detailpage.leasing.tip.text
Kilométrage
69 332 km
Transmission
Boîte automatique
Année
06/1962
Carburant
Essence
Puissance
161 kW (219 CH)
Vendeur
Professionnel
Données de base
- Carrosserie
- Berline
- État
- Ancêtre
- Transmission
- Arrière
- Sièges
- 5
- Portes
- 4
- N° d'annonce
- DE-39-18
Historique du véhicule
- Kilométrage
- 69 332 km
- Année
- 06/1962
Caractéristiques Techniques
- Puissance
- 161 kW (219 CH)
- Transmission
- Boîte automatique
- Cylindrée
- 3 781 cm³
- Cylindres
- 6
- Poids à vide
- 1 523 kg
Consommation énergétique
- Carburant
- Essence
Equipement
Couleur et Garnissage Intérieur
- Couleur extérieure
- Bleu
- Couleur originale
- Dark Blue
- La couleur de l'intérieur
- Rouge
- Intérieur
- Cuir
Description
Jaguar MKII 3.8 Aut. - 1962
Bent u op zoek naar een unieke klassieker die luxe en power combineert?
Dan is deze prachtige Jaguar MK2 3.8 automaat uit 1962 wellicht de perfecte auto voor u.
Met zijn stijlvolle donkerblauwe koetswerk is deze beauty een exemplaar dat u niet elke dag tegenkomt.
Voorzien van de geliefde 3.8 6-in-lijn motor heeft deze auto voldoende vermogen om u te laten genieten van kracht en souplesse.
De chromen spaakwielen zorgen voor de juiste uitstraling. Het interieur van de Jaguar MK2 is meer dan Engels, het prachtige Rood lederen interieur met notenhouten interieurdelen. De zitplaatsen zijn niet alleen comfortabel, maar stralen ook luxe en elegantie uit.
Of u nu zelf achter het stuur kruipt of plaatsneemt op de bijrijdersstoel, u zult zich direct thuis voelen in deze stijlvolle auto.
Bent u gecharmeerd van deze stijlvolle Engelse oldtimer, het krachtige vermogen en de luxe opties van deze Jaguar MK2 uit 1962?
Neem dan contact met ons op en maak een afspraak voor een bezichtiging. Wacht niet te lang, want deze unieke kans wilt u niet missen.
De Mark II of MK II was een vierdeurs sportlimousine, die Jaguar in 1959 uitbracht als opvolger van de Mark I, met 2,4 en 3,4 liter-motor. De carrosserie werd op enkele details verbeterd en gewijzigd. Vanaf dan waren schijfremmen op alle vier wielen standaard.
De Mark II 2.4 met een cilinderinhoud van 2483 cm³ had nu 120 pk, de 3.4 leverde 210 pk, en de nieuw bijgekomen 3.8 van 3781 cm³ leverde 220 pk.
Via een vierversnellingsbak (optioneel met overdrive of drieversnellingsautomaat) werden de achterwielen aangedreven. De topsnelheid lag bij respectievelijk 155 en 195 km/h. Tot 1967 werden 25.173 exemplaren van de 2,4 liter, 28.663 van de 3,4 liter en 30.140 van de 3,8 liter gebouwd. Tot 1969 kwamen daar nog bij 4446 stuks van de 240, 2788 stuks van de 340 (met 210 pk) en 12 met de 3,8 liter-motor (met 220 pk).
English:
Are you looking for a unique classic that combines luxury and power?
Then this beautiful Jaguar MK2 3.8 automatic from 1962 might be the perfect car for you.
With its stylish dark blue bodywork, this beauty is a specimen that you do not come across every day.
Equipped with the popular 3.8 6-in-line engine, this car has enough power to let you enjoy power and flexibility.
The chrome spoke wheels provide the right look. The interior of the Jaguar MK2 is more than English, the beautiful red leather interior with walnut interior parts. The seats are not only comfortable, but also radiate luxury and elegance.
Whether you get behind the wheel yourself or take a seat in the passenger seat, you will immediately feel at home in this stylish car.
Are you charmed by this stylish English classic car, the powerful power and the luxurious options of this Jaguar MK2 from 1962?
Then contact us and make an appointment for a viewing. Don't wait too long, because you don't want to miss this unique opportunity.
The Mark II or MK II was a four-door sports limousine that Jaguar released in 1959 as a successor to the Mark I, with 2.4 and 3.4 liter engines. The bodywork was improved and modified in some details. From then on, disc brakes on all four wheels were standard.
The Mark II 2.4 with a cylinder capacity of 2483 cm³ now had 120 hp, the 3.4 delivered 210 hp, and the newly added 3.8 of 3781 cm³ delivered 220 hp.
The rear wheels were driven via a four-speed gearbox (optionally with overdrive or three-speed automatic). The top speed was 155 and 195 km/h respectively. Up to 1967, 25,173 units of the 2.4 liter, 28,663 of the 3.4 liter and 30,140 of the 3.8 liter were built. Up to 1969, 4446 units of the 240, 2788 units of the 340 (with 210 hp) and 12 with the 3.8 liter engine (with 220 hp) were added.
---
Wilt u deze auto komen bezichtigen? U bent van harte welkom. Wij zijn regelmatig onderweg om auto's weg te brengen of op te halen.
Bel vooraf om teleurstelling te voorkomen.
---
VD ENDEN Cars & Classics
Rivierkade 8b
4931AA Geertruidenberg
+31623657092
mail@vdenden.com
www.vdenden.com
We hebben ons uiterste best gedaan om alle informatie in deze advertentie correct weer te geven. Er kunnen echter geen rechten worden ontleend aan de verstrekte informatie in de advertentie. Vertrouw niet alleen op deze informatie maar controleer altijd zelf de zaken welke voor jouw belangrijk zijn en je beslissing zouden kunnen beïnvloeden. Neem contact op met de verkoper voor aanvullende vragen.
Bent u op zoek naar een unieke klassieker die luxe en power combineert?
Dan is deze prachtige Jaguar MK2 3.8 automaat uit 1962 wellicht de perfecte auto voor u.
Met zijn stijlvolle donkerblauwe koetswerk is deze beauty een exemplaar dat u niet elke dag tegenkomt.
Voorzien van de geliefde 3.8 6-in-lijn motor heeft deze auto voldoende vermogen om u te laten genieten van kracht en souplesse.
De chromen spaakwielen zorgen voor de juiste uitstraling. Het interieur van de Jaguar MK2 is meer dan Engels, het prachtige Rood lederen interieur met notenhouten interieurdelen. De zitplaatsen zijn niet alleen comfortabel, maar stralen ook luxe en elegantie uit.
Of u nu zelf achter het stuur kruipt of plaatsneemt op de bijrijdersstoel, u zult zich direct thuis voelen in deze stijlvolle auto.
Bent u gecharmeerd van deze stijlvolle Engelse oldtimer, het krachtige vermogen en de luxe opties van deze Jaguar MK2 uit 1962?
Neem dan contact met ons op en maak een afspraak voor een bezichtiging. Wacht niet te lang, want deze unieke kans wilt u niet missen.
De Mark II of MK II was een vierdeurs sportlimousine, die Jaguar in 1959 uitbracht als opvolger van de Mark I, met 2,4 en 3,4 liter-motor. De carrosserie werd op enkele details verbeterd en gewijzigd. Vanaf dan waren schijfremmen op alle vier wielen standaard.
De Mark II 2.4 met een cilinderinhoud van 2483 cm³ had nu 120 pk, de 3.4 leverde 210 pk, en de nieuw bijgekomen 3.8 van 3781 cm³ leverde 220 pk.
Via een vierversnellingsbak (optioneel met overdrive of drieversnellingsautomaat) werden de achterwielen aangedreven. De topsnelheid lag bij respectievelijk 155 en 195 km/h. Tot 1967 werden 25.173 exemplaren van de 2,4 liter, 28.663 van de 3,4 liter en 30.140 van de 3,8 liter gebouwd. Tot 1969 kwamen daar nog bij 4446 stuks van de 240, 2788 stuks van de 340 (met 210 pk) en 12 met de 3,8 liter-motor (met 220 pk).
English:
Are you looking for a unique classic that combines luxury and power?
Then this beautiful Jaguar MK2 3.8 automatic from 1962 might be the perfect car for you.
With its stylish dark blue bodywork, this beauty is a specimen that you do not come across every day.
Equipped with the popular 3.8 6-in-line engine, this car has enough power to let you enjoy power and flexibility.
The chrome spoke wheels provide the right look. The interior of the Jaguar MK2 is more than English, the beautiful red leather interior with walnut interior parts. The seats are not only comfortable, but also radiate luxury and elegance.
Whether you get behind the wheel yourself or take a seat in the passenger seat, you will immediately feel at home in this stylish car.
Are you charmed by this stylish English classic car, the powerful power and the luxurious options of this Jaguar MK2 from 1962?
Then contact us and make an appointment for a viewing. Don't wait too long, because you don't want to miss this unique opportunity.
The Mark II or MK II was a four-door sports limousine that Jaguar released in 1959 as a successor to the Mark I, with 2.4 and 3.4 liter engines. The bodywork was improved and modified in some details. From then on, disc brakes on all four wheels were standard.
The Mark II 2.4 with a cylinder capacity of 2483 cm³ now had 120 hp, the 3.4 delivered 210 hp, and the newly added 3.8 of 3781 cm³ delivered 220 hp.
The rear wheels were driven via a four-speed gearbox (optionally with overdrive or three-speed automatic). The top speed was 155 and 195 km/h respectively. Up to 1967, 25,173 units of the 2.4 liter, 28,663 of the 3.4 liter and 30,140 of the 3.8 liter were built. Up to 1969, 4446 units of the 240, 2788 units of the 340 (with 210 hp) and 12 with the 3.8 liter engine (with 220 hp) were added.
---
Wilt u deze auto komen bezichtigen? U bent van harte welkom. Wij zijn regelmatig onderweg om auto's weg te brengen of op te halen.
Bel vooraf om teleurstelling te voorkomen.
---
- Privé verkoop: Deze auto wordt ter verkoop aangeboden. Wordt privé verkocht door verkoper, auto is bij ons te bezichtigen.
- Private sale: This car is for sale. Sold privately by seller, car can be viewed at our location.
VD ENDEN Cars & Classics
Rivierkade 8b
4931AA Geertruidenberg
+31623657092
mail@vdenden.com
www.vdenden.com
We hebben ons uiterste best gedaan om alle informatie in deze advertentie correct weer te geven. Er kunnen echter geen rechten worden ontleend aan de verstrekte informatie in de advertentie. Vertrouw niet alleen op deze informatie maar controleer altijd zelf de zaken welke voor jouw belangrijk zijn en je beslissing zouden kunnen beïnvloeden. Neem contact op met de verkoper voor aanvullende vragen.
Leasing
Vendeur
ProfessionnelVd Enden Cars & Classics
Vendeur sur AutoScout24 depuis 2024InterlocuteurMaurice van den Enden
- TVA déductible
- Prix du concessionnaire
- Liste basée sur les informations fournies par le constructeur.
- Prix public final incluant tous les frais et taxes.
- Spécification du constructeur pour les véhicules neufs. L'autonomie électrique des véhicules d'occasion peut varier de manière significative en fonction du kilométrage, du comportement de conduite, de l'âge de la batterie et du mode de chargement.