detailpage.leasing.tip.text
Kilométrage
56 328 km
Transmission
Semi-automatique
Année
01/1972
Carburant
Essence
Puissance
-
Vendeur
Professionnel
Données de base
- Carrosserie
- Berline
- État
- Ancêtre
- Portes
- 4
- N° d'annonce
- CI-09-30
Historique du véhicule
- Kilométrage
- 56 328 km
- Année
- 01/1972
Caractéristiques Techniques
- Transmission
- Semi-automatique
Consommation énergétique
- Carburant
- Essence
- Émissions de CO2
- 0 g/km (mixte)
Couleur et Garnissage Intérieur
- Couleur extérieure
- Noir
- Couleur originale
- Zwart
- La couleur de l'intérieur
- Rouge
- Intérieur
- Velours
Description
*Citroën DS 23 Pallas: Een tijdcapsule uit La Belle France*
Soms komen we een klassieke auto tegen die we u niet hoeven uit te leggen. Die u aankijkt en een verhaal vertelt zonder woorden, en u meeneemt naar een tijd waarin vooruitgang nog elegantie betekende.
Deze DS 23 Pallas uit 1972 spreekt boekdelen. Een puur en origineel exemplaar in de chique kleur Noir met een schitterend Rouge Cornaline interieur in velours.
Deze Citroën DS is nog in zijn eerste lak. Geen gerestaureerd voertuig, maar een uitzonderlijk goed bewaard gebleven DS, zoals hij ooit uit de showroom rolde. Met slechts 56.000 kilometer sinds nieuw is dit zonder twijfel een van de meest originele DS’en die u vandaag de dag zult vinden.
*Eén-op-één met het verleden*
Citroën-specialisten gebruiken dit specifieke exemplaar als referentie voor hoe een originele DS eruit hoort te zien. De benchmark. Alles klopt hier: de pasvorm van de carrosseriedelen, de glans van de eerste lak, het prachtige interieur met de iconische stoelen. Zelfs de bedieningselementen en meters hebben nog die frisse, bijna nieuwe uitstraling. Alsof we teruggaan naar 1976, toen deze DS slechts vier jaar oud was.
*Nico Aaldering over deze DS*
Ons team van Gallery Aaldering is trots om deze DS aan te bieden, en oprichter Nico Aaldering deelt graag een persoonlijke noot: “Ik heb door de jaren heen veel DS’en gehad. Maar deze raakt me. Niet vanwege perfectie, maar juist door zijn puurheid. Origineel, onaangetast, en exact zoals je hem vroeger op straat zou zien. Dit is wat mij enthousiast maakt en dit is het ijkpunt voor iedereen die ooit een DS wil restaureren.”
*Tijdloos comfort, direct voelbaar*
Stap in, draai de contactsleutel om, en alles valt op zijn plek. De motor start onmiddellijk en soepel, de versnellingsbak doet zijn werk naar behoren en het veersysteem voelt simpelweg alsof u over zijde zweeft. Er is geen kraakje, geen rammeltje, geen spoortje van vermoeidheid. Een lage kilometerstand als deze laat zich direct voelen. De DS is strak, stil en onwaarschijnlijk verfijnd.
*Een Frans meesterwerk dat zijn tijd ver vooruit was*
Toen Citroën in 1955 de DS introduceerde, stond de autowereld even stil. Geen ander merk had zo’n gewaagde combinatie van design en technologie gebracht. Zelfnivellerende hydropneumatische vering, bekrachtigde bedieningselementen en een vormgeving die eerder aan een kunstobject deed denken dan aan een vervoermiddel.
In 1972 had de DS zich verder ontwikkeld tot een technische tour de force. De 2.3-liter motor van dit exemplaar bood niet alleen meer vermogen, maar ook een nog comfortabelere rijervaring. De Pallas-uitvoering voegde extra luxe toe in afwerking, geluiddemping en detailniveau.
Bijzonderheden van deze DS 23 Pallas
– Slechts 56.000 kilometer sinds levering in 1972
– Nog in de eerste lak (Noir)
– Interieur in zeldzaam mooie staat (Rouge Cornaline velours)
– Niet gerestaureerd: een voorbeeld van uitzonderlijke originaliteit
– Documentatie aanwezig en bekend bij kenners als referentie
– Fantastisch rijdend exemplaar, typisch voor een DS met lage kilometerstand
*Een kans voor de echte liefhebber*
Voor wie zoekt naar een DS die verder gaat dan een mooie restauratie. Voor wie het origineel wil ervaren, voelen, ruiken. Deze DS 23 Pallas is een levend tijdsdocument.
We nodigen u van harte uit om dit bijzondere exemplaar zelf te komen bekijken en ervaren. Heeft u interesse of woont u buiten Nederland? Geen probleem, we verzorgen export wereldwijd en helpen u graag persoonlijk verder.
Meer informatie
Bekleding: Velours
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Soms komen we een klassieke auto tegen die we u niet hoeven uit te leggen. Die u aankijkt en een verhaal vertelt zonder woorden, en u meeneemt naar een tijd waarin vooruitgang nog elegantie betekende.
Deze DS 23 Pallas uit 1972 spreekt boekdelen. Een puur en origineel exemplaar in de chique kleur Noir met een schitterend Rouge Cornaline interieur in velours.
Deze Citroën DS is nog in zijn eerste lak. Geen gerestaureerd voertuig, maar een uitzonderlijk goed bewaard gebleven DS, zoals hij ooit uit de showroom rolde. Met slechts 56.000 kilometer sinds nieuw is dit zonder twijfel een van de meest originele DS’en die u vandaag de dag zult vinden.
*Eén-op-één met het verleden*
Citroën-specialisten gebruiken dit specifieke exemplaar als referentie voor hoe een originele DS eruit hoort te zien. De benchmark. Alles klopt hier: de pasvorm van de carrosseriedelen, de glans van de eerste lak, het prachtige interieur met de iconische stoelen. Zelfs de bedieningselementen en meters hebben nog die frisse, bijna nieuwe uitstraling. Alsof we teruggaan naar 1976, toen deze DS slechts vier jaar oud was.
*Nico Aaldering over deze DS*
Ons team van Gallery Aaldering is trots om deze DS aan te bieden, en oprichter Nico Aaldering deelt graag een persoonlijke noot: “Ik heb door de jaren heen veel DS’en gehad. Maar deze raakt me. Niet vanwege perfectie, maar juist door zijn puurheid. Origineel, onaangetast, en exact zoals je hem vroeger op straat zou zien. Dit is wat mij enthousiast maakt en dit is het ijkpunt voor iedereen die ooit een DS wil restaureren.”
*Tijdloos comfort, direct voelbaar*
Stap in, draai de contactsleutel om, en alles valt op zijn plek. De motor start onmiddellijk en soepel, de versnellingsbak doet zijn werk naar behoren en het veersysteem voelt simpelweg alsof u over zijde zweeft. Er is geen kraakje, geen rammeltje, geen spoortje van vermoeidheid. Een lage kilometerstand als deze laat zich direct voelen. De DS is strak, stil en onwaarschijnlijk verfijnd.
*Een Frans meesterwerk dat zijn tijd ver vooruit was*
Toen Citroën in 1955 de DS introduceerde, stond de autowereld even stil. Geen ander merk had zo’n gewaagde combinatie van design en technologie gebracht. Zelfnivellerende hydropneumatische vering, bekrachtigde bedieningselementen en een vormgeving die eerder aan een kunstobject deed denken dan aan een vervoermiddel.
In 1972 had de DS zich verder ontwikkeld tot een technische tour de force. De 2.3-liter motor van dit exemplaar bood niet alleen meer vermogen, maar ook een nog comfortabelere rijervaring. De Pallas-uitvoering voegde extra luxe toe in afwerking, geluiddemping en detailniveau.
Bijzonderheden van deze DS 23 Pallas
– Slechts 56.000 kilometer sinds levering in 1972
– Nog in de eerste lak (Noir)
– Interieur in zeldzaam mooie staat (Rouge Cornaline velours)
– Niet gerestaureerd: een voorbeeld van uitzonderlijke originaliteit
– Documentatie aanwezig en bekend bij kenners als referentie
– Fantastisch rijdend exemplaar, typisch voor een DS met lage kilometerstand
*Een kans voor de echte liefhebber*
Voor wie zoekt naar een DS die verder gaat dan een mooie restauratie. Voor wie het origineel wil ervaren, voelen, ruiken. Deze DS 23 Pallas is een levend tijdsdocument.
We nodigen u van harte uit om dit bijzondere exemplaar zelf te komen bekijken en ervaren. Heeft u interesse of woont u buiten Nederland? Geen probleem, we verzorgen export wereldwijd en helpen u graag persoonlijk verder.
Meer informatie
Bekleding: Velours
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Leasing
Vendeur
ProfessionnelGallery Aaldering
Vendeur sur AutoScout24 depuis 2016InterlocuteurAfdeling verkoop
- TVA déductible
- Prix du concessionnaire
- Liste basée sur les informations fournies par le constructeur.
- Prix public final incluant tous les frais et taxes.
- Spécification du constructeur pour les véhicules neufs. L'autonomie électrique des véhicules d'occasion peut varier de manière significative en fonction du kilométrage, du comportement de conduite, de l'âge de la batterie et du mode de chargement.