Passer au contenu principal
Pour cause de maintenance, AutoScout24 est accessible de manière limitée. Cela concerne quelques fonctions, comme par exemple la prise de contact avec les vendeurs, la connexion à votre compte ou la gestion de vos véhicules en vente.

Ferrari 250
GT Pinin Farina 'PF' First series, Very well docum

BRUMMEN, NL
€ 475 000,-5
Gallery Aaldering
Kilométrage
69 837 km
Transmission
Boîte manuelle
Année
01/1959
Carburant
Essence
Puissance
-
Vendeur
Professionnel

Données de base

Carrosserie
Coupé
État
Ancêtre
Portes
2
N° d'annonce
FE-14-63

Historique du véhicule

Kilométrage
Année
01/1959

Caractéristiques Techniques

Transmission
Boîte manuelle
Vitesses
4

Consommation énergétique

Carburant
Super 95
Émissions de CO22
0 g/km (mixte)

Equipement

Confort
  • Sellerie cuir

Couleur et Garnissage Intérieur

Couleur extérieure
Gris
Couleur originale
Grijs
La couleur de l'intérieur
Brun
Intérieur
Cuir

Description

De Ferrari 250 GT Pinin Farina is het eerste volumemodel van Ferrari. U snapt: volumemodel moet in dit geval even met een korreltje zout worden genomen want er worden slechts 350 stuks van de 250 'PF' gebouwd. Het model wordt gepresenteerd op de autoshow van Milaan in 1958. De auto maakt flink indruk tijdens die show, met zijn slanke, langgerekte lijnen en enorme luxe naast natuurlijk de vaste dosis aan racegenen.

We gaan een beetje watertanden van deze 250 GT Pinin Farina, dat geven we eerlijk toe. De ongelofelijk smaakvolle tweekleurige lak, waarbij we toch de voorkeur geven aan de Italiaanse omschrijving 'bicolore' bestaat uit een smaakvol donkergrijze lak, Grigio Scuro genaamd, in combinatie met een zwart dak.
De eerste aflevering van deze 250 vindt plaats via de Duitse importeur, Auto Becker, in september 1959. Nog in datzelfde jaar verhuist de auto naar Luigi Chinetti Motors in Connecticut, Amerika. Deze vroege versie beschikt nog over de zeer geliefde Tipo 128C motor, met 'Inside-plug'. Dat wil zeggen dat de bougies in het midden van de in V-vorm geplaatste cilinderbanken te vinden zijn.
In de jaren '80 verhuist de Ferrari van Amerika naar Engeland, waar de 250 een nieuwe eigenaar krijgt, Mr. Meek. De gelukkige bezitter is een echte liefhebber wint met zijn Ferrari onder andere het Ferrari Owners Club Concours in Brocket Hall.
De jaren verstrijken en als de eigenaar in 1990 naar Amerika verhuist gaat de auto wederom mee die kant op om in 2012 weer naar Europa te komen voor een volledige restauratie, waarbij de carrosserie volledig kaal wordt gemaakt en de techniek wordt gereviseerd door een officieel Ferrari Service Centre. Foto's van de restauratie zijn aanwezig en laten een zeer professionele en uitvoerige aanpak zien.

De carrosserie van de 250 GT is in een schitterende conditie. Prachtig strak plaatwerk met perfecte passingen en zeer mooie lak maken de auto tot een absolute nekkendraaier van de meest stijlvolle soort. Het chroomwerk contrasteert waanzinnig mooi met de donkere lak en is eveneens in perfecte staat. De spaakwielen van Borrani maken het buitenfeest compleet.

Ook binnen is er sprake van een feest, met een interieur zodat we dat alleen in de meest exclusieve auto's uit die tijd tegenkomen. Een in carrosseriekleur gelakt stalen dashboard met fenomenaal mooie klokken en instrumenten en een schitterend, groot en slank houten stuur voor uw neus. Noemen we dan ook nog het prachtige biscuit-kleurige leder dan kunnen we wel stellen van één van de mooist mogelijke kleurcombinaties voor een dergelijke auto.

De techniek van deze bloedmooie coupé is in dezelfde staat verkerend als het uiterlijk: helemaal top. De Ferrari is een geweldige auto om te gebruiken voor lange ritten, waarbij de motor simpelweg fantastisch zijn werk doet met veel koppel en vermogen en iedere kilometer zorgend voor het besef dat u in een ontzettend exclusieve auto rondrijdt. De Ferrari stuurt als een droom maar juist ook gestrekte wegen waarbij het steigerende paard zijn benen mag strekken zijn fantastische met deze Italiaanse coupé

Hoeveel 250 GT's er nog over zijn van de 350 is niet bekend, mede vanwege het feit dat in het verleden aardig wat van deze auto's zijn geofferd om te gebruiken als basis voor een andere carrosserie. Deze auto is gespaard gebleven en wacht nu op een nieuwe eigenaar die zich gelukkig mag prijzen met deze ongekend mooie GT.
Bij de auto aanwezig: veel facturen van onderhoud en service, teruggaand tot de jaren ‘90. Title-documenten aanwezig. Ook is een originele brochure aanwezig, period Road&Track en onderdelencatalogus.

Meer informatie

Interieurkleur: Bruin
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen

Leasing

shared.leasing.targetGroupPrivate

detailpage.leasing.title Gallery Aaldering

detailpage.leasing.oneTimeCosts

detailpage.leasing.configurator.downPayment
€ 0,-
shared.listItem.leasing.transferCost
Keine Angabe
shared.listItem.leasing.registrationCost
Keine Angabe
detailpage.leasing.total
€ 0,-

detailpage.leasing.generalData

detailpage.leasing.contractType
Kilometerleasing
detailpage.leasing.mileage p.a.
10.000 km

detailpage.leasing.monthlyCosts

detailpage.leasing.duration
48 Monate
detailpage.leasing.monthlyInstallment
€ 408,-

detailpage.leasing.additionalInformation

detailpage.leasing.moreKmCosts
€ 0,0000
detailpage.leasing.reducedKmPayment
€ 0,0000
detailpage.leasing.finalInstallment
€ 17.995,72

detailpage.leasing.tip.headline

detailpage.leasing.tip.text

detailpage.leasing.loanBrokerage Volkswagen Leasing GmbH / Gifhorner Str. 57 / 38112 Braunschweig

Die Angaben entsprechen zugleich dem 2/3 Beispiel nach § 6a Abs. 3 PAngV.



Vendeur

Professionnel
Gallery Aaldering
Vendeur sur AutoScout24 depuis 2016
the gallery Brummen

Fermé

Ouvre 9:00

InterlocuteurAfdeling verkoop

  1. TVA déductible
  2. Vous trouverez de plus amples informations sur la consommation de carburant et les émissions de CO2 des voitures neuves dans la banque de données TECHNICAR sur le site de la FEBIAC à l'adresse: www.febiac.be.
  3. Prix du concessionnaire
  4. Liste basée sur les informations fournies par le constructeur.
  5. Prix public final incluant tous les frais et taxes.
  6. Spécification du constructeur pour les véhicules neufs. L'autonomie électrique des véhicules d'occasion peut varier de manière significative en fonction du kilométrage, du comportement de conduite, de l'âge de la batterie et du mode de chargement.
{"zip":"NL6971 AP","leasing":"false","seg":"sport,oldtimer","stmak":"Ferrari","did":"10902","stmil":"69837","gear":"M","stmod":"250","stmon":"1","styea":"1959","make":"27","ad":"dealer","vat":"0","art":"3","carby":"0","buyonline":"false","fr":"1","model":"15754","equi":"6","mia":"false","miles":"4","img":"https://prod.pictures.autoscout24.net/listing-images/7cf7750a-26c9-4499-83ab-8a288b7122f4_f3986d75-47a2-4bcd-9b4b-c8e03ab0135f.jpg/720x540.webp","price":"10","rnd":"62","ECO":"NO","fuel":"B","kenteken":"true","cost":"475000","detailpageUrl":"https://www.autoscout24.be/fr/offres/-7cf7750a-26c9-4499-83ab-8a288b7122f4","ken":"FE-14-63","carid":"442573859","acc":"U","type":"O","zip2":"6971 AP","articleType":"C","cockpit":"F"}