Kilométrage
230 300 km
Transmission
Boîte automatique
Année
04/1970
Carburant
Essence
Puissance
195 kW (265 CH)
Vendeur
Particuliers
Données de base
- Carrosserie
- Berline
- État
- Ancêtre
- Transmission
- Arrière
- Sièges
- 5
- Portes
- 4
Historique du véhicule
- Kilométrage
- 230 300 km
- Année
- 04/1970
- Dernier contrôle technique
- 04/2025
- Propriétaires préc.
- 3
- Carnet d'entretien
- Oui
- Véhicule non fumeur
- Oui
Caractéristiques Techniques
- Puissance
- 195 kW (265 CH)
- Transmission
- Boîte automatique
- Cylindrée
- 4 235 cm³
- Vitesses
- 3
- Cylindres
- 6
- Poids à vide
- 1 870 kg
Consommation énergétique
- Carburant
- Essence
Equipement
Couleur et Garnissage Intérieur
- Couleur extérieure
- Vert
- La couleur de l'intérieur
- Beige
- Intérieur
- Cuir
Description
Origineel Nederlandse Jaguar 420 G. Eén van de allerlaatst gebouwde exemplaren van dit topmodel van Jaguar met de 265pk sterke 4.2L XK motor met 3 carburateurs. Het betreft een zeldzame origineel Nederlandse auto met historie welke als resultaat van een leven lang goede verzorging nog in zeer goede staat verkeert. De auto is nieuw geleverd met alle mogelijke opties die Jaguar destijds aanbood (behalve airconditioning en elektrische ramen) zoals variabele stuurbekrachtiging, verstelbaar stuur, gelamineerd glas, limited-slip differential, automatische transmissie enz.
Bij de auto zit een zeer uitgebreide historie. De auto is nieuw geleverd door importeur Lagerweij te Den Haag aan een directeur van een Zeeuws exportbedrijf. Het originele kentekenbewijs uit 1970 is nog bij de auto, net als de originele handleiding, werkplaatsboeken en belastingpapieren.
De Jaguar is in het verleden gerestaureerd waarbij de motor werd gereviseerd en het originele hout, Connolly leer en de originele opties zoals de radio en de verwarmde achterruit bewaard werden. Van deze restauratie zijn nog foto's aanwezig. Van de laatste twee eigenaren zijn alle rekeningen en zelfs een logboek waarin elke gereden kilometer en werkzaamheid is genoteerd.
Het gespiegeld ingelegde wortelhout in het interieur heeft een schitterende kleur. De Jaguar is slechts één keer overgespoten in British Racing Green, heeft geen schade gehad en is haar hele leven binnen gestald. Passingen van deuren en plaatwerk zijn perfect. De auto is zeer mooi en rijdt goed maar is niet in concoursstaat. Vooral het interieur toont enige patina.
De auto is grondig en uitgebreid tegen roest beschermd. Recentelijk is wederom zeer veel geïnvesteerd in de auto waarbij vloeistoffen, schokdempers, wiellagers, accu, slangen, rubbers, bobine, punten, etc zijn vervangen. De 3 carburateurs zijn hierbij afgesteld. Verder is de auto professioneel onderhouden en gecontroleerd. Grotere werkzaamheden over de laatste jaren betreffen onder meer revisie van de remmen (inclusief nieuwe remservo), het vacuümaangedreven verwarmingssysteem en werkzaamheden aan het interieur. De auto heeft nooit een LPG inbouw gehad.
Deze 420G is technisch in orde en direct klaar om te gebruiken. Met de auto wordt regelmatig gereden, uitsluitend bij mooi weer. Ze start en rijdt perfect, ook na de winterstop (inclusief originele automatische choke) en blijft koel bij zeer warm weer. Technisch en cosmetisch zijn er nog kleine verbeterpunten. De auto is klaar om direct van te genieten en op zoek naar iemand die haar de verzorging kan geven die ze gewend is. Bij de auto zitten ook nog passende berschermhoezen voor binnen en buiten, artikelen over deze auto, taxatierapporten, orignele brochures en reserve-onderdelen.
Bij de auto zit een zeer uitgebreide historie. De auto is nieuw geleverd door importeur Lagerweij te Den Haag aan een directeur van een Zeeuws exportbedrijf. Het originele kentekenbewijs uit 1970 is nog bij de auto, net als de originele handleiding, werkplaatsboeken en belastingpapieren.
De Jaguar is in het verleden gerestaureerd waarbij de motor werd gereviseerd en het originele hout, Connolly leer en de originele opties zoals de radio en de verwarmde achterruit bewaard werden. Van deze restauratie zijn nog foto's aanwezig. Van de laatste twee eigenaren zijn alle rekeningen en zelfs een logboek waarin elke gereden kilometer en werkzaamheid is genoteerd.
Het gespiegeld ingelegde wortelhout in het interieur heeft een schitterende kleur. De Jaguar is slechts één keer overgespoten in British Racing Green, heeft geen schade gehad en is haar hele leven binnen gestald. Passingen van deuren en plaatwerk zijn perfect. De auto is zeer mooi en rijdt goed maar is niet in concoursstaat. Vooral het interieur toont enige patina.
De auto is grondig en uitgebreid tegen roest beschermd. Recentelijk is wederom zeer veel geïnvesteerd in de auto waarbij vloeistoffen, schokdempers, wiellagers, accu, slangen, rubbers, bobine, punten, etc zijn vervangen. De 3 carburateurs zijn hierbij afgesteld. Verder is de auto professioneel onderhouden en gecontroleerd. Grotere werkzaamheden over de laatste jaren betreffen onder meer revisie van de remmen (inclusief nieuwe remservo), het vacuümaangedreven verwarmingssysteem en werkzaamheden aan het interieur. De auto heeft nooit een LPG inbouw gehad.
Deze 420G is technisch in orde en direct klaar om te gebruiken. Met de auto wordt regelmatig gereden, uitsluitend bij mooi weer. Ze start en rijdt perfect, ook na de winterstop (inclusief originele automatische choke) en blijft koel bij zeer warm weer. Technisch en cosmetisch zijn er nog kleine verbeterpunten. De auto is klaar om direct van te genieten en op zoek naar iemand die haar de verzorging kan geven die ze gewend is. Bij de auto zitten ook nog passende berschermhoezen voor binnen en buiten, artikelen over deze auto, taxatierapporten, orignele brochures en reserve-onderdelen.
Vendeur
Particuliers- TVA déductible
- Prix du concessionnaire
- Liste basée sur les informations fournies par le constructeur.
- Prix public final incluant tous les frais et taxes.
- Spécification du constructeur pour les véhicules neufs. L'autonomie électrique des véhicules d'occasion peut varier de manière significative en fonction du kilométrage, du comportement de conduite, de l'âge de la batterie et du mode de chargement.