Passer au contenu principal
Pour cause de maintenance, AutoScout24 est accessible de manière limitée. Cela concerne quelques fonctions, comme par exemple la prise de contact avec les vendeurs, la connexion à votre compte ou la gestion de vos véhicules en vente.

Citroen Ami
6 Break

WORMER, NL
€ 9 900,-5
Eendengarage Sander Aalderink
Kilométrage
96 000 km
Transmission
Boîte manuelle
Année
06/1967
Carburant
Essence
Puissance
18 kW (24 CH)
Vendeur
Professionnel

Données de base

Carrosserie
Break
État
Ancêtre

Historique du véhicule

Kilométrage
Année
06/1967

Caractéristiques Techniques

Puissance
18 kW (24 CH)
Transmission
Boîte manuelle
Cylindrée
602 cm³
Cylindres
2

Consommation énergétique

Carburant
Super Plus 98

Description

IN ENGLISH BELOW DUTCH TEXT
Vanaf ’64 was de Ami 6 ook in een Break-versie te bestellen. Het werd een succes, want mensen gingen, naast hun familie en zichzelf, steeds meer spullen vervoeren. Voor het picknick-tripje in het weekend, de vakantie naar het zuiden of gewoon op een doordeweekse dag naar het werk.

De achterklep was groot, de achterbank opklapbaar, de ruimte hierdoor flink. Het reservewiel verbleef onder de motorkap, waardoor onder de laadvloer een ruimte overbleef waar je allerlei spullen buiten het zicht op kun bergen.

Men kon het interieur met stof of skai laten bekleden en stoelen of een voorbank kiezen. Deze Break heeft een voorbank in rood kunstleer, lekker contrasterend met het Gris Dandy van de buitenkant.

Technisch is hij voorzien van de 25pk, 602cc-motor, trommelremmen rondom en een 12V elektrische installatie. Hierdoor helpt hij de motor wat vlotter op gang, waarna je heerlijk pruttelend kunt toeren. Deze motoren rijden heerlijk met weinig toeren.

Hij startte zijn leven in departement Drôme, alwaar hij vrij lang rondreed. In 2001 was hij er nog verzekerd. Daarna verhuisde hij wat zuidelijker, naar een Ami-verzamelaar in de buurt van Béziers. Toen hij zijn verzameling opdoekte werden de Ami’s over heel Europe verspreid, we hebben er al een paar in handen gehad.

Hij is bijzonder goed bewaard gebleven, maar heeft uiteraard wel wat slijtage- en gebruikssporen van 96.000km en 34 jaar gebruik. De achterschermen zijn ooit eens vernieuwd door originele, waarbij ze niet perfect gespoten zijn; ze verschillen dus iets van de rest van de lak.

Hij kan natuurlijk helemaal nieuw gespoten worden, maar wij vinden hem erg leuk zoals hij is. We maken hem dan ook alleen technisch klaar, geven hem nieuwe banden en maken hem gebruiksklaar. De prijs bepalen we gaandeweg het herstel.

IN ENGLISH
From 1964 onwards the Ami 6 could also be ordered in a Break version. It became a success, because people started transporting more and more things, in addition to their family and themselves. For the picnic trip at the weekend, the holiday to the south or just to work on a weekday.

The tailgate was large, the rear seat foldable, creating a lot of space. The spare wheel stayed under the bonnet, leaving a space under the loading floor, storage for all kinds of things out of sight.

You could have the interior upholstered in fabric or leatherette and choose seats or a front bench. This Break has a front bench in red Simili- leather, a nice contrast with the Gris Dandy on the outside.

It is equipped with the 25 hp, 602cc engine, drum brakes all around and a 12V electrical installation. This helps the engine to start a little more easily, after which you can enjoy a relaxed ride. These engines drive wonderfully at low revs.

It started its life in the Drôme department, where it traveled around for quite a while. It was still insured there in 2001. Then it moved a little further south, to an Ami collector near Béziers. When he closed down his collection, the Amis were spread all over Europe, and we have already had a few in our hands.

It is exceptionally well preserved, but of course has some signs of wear and use from 96,000 km and 34 years of being on the road and on display. The rear wings were once replaced with new original ones, but they were not perfectly sprayed; so they differ slightly from the rest of the paint.

Of course, it can be painted completely new, but we really like it the way it is. We only prepare it technically, give it new tires and make it ready for use. We determine the price as the recovery progresses.

Meer informatie

BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen

Leasing

shared.leasing.targetGroupBoth

detailpage.leasing.title Eendengarage Sander Aalderink

detailpage.leasing.oneTimeCosts

detailpage.leasing.configurator.downPayment
€ 15.000,-
shared.listItem.leasing.transferCost
Keine Angabe
shared.listItem.leasing.registrationCost
Keine Angabe
detailpage.leasing.total
€ 15.000,-

detailpage.leasing.generalData

detailpage.leasing.totalLeaseAmount
€ 91.140,-
detailpage.leasing.contractType
Kilometerleasing
detailpage.leasing.mileage p.a.
10.000 km
detailpage.leasing.leasingFactor
1,39

detailpage.leasing.monthlyCosts

detailpage.leasing.duration
36 Monate
detailpage.leasing.monthlyInstallment
€ 2.115,-

detailpage.leasing.additionalInformation

detailpage.leasing.moreKmCosts
€ 0,2285
detailpage.leasing.reducedKmPayment
€ 0,1524

detailpage.leasing.tip.headline

detailpage.leasing.tip.text

detailpage.leasing.loanBrokerage BMW Bank GmbH, Lilienthalallee 26, 80939 München

Die Angaben entsprechen zugleich dem 2/3 Beispiel nach § 6a Abs. 3 PAngV.



Vendeur

Professionnel
Eendengarage Sander Aalderink
Vendeur sur AutoScout24 depuis 2015
InterlocuteurSander Aalderink

  1. TVA déductible
  2. Vous trouverez de plus amples informations sur la consommation de carburant et les émissions de CO2 des voitures neuves dans la banque de données TECHNICAR sur le site de la FEBIAC à l'adresse: www.febiac.be.
  3. Prix du concessionnaire
  4. Liste basée sur les informations fournies par le constructeur.
  5. Prix public final incluant tous les frais et taxes.
  6. Spécification du constructeur pour les véhicules neufs. L'autonomie électrique des véhicules d'occasion peut varier de manière significative en fonction du kilométrage, du comportement de conduite, de l'âge de la batterie et du mode de chargement.
{"sthp":"24","leasing":"false","seg":"oldtimer","stmak":"Citroen","did":"17178144","stmil":"96000","gear":"M","stmod":"Ami","stmon":"6","styea":"1967","make":"21","ad":"dealer","vat":"0","art":"5","carby":"0","fr":"2","stccm":"602","buyonline":"false","stkw":"18","zip":"NL1531 NC","model":"75519","mia":"false","miles":"5","img":"https://prod.pictures.autoscout24.net/listing-images/aaacc69d-9169-499d-beda-95998030388a_8de5bdef-25b5-4cec-bcf0-d79ec95969d6.jpg/720x540.webp","price":"2","rnd":"5","ECO":"NO","fuel":"B","kenteken":"false","cost":"9900","detailpageUrl":"https://www.autoscout24.be/fr/offres/-aaacc69d-9169-499d-beda-95998030388a","acc":"U","hp":"1","type":"O","zip2":"1531 NC","articleType":"C","cockpit":"F"}