Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.

Toekomstige BMW i4 speelt al ten dans

De eerste volledig elektrische vierdeurscoupé van BMW zit in zijn laatste ontwikkelingsfase. München laat zien dat de EV nog steeds sportief kan zijn en laat hem al eens driften.

Op de recente 1 Reeks en 2 Reeks Gran Coupé na hebben BMW altijd een specifieke karaktertrek gehad: achterwielaandrijving. En wie achterwielaandrijving zegt, zegt natuurlijk driften. Om te bewijzen dat de volgende vierdeurscoupé trouw blijft aan die traditie, laat BMW hem al eens dansen.

AS24 BMW voor

Driftkoning

De oefening lijkt dan wel banaal, maar het gaat om meer dan eenvoudige marketing. De i4 is nog steeds gecamoufleerd en gaat zijn laatste ontwikkelingsfase in. Die draait rond de rijbeleving en het chassis. Achter de foto’s - en de video – van het schuif- en glijwerk schuilt de methode van BMW om het chassis af te stellen.

Het merk zegt al dat het sportieve weggedrag van de toekomstige vierdeurscoupé ondersteund zal worden door een variabel Servotronic-stuur en specifieke schokdempers. Dat wordt gecombineerd met een breed spoor, hoge stijfheid en laag zwaartepunt, voor een “hoog niveau van wendbaarheid”.

AS24 BMW drift

Elektrisch maar sportief

Onder de motorkap – of op de assen – zit een elektrische aandrijflijn van 530 pk. Voldoende om de i4 in 4 seconden naar 100 km/u te schieten. Maar het draait niet alleen om sportiviteit: BMW verzekert ook dat de vierdeurscoupé comfortabel zal zijn op lange trajecten. Daarmee bedoelen ze op lange intervallen tussen laadbeurten: München spreekt over een rijbereik van 600 kilometer.

Klaar voor de volgende stap?

Alle artikels

mercedes-amg gt 43 coupe 6

Mercedes-AMG GT 43 heeft… viercilinder!? (2024)

Autonieuws
skoda epiq concept 3

Skoda Epiq: Dit is Skoda’s EV van 25.000 euro!

Autonieuws
Audi-Q6-etron-2024 01

Eindelijk: Audi Q6 e-tron is hier, stelt niet teleur (2024)

Autonieuws
Ontdek meer