Kdol
Op 13 augustus 2025 bracht ik mijn Kia Picanto, die ik in 2023 bij Autocentrum Van Vliet in Waddinxveen heb gekocht, voor een onderhoudsbeurt. Volgens het onderhoudsboekje had ik dit jaar alleen een kleine beurt nodig. Vorig jaar kreeg mijn auto een grote beurt voor 240 euro. Tot mijn verbazing moest ik nu 455 euro betalen voor een “onderhoudsbeurt plus”, wat in de praktijk overeen zou komen volgens de receptionist met een kleine onderhoudsbeurt.
Toen ik vragen stelde over de hoogte van het bedrag gaf de receptionist een zeer ongepaste opmerking (“Het is net zo duur als mijn T-shirt”) en gaf tegenstrijdige uitleg over waarom groot onderhoud was uitgevoerd. Thuis ontdekte ik bovendien dat de volgorde van beurten op de nieuwe onderhoudskaartjes niet meer overeenkomt met eerdere jaren.
Een terugbelafspraak zou er gemaakt zijn met de manager, maar die werd niet nagekomen. Ik voel me opgelicht: er is meer gedaan dan nodig en daar is vooraf niet over gebeld. Ik raad iedereen af om hier onderhoud te laten uitvoeren en zal zelf nooit meer gebruikmaken van de diensten van Autocentrum Van Vliet in Waddinxveen of een van de andere vestigingen.
den Herder
Service en ontvangst en aflevering uitstekend.
Maar een auto inruilen waarvoor je €3000 terugkrijgt met een verhaal dat de betreffende auto niet zo makkelijk te verkopen is en
vervolgens deze auto in filiaal te Bodegraven terug te zien voor een bedrag van € 9800 is toch wel even slikken.!!!!!!!!
Meer als 230 % op de inruilprijs voor een auto die moeilijk te verkopen is.......?!
Tevens was ons verteld dat de auto naar de tussenhandel gegaan was?
Dit kregen wij te horen nadat we gevraagd hadden of we de auto alsnog zelf konden verkopen. Toch staat hij in een ander filiaal. Wel uitleg hierover gekregen maar rechtvaardigt mij niet de inruilprijs.
Er is wel contact geweest hierover echter de mooie verhalen die we te horen kregen geloof je niet meer.
Jammer dat goede dingen in schril contrast hier tegenover staan.
Ton
Vanaf het eerste moment dat wij de dealer bezochten hadden wij een goed gevoel.
Verkoper Stefan Vonk nam alle tijd voor ons.
Aankoop was een nieuw Kia Niro hybrid en deze is in februari 2025 geleverd.
Wij zijn zeer tevreden over de auto, dealer en verkoper Stefan Vonk.