Honda Insight Een overzicht
Bekijk hier een compleet overzicht van de auto Honda Insight, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder
Actueel aanbod voor Honda Insight
-
Honda Insight 1.3i-DSi IMA Elegance
€ 7.800,-- 175.000 km
- 02/2013
- 65 kW (88 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Elektrisch/Benzine
-
4,3 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
99 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Particulier, BE-1930 Zaventem -
Honda Insight 1.3i-DSi IMA Elegance
€ 7.500,-- 160.500 km
- 10/2011
- 65 kW (88 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Elektrisch/Benzine
-
4,4 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Particulier, BE-7904 Pipaix -
Honda Insight 1.3i-DSi UNIQUE HYBRIDE 1er prop 120000KM
€ 8.450,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. - 122.000 km
- 04/2010
- 65 kW (88 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Benzine
-
4,4 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
101 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-7120 Haulchin -
Honda Insight Insight 1.3
€ 5.500,-- 213.000 km
- 05/2009
- 65 kW (88 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Elektrisch/Benzine
-
4,4 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Particulier, BE-1600 Sint Pieters Leeuw -
Honda Insight 1.3i-DSi IMA // Hybrid // Car-pass !!!
€ 7.500,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. - 139.500 km
- 06/2010
- 65 kW (88 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Elektrisch/Benzine
-
4,4 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
101 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-3190 Boortmeerbeek -
Honda Insight 1.3i-DSi IMA Elegance
€ 4.300,-- 250.000 km
- 02/2010
- 65 kW (88 PK)
- Tweedehands
- - (Vorige eigenaren)
- Automatisch
- Benzine
-
5 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Particulier, BE-6000 Charleroi
Interesse in een Honda Insight
Onze expertise over jouw zoekopdracht
Alternatieve modellen
In 1999 wordt de eerste generatie van het hybridemodel Honda Insight geïntroduceerd
De Japanse autofabrikant Honda ontwikkelde in 1999 met de Insight als één van s werelds eerste autofabrikanten een hybridemodel waarbij een traditionele verbrandingsmotor werd bijgestaan door een kleine elektromotor. Doel hiervan was om zo het benzineverbruik en de CO2-uitstoot te verlagen. Eind jaren 90 bevond de hybridetechnologie zich echter nog in een beginstadium en zo diende de eerste generatie van de Honda Insight meer als een experimentauto om inzicht te krijgen in de acceptatie van de techniek. Het experimentele karakter van de Honda Insight kon men er direct aan afzien. De bijna volledig bedekte achterste wielkasten en de van de zijkanten tot de achterkant van de auto doorlopende carrosserie gaven de alleen als tweezitter geproduceerde Honda Insight een futuristisch uiterlijk. Het ongewoonlijke design was echter uit praktische overwegingen ontstaan en verbeterde de aerodynamica van de Honda Insight die in Japan, Amerika en enkele Europese markten tot 2006 verkocht werd.
De tweede generatie van de Honda Insight komt in 2010 naar Europa
De tweede generatie van de Honda Insight kwam in 2010 naar Europa. Hiermee namen de Japanners naast de Honda Civic en de coupé Honda CR-Z een derde model in hun reguliere voertuigcollectie op, waarin een elektromotor en een ottomotor gecombineerd werden. Terwijl de Japanners de Honda CR-Z en Honda Insight uitsluitend met hybridetechniek uitrustten, werd de Honda Civic optioneel met deze techniek aangeboden. In tegenstelling tot het model uit de eerste experimentele fase had de tweede generatie van de Honda Insight nu tot op zekere hoogte een wat alledaagser uiterlijk. De kleine tweedeurs voor twee passagiers veranderde in een vijfdeurs sedan uit de compacte middenklasse met een lengte van 4,40 meter en een breedte van 1,70 meter. Daarmee bood hij plaats voor vijf personen. Ondanks de in het achterste deel van de auto aanwezige batterij had de Honda Insight met een laadvolume van circa 400 liter een kofferruimte die voor deze klasse van bijna gebruikelijke grootte was.
De mild hybride techniek van de Honda Insight
Als zogenaamde mild hybride beschikte de Honda Insight over een Euro5-motor met een cilinderinhoud van meer dan 1,3 liter en een prestatievermogen van 65 kW (88 pk). Daarmee haalde de compacte sedan een maximumsnelheid van 182 km/u. De ottomotor werd bijgestaan door een elektromotor met 10 kW (14 pk). Door het samenspel van de motoren kon het gecombineerde brandstofverbruik van de Honda verlaagd worden naar 4,4 liter. Dat kwam overeen met een CO2-uitstoot van 101 g/km. De tweede generatie van de Honda Insight werd standaard met een automatische versnellingsbak uitgerust.