detailpage.leasing.tip.text
Kilométrage
92 454 km
Transmission
Boîte manuelle
Année
10/1999
Carburant
Essence
Puissance
327 kW (445 CH)
Vendeur
Particuliers
Données de base
- Carrosserie
- Cabriolet
- État
- Occasion
- Transmission
- Arrière
- Sièges
- 2
- Portes
- 2
Historique du véhicule
- Kilométrage
- 92 454 km
- Année
- 10/1999
- Contrôle technique
- 09/2026
- Dernier contrôle technique
- 08/2025
- Propriétaires préc.
- 1
- Carnet d'entretien
- Oui
- Véhicule non fumeur
- Oui
Caractéristiques Techniques
- Puissance
- 327 kW (445 CH)
- Transmission
- Boîte manuelle
- Cylindrée
- 4 000 cm³
- Vitesses
- 6
- Cylindres
- 8
- Poids à vide
- 1 285 kg
Consommation énergétique
- Carburant
- Essence
Equipement
Couleur et Garnissage Intérieur
- Couleur extérieure
- Vert
- Type de peinture
- Métallisé
- La couleur de l'intérieur
- Autres
- Intérieur
- Cuir
Description
BMW M Z3 s65 EVO met de M3 e9x V8 & H6-speed manual 445pk, a one off special, opgebouwd op roestvrije basis, projectduur incl delen kopen van eind 2015 tot eind 2019.
Alles officieel in de documenten van de Z3 M3 verwerkt (MOT/TUV/EU) via strenge individuele keuring bij RDW Lelystad NL ivm de wijzigingen.
Kleur: Oxford grün 2, leder interieur, sport kuip stoelen, bucketseats met uithaalbare zitting delen om nog dieper te zitten indien gewenst.
Motor komt uit een M3 e92 2009, met destijds slechts 85.000 km, de fijne handbak komt uit een 2010 e92 M3 met destijds slechts 35.000km.
Voor de zekerheid zijn er nieuwe en betere krukas lagers e.d. in de s65 M3 motor gekomen, die nu al met al slechts 4.622km hebben gelopen,
net als de vele andere verse onderdelen.
Nooit gebruikt als drift, race of donut voertuig, de auto is zo opgebouwd, omdat ik dat mooi en sportief vind.
Met de RDW aanpassingen op het kenteken (TUV/EU) een individuele keuring e.d. staat alles officieel correct in de documenten, er wordt af en toe mee gereden om alles gezond te houden.
Het gewicht van 1345kg is gewogen met alles aan boord, inclusief volle tank, bijna leeg is de Z3 s65 1285kg gewogen, dat is 500kg minder dan de M3 V8 cabrio en 300-400 kg lichter dan de e9x M3,
de M Z3 s65 is dan ook veel sneller, lichtvoetiger zelfs lichter dan een standaard Z3M, een betere gewichtsverdeling en een prachtige brul, met een mooie balans.
Auto grotendeels laten bouwen door een BMW motorsport specialist in zijn wat minder kostbare eigen tijd, plus mijn eigen paar honderd uren.
Meeste is er nieuw opgekomen in 2019 en meerdere niet slijtbare delen zijn custom made voor deze special.
Taxatie rapport waarde: 55.000,-euro.
Vraagprijs sinds januari 50.000,-eur, prijs nu flink naar beneden aangepast, alleen deze motor met lage kmst en nwe lagers e.d.
plus de M3 V8 H6 bak met nog lagere kmst, is samen al rond de 25.000,-euro, ex al de aangepaste onderdelen aan de motor voor inbouw e.d. in een Z3.
Nieuw: compleet BBK remsysteem voor en achter, stainless remleidingen, M rembooster
Nieuw: verstel en instelbare coil overs BC racing met M offset incl verstelbare camberplaten e.d.
Nieuw: draagarmen, stangetjes, stuurstangen
Nieuw: alle bussen/rubbers in Strongflex PU rondom
Nieuw: krukas-lagers e.d. in het blok dat slechts 85.000km had gelopen, fijne H6 handbak met slechts 35.000km
Nieuw: koppeling groep en de 8 speciale bougies e.d.
Nieuw: sportstoelen, sportstuur, sportpedalen, schakelpook, handrem en andere delen interieur
Nieuw: uitlaat met 4 lichte sport-katalysatoren en lambda sondes
Nieuw: M3 radiateur, multi riemen e.d.
Nieuw: Standalone geheel programmeerbare ECU computer
Nieuw: 18 inch breedset lightweight velgen incl nwe banden, achter 265 banden.
Nieuw: sterkere accu voor de s65 V8 motor.
Nieuw: Bosch aero twin ruitenwissers en vele andere kleine nieuwe delen, te veel om op te noemen.
Nieuw: enz enz.
Wil je zo'n auto als deze anno 2025 geheel laten bouwen door een BMW specialist incl alle onderdelen, normale uur prijs en een goede basis auto, ben je zo'n 115.000,-euro kwijt.
The S65 engine was introduced in the E92 M3 and was chosen as International Engine of the Year for the 3.0 to 4.0 L category in 2008, 2009, 2010, 2011 and 2012.
The BMW S65 is a naturally aspirated V8 engine which replaced the S54 straight-six engine and was produced from 2007–2013
Originele Z3 tellerbak staat nu rond de 145k en aangepast voor deze V8 inputs, de 'nieuwe' motor heeft nu, 24-08-2025 all-in slechts 92.454 km gedraaid, incl die nu 7.454 km met de nwe krukas-lagers e.d.
Een dikke map met vele rekeningen zit er ook bij, incl 2 sleutels met ingebouwde afstandsbediening, + 1 plastic sleutel, heb het meeste ombouw werk op foto's staan.
Naderhand zijn nog 2 wheel spacers van 12mm per kant op de achterassen geplaatst, staat die nog mooier in de wielkasten, zonder aan te lopen, in een paar foto's hier ook gepost.
Eventueel inruil sportieve classic of lightweight mogelijk, eventuel met bijbetaling vanaf mijn kant, bv een:
- Wiesmann MF3 of MF4 GT
- Donkervoort D8 GT coupe of D8 GTO-RS GTO-40 GTO-JD70 GTO-Individual
- Morgan Aeromax, Aero Supersports coupe, Plus 6, Plus 8
- Superformance, Shelby Cobra Daytona Coupe
- de Tomaso Pantera
- TVR Griffith 200 of 400
- TVR Tuscan V8
- AC Aceca
- Corvette C2 Grand-sport
Of een andere compacte pre 1986 sportieve klassieker, ik rij maar weinig, zo'n 8 tot 10 x per jaar totaal zo'n 800-980 km per jaar (shame on me)
de M Z3 s65 is op afspraak hier in Almelo NL te bezichtigen, afspraak via het WEB te controleren mail, of het om een oprecht en eerlijk persoon gaat.
geen laagste prijs vragen, als er wat te onderhandelen valt, dan hier naast mijn auto, vermeld te controleren naam en woonplaats, geen zin aan scammers.
Alles officieel in de documenten van de Z3 M3 verwerkt (MOT/TUV/EU) via strenge individuele keuring bij RDW Lelystad NL ivm de wijzigingen.
Kleur: Oxford grün 2, leder interieur, sport kuip stoelen, bucketseats met uithaalbare zitting delen om nog dieper te zitten indien gewenst.
Motor komt uit een M3 e92 2009, met destijds slechts 85.000 km, de fijne handbak komt uit een 2010 e92 M3 met destijds slechts 35.000km.
Voor de zekerheid zijn er nieuwe en betere krukas lagers e.d. in de s65 M3 motor gekomen, die nu al met al slechts 4.622km hebben gelopen,
net als de vele andere verse onderdelen.
Nooit gebruikt als drift, race of donut voertuig, de auto is zo opgebouwd, omdat ik dat mooi en sportief vind.
Met de RDW aanpassingen op het kenteken (TUV/EU) een individuele keuring e.d. staat alles officieel correct in de documenten, er wordt af en toe mee gereden om alles gezond te houden.
Het gewicht van 1345kg is gewogen met alles aan boord, inclusief volle tank, bijna leeg is de Z3 s65 1285kg gewogen, dat is 500kg minder dan de M3 V8 cabrio en 300-400 kg lichter dan de e9x M3,
de M Z3 s65 is dan ook veel sneller, lichtvoetiger zelfs lichter dan een standaard Z3M, een betere gewichtsverdeling en een prachtige brul, met een mooie balans.
Auto grotendeels laten bouwen door een BMW motorsport specialist in zijn wat minder kostbare eigen tijd, plus mijn eigen paar honderd uren.
Meeste is er nieuw opgekomen in 2019 en meerdere niet slijtbare delen zijn custom made voor deze special.
Taxatie rapport waarde: 55.000,-euro.
Vraagprijs sinds januari 50.000,-eur, prijs nu flink naar beneden aangepast, alleen deze motor met lage kmst en nwe lagers e.d.
plus de M3 V8 H6 bak met nog lagere kmst, is samen al rond de 25.000,-euro, ex al de aangepaste onderdelen aan de motor voor inbouw e.d. in een Z3.
Nieuw: compleet BBK remsysteem voor en achter, stainless remleidingen, M rembooster
Nieuw: verstel en instelbare coil overs BC racing met M offset incl verstelbare camberplaten e.d.
Nieuw: draagarmen, stangetjes, stuurstangen
Nieuw: alle bussen/rubbers in Strongflex PU rondom
Nieuw: krukas-lagers e.d. in het blok dat slechts 85.000km had gelopen, fijne H6 handbak met slechts 35.000km
Nieuw: koppeling groep en de 8 speciale bougies e.d.
Nieuw: sportstoelen, sportstuur, sportpedalen, schakelpook, handrem en andere delen interieur
Nieuw: uitlaat met 4 lichte sport-katalysatoren en lambda sondes
Nieuw: M3 radiateur, multi riemen e.d.
Nieuw: Standalone geheel programmeerbare ECU computer
Nieuw: 18 inch breedset lightweight velgen incl nwe banden, achter 265 banden.
Nieuw: sterkere accu voor de s65 V8 motor.
Nieuw: Bosch aero twin ruitenwissers en vele andere kleine nieuwe delen, te veel om op te noemen.
Nieuw: enz enz.
Wil je zo'n auto als deze anno 2025 geheel laten bouwen door een BMW specialist incl alle onderdelen, normale uur prijs en een goede basis auto, ben je zo'n 115.000,-euro kwijt.
The S65 engine was introduced in the E92 M3 and was chosen as International Engine of the Year for the 3.0 to 4.0 L category in 2008, 2009, 2010, 2011 and 2012.
The BMW S65 is a naturally aspirated V8 engine which replaced the S54 straight-six engine and was produced from 2007–2013
Originele Z3 tellerbak staat nu rond de 145k en aangepast voor deze V8 inputs, de 'nieuwe' motor heeft nu, 24-08-2025 all-in slechts 92.454 km gedraaid, incl die nu 7.454 km met de nwe krukas-lagers e.d.
Een dikke map met vele rekeningen zit er ook bij, incl 2 sleutels met ingebouwde afstandsbediening, + 1 plastic sleutel, heb het meeste ombouw werk op foto's staan.
Naderhand zijn nog 2 wheel spacers van 12mm per kant op de achterassen geplaatst, staat die nog mooier in de wielkasten, zonder aan te lopen, in een paar foto's hier ook gepost.
Eventueel inruil sportieve classic of lightweight mogelijk, eventuel met bijbetaling vanaf mijn kant, bv een:
- Wiesmann MF3 of MF4 GT
- Donkervoort D8 GT coupe of D8 GTO-RS GTO-40 GTO-JD70 GTO-Individual
- Morgan Aeromax, Aero Supersports coupe, Plus 6, Plus 8
- Superformance, Shelby Cobra Daytona Coupe
- de Tomaso Pantera
- TVR Griffith 200 of 400
- TVR Tuscan V8
- AC Aceca
- Corvette C2 Grand-sport
Of een andere compacte pre 1986 sportieve klassieker, ik rij maar weinig, zo'n 8 tot 10 x per jaar totaal zo'n 800-980 km per jaar (shame on me)
de M Z3 s65 is op afspraak hier in Almelo NL te bezichtigen, afspraak via het WEB te controleren mail, of het om een oprecht en eerlijk persoon gaat.
geen laagste prijs vragen, als er wat te onderhandelen valt, dan hier naast mijn auto, vermeld te controleren naam en woonplaats, geen zin aan scammers.
Leasing
Vendeur
Particuliers- TVA déductible
- Liste basée sur les informations fournies par le constructeur.
- Prix public final incluant tous les frais et taxes.
- Spécification du constructeur pour les véhicules neufs. L'autonomie électrique des véhicules d'occasion peut varier de manière significative en fonction du kilométrage, du comportement de conduite, de l'âge de la batterie et du mode de chargement.