Bericht: Porsche Mission E – Beroep? Tesla-killer

De Porsche Mission E is nog maar een concept, maar wanneer het productiemodel in 2018 waarmaakt wat hier beloofd wordt, dan heeft Tesla een stevig probleem. Zoals: elektrisch tanken duurt maar iets langer dan een klassieke tankbeurt.

De Porsche Mission E is om verschillende redenen interessant. Om te beginnen toont de concept een vernieuwende stijl bij Porsche, een merk dat zelden het nieuws haalt om zijn spannende designs. Dat is hier wel anders. Als dit de volgende generatie Panamera is, laat maar komen.

Porsche put voor de elektrische aandrijving inspiratie uit zijn eigen 919 Le Mans prototype. Het maakt gebruik van twee elektrische motoren, die remenergie kunnen recupereren. Beide motoren komen aan 600 pk, wat een sprint naar 100 mogelijk maakt in minder dan 3,5 seconden. Een topsnelheid plakt Porsche er nog niet op, maar wel een sprinttijd van 0 naar 200 km/u in minder dan 12 seconden.

Laden met 800 Volt

Via een nieuwe snellaadtechniek met 800 Volt is het mogelijk in een kwartier de batterijen voor 80 procent te hebben volgeladen, goed voor 400 kilometer rijbereik. Volgetankt is 500 kilometer mogelijk, net iets verder dan de Tesla Model S momenteel. Laden via inductie is ook mogelijk, maar duurt langer. Details over de batterijen ontbreken verder, maar onze curiositeit is gewekt. De klassieke constructeurs zijn blijkbaar genoeg door de boksring gemept door Tesla als het op elektrisch autorijden aankomt. De tijd van de wederopstanding is aangebroken.

Klaar voor de volgende stap?

Alle artikels

Bugatti Chiron 300+: Ook u kan er één kopen

Autonieuws

Ferrari F8 Spider: De blauwe pil

Autonieuws

Lamborghini Sian: Hybride stier

Autonieuws
Ontdek meer