Passer au contenu principal
Pour cause de maintenance, AutoScout24 est accessible de manière limitée. Cela concerne quelques fonctions, comme par exemple la prise de contact avec les vendeurs, la connexion à votre compte ou la gestion de vos véhicules en vente.

Alfa Romeo GT
1300 Junior Stepnose Lovely condition, Rebuilt eng

BRUMMEN, NL
€ 46 000,-5
Gallery Aaldering
Kilométrage
21 071 km
Transmission
Boîte manuelle
Année
06/1970
Carburant
Essence
Puissance
-
Vendeur
Professionnel

Données de base

Carrosserie
Coupé
État
Ancêtre
Portes
2
N° d'annonce
DE-38-15

Historique du véhicule

Kilométrage
Année
06/1970

Caractéristiques Techniques

Transmission
Boîte manuelle
Vitesses
5

Consommation énergétique

Carburant
Super 95
Émissions de CO2
0 g/km (mixte)

Couleur et Garnissage Intérieur

Couleur extérieure
Blanc
Couleur originale
Wit
La couleur de l'intérieur
Noir
Intérieur
Autres

Description

Als er één model is dat staat voor alles wat Alfa Romeo is, dan is het de 'Bertone' wel. Officieel is Bertone overigens nooit als naam gebruikt, het dekt alleen mooi de lading van de immense hoeveelheid namen die Alfa Romeo gebruikt heeft voor de coupé van de 105-serie: GT Junior, GT Sprint, Sprint GT, GTJ, GTV, GTA en dan nog alle in de naam verwerkte motoraanduidingen: 1300, 1600, 1750, 2000, 1.3, 1.6, het houdt niet op. De versie die u hier ziet is de GT 1300 Junior.

De 'Bertone' wordt gezien als één van de mooiste betaalbare 2+2's die er gemaakt zijn en dus is het logisch dat de door Bertone getekende coupé zo'n enthousiaste schare liefhebbers kent. De meest geliefde van allemaal is de vroege serie. Deze zijn herkenbaar aan de gleuf aan de voorzijde van de motorkap, waardoor de auto al snel de bijnaam 'brievenbus' kreeg. Of zoals in het Italiaans 'scalino', dat trede betekent.

Savona, een plaats vlakbij Genua in het noorden van Italië, wordt in 1970 weer een stukje mooier, als meneer Vitto zijn GT 1300 Junior kan ophalen bij de lokale Alfa Romeo dealer. Bianco Spino met zwart kunstleder, wat moet het een mooi gezicht geweest om deze frisse verschijning in de jaren '70 door de kustplaats te zien rijden. Bijna twintig jaar verbleef de 'brievenbus' in Italië, vervolgens naar Nederland te verhuizen voor het tweede deel van zijn leven.

In Nederland had de GT Junior een leven zoals zoveel soortgenoten: in handen van een liefhebber, die de auto geregeld gebruikte en deze liet onderhouden bij bekende merkspecialisten. Ook werd de auto al eens cosmetisch aangepakt, maar alleen daar waar nodig. De carrosserie is dus heel erg netjes en nog mooi origineel ogend. Kijkend in de afwateringsgootjes boven de zijruiten oogt alles zeer net en ook carrosserienaden zijn allemaal nog aanwezig. Van de restauratiewerkzaamheden aan de carrosserie is een factuur aanwezig.

De originaliteit van deze auto gaat in het interieur verder, waar eigenlijk alles origineel lijkt te zijn. De bekleding van de stoelen heeft een prachtig patina, dat uitstekend past bij de staat van de auto, waardoor we geneigd zijn te zeggen dat dit de originele bekleding is. Ook het dashboard met alle instrumenten lijkt origineel te zijn. Een prachtige sfeer! Het Momo Indy-stuur is een geliefde modificatie en liefhebbers van klassieke rally's zullen ook blij zijn met de Brantz tripmeter. De stoelen zitten goed en bieden meer dan voldoende steun voor sportief gebruik.

Dat sportieve gebruik gaat dan in samenwerking met de 1.290 cc metende viercilinder in deze GT Junior. Waar veel soortgenoten werden uitgerust met niet-originele motoren ligt in deze Junior nog de correcte, levendig aanvoelende dubbelnokker met zo'n 90 pk.
De krachtbron werd enkele jaren geleden al eens compleet gereviseerd door een bekende specialist van de 105-serie. De motor is feitelijk vrijwel nieuw en is na deze revisie eigenlijk niet meer gebruikt. Een technisch 'als nieuwe' Bertone dus. Waar 90% van alle Bertone's wordt uitgerust met een brulpijpje heeft deze zelfs de einddemper nog. Schakelen gaat via de prettig schakelende vijfversnellingsbak, die zeer soepel zijn werk doet. Ook de onderzijde is geheel zonder mankementen en oogt zeer solide en fris.

Een heerlijke tijdscapsule naar de jaren '70, deze brievenbus. De auto komt met de nodige facturen van belangrijke werkzaamheden en talloze apk-rapporten die duiden op regelmatig gebruik. Een fantastische GT 1300 Junior voor iemand die wat anders wil dan een Bertone in GTA-look of auto met werk: deze Alfa Romeo is helemaal klaar voor het nieuwe seizoen!

Meer informatie

Interieur: Zwart, Skai
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen

Leasing

shared.leasing.targetGroupBoth

detailpage.leasing.title Gallery Aaldering

detailpage.leasing.oneTimeCosts

detailpage.leasing.configurator.downPayment
€ 0,-
shared.listItem.leasing.transferCost
€ 714,-
shared.listItem.leasing.registrationCost
€ 0,-
detailpage.leasing.total
€ 714,-

detailpage.leasing.generalData

detailpage.leasing.totalLeaseAmount
€ 79.910,88
detailpage.leasing.contractType
Kilometerleasing
detailpage.leasing.mileage p.a.
5.000 km
detailpage.leasing.leasingFactor
0,78

detailpage.leasing.monthlyCosts

detailpage.leasing.duration
48 Monate
detailpage.leasing.monthlyInstallment
€ 1.664,81

detailpage.leasing.additionalInformation

detailpage.leasing.moreKmCosts
€ 0,2000
detailpage.leasing.reducedKmPayment
€ 0,3080

detailpage.leasing.tip.headline

detailpage.leasing.tip.text

detailpage.leasing.loanBrokerage Mercedes-Benz Bank AG / Mercedes-Benz Leasing GmbH, Siemensstr. 7, 70469 Stuttgart

Die Angaben entsprechen zugleich dem 2/3 Beispiel nach § 6a Abs. 3 PAngV.



Vendeur

Professionnel
Gallery Aaldering
Vendeur sur AutoScout24 depuis 2016
InterlocuteurAfdeling verkoop

  1. TVA déductible
  2. Prix du concessionnaire
  3. Liste basée sur les informations fournies par le constructeur.
  4. Prix public final incluant tous les frais et taxes.
  5. Spécification du constructeur pour les véhicules neufs. L'autonomie électrique des véhicules d'occasion peut varier de manière significative en fonction du kilométrage, du comportement de conduite, de l'âge de la batterie et du mode de chargement.
{"zip":"NL6971 AP","leasing":"false","seg":"sport,oldtimer","stmak":"Alfa Romeo","did":"10902","stmil":"21071","gear":"M","stmod":"GT","stmon":"6","styea":"1970","make":"6","ad":"dealer","vat":"0","art":"3","carby":"0","buyonline":"false","fr":"2","model":"18412","mia":"false","miles":"2","img":"https://prod.pictures.autoscout24.net/listing-images/539a5545-555c-4d09-b68d-a3bab91720ce_06a59f8a-d829-41a8-a953-e10841a90706.jpg/720x540.webp","price":"7","rnd":"48","ECO":"NO","fuel":"B","kenteken":"true","cost":"46000","detailpageUrl":"https://www.autoscout24.be/fr/offres/-539a5545-555c-4d09-b68d-a3bab91720ce","ken":"DE-38-15","carid":"441034442","acc":"U","type":"O","zip2":"6971 AP","articleType":"C","cockpit":"F"}