detailpage.leasing.tip.text
Kilométrage
61 075 km
Transmission
Boîte manuelle
Année
06/1959
Carburant
Essence
Puissance
85 kW (116 CH)
Vendeur
Professionnel
Données de base
- Carrosserie
- Cabriolet
- État
- Ancêtre
- Transmission
- Arrière
- Sièges
- 2
- Portes
- 2
- N° d'annonce
- 007
Historique du véhicule
- Kilométrage
- 61 075 km
- Année
- 06/1959
- Contrôle technique
- 06/2027
- Dernier contrôle technique
- 05/2025
- Propriétaires préc.
- 1
- Carnet d'entretien
- Oui
Caractéristiques Techniques
- Puissance
- 85 kW (116 CH)
- Transmission
- Boîte manuelle
- Vitesses
- 5
- Cylindres
- 4
- Poids à vide
- 1 190 kg
Consommation énergétique
- Carburant
- Essence
Couleur et Garnissage Intérieur
- Couleur extérieure
- Rouge
- La couleur de l'intérieur
- Gris
- Intérieur
- Autres
Description
Deze prachtig mooie Alfa Romeo Spider Touring 2000 is op 9 februari 1959 als nummer #304 geproduceerd bij Alfa Romeo/Touring Italë.
Een bijzonder vroeg exemplaar vanwege het chassisnummer en herkenbaar aan de 4 horizontale ribbels tussen de beide luchtinlaten op de motordeksel nabij de voorruit.
Op 13 februari 1959 is ze verkocht aan de Alfa Romeo verdeler in België te Brussel.
Inmiddels is deze Spider 2000 van carrosseriebouwer "Touring" alweer sedert 31 maart 1999 in gebruik in Nederland.
Restauratie heeft nog voordat ze in Nederland was plaatsgevonden.
Wijzigingen die werden doorgevoerd zijn onder andere een verbeterd stuurhuis, een sterkere startmotor.
Verder is ze voorzien van een viertal originele "Borrani"spaakvelgen met 165/400 Michelin banden.
Keurig netjes onderhouden en indien nodig werd een en ander vernieuwd.
Oa de schokdempers, kruiskoppelingen, uitlaat etc.
Toto 2 maal toe zonder enig probleem is er met deze Spider deelgenomen aan de Historic Rally "Luik-Rome-Luikl". namelijk in 2003 en in 2004.
Diverse fotoalbums aanwezig evenals een zgn "Certificato di origine" afgegeven door de curator van het Centro Documentazione.
Uit dit laatste document blijkt eveneens dat de gemonteerde motor in deze 2000 Spider van Touring de origineel àf fabriek gemonteerde motor is.
Voorzien een prachtige patina is deze Spider volledig gereed om deze zomer te gaan genieten van bijvoorbeeld een bezoek aan de Mille Miglia te brescia of misschien wel Goodwood Revival !
Denkt u nu daar wil ik meer van weten ? Bel, mail of app me maar dan praten we verder.
Altijd welkom !
Koffie staat NIET klaar. Alleen maar verse-.
Een bijzonder vroeg exemplaar vanwege het chassisnummer en herkenbaar aan de 4 horizontale ribbels tussen de beide luchtinlaten op de motordeksel nabij de voorruit.
Op 13 februari 1959 is ze verkocht aan de Alfa Romeo verdeler in België te Brussel.
Inmiddels is deze Spider 2000 van carrosseriebouwer "Touring" alweer sedert 31 maart 1999 in gebruik in Nederland.
Restauratie heeft nog voordat ze in Nederland was plaatsgevonden.
Wijzigingen die werden doorgevoerd zijn onder andere een verbeterd stuurhuis, een sterkere startmotor.
Verder is ze voorzien van een viertal originele "Borrani"spaakvelgen met 165/400 Michelin banden.
Keurig netjes onderhouden en indien nodig werd een en ander vernieuwd.
Oa de schokdempers, kruiskoppelingen, uitlaat etc.
Toto 2 maal toe zonder enig probleem is er met deze Spider deelgenomen aan de Historic Rally "Luik-Rome-Luikl". namelijk in 2003 en in 2004.
Diverse fotoalbums aanwezig evenals een zgn "Certificato di origine" afgegeven door de curator van het Centro Documentazione.
Uit dit laatste document blijkt eveneens dat de gemonteerde motor in deze 2000 Spider van Touring de origineel àf fabriek gemonteerde motor is.
Voorzien een prachtige patina is deze Spider volledig gereed om deze zomer te gaan genieten van bijvoorbeeld een bezoek aan de Mille Miglia te brescia of misschien wel Goodwood Revival !
Denkt u nu daar wil ik meer van weten ? Bel, mail of app me maar dan praten we verder.
Altijd welkom !
Koffie staat NIET klaar. Alleen maar verse-.
Leasing
Vendeur
ProfessionnelVrehen Classico
Vendeur sur AutoScout24 depuis 2017InterlocuteurR. Vrehen
- TVA déductible
- Prix du concessionnaire
- Liste basée sur les informations fournies par le constructeur.
- Prix public final incluant tous les frais et taxes.
- Spécification du constructeur pour les véhicules neufs. L'autonomie électrique des véhicules d'occasion peut varier de manière significative en fonction du kilométrage, du comportement de conduite, de l'âge de la batterie et du mode de chargement.