detailpage.leasing.tip.text
Kilométrage
36 479 km
Transmission
Boîte manuelle
Année
01/1973
Carburant
Essence
Puissance
-
Vendeur
Professionnel
Données de base
- Carrosserie
- Coupé
- État
- Ancêtre
- Portes
- 2
- N° d'annonce
- MA-94-82
Historique du véhicule
- Kilométrage
- 36 479 km
- Année
- 01/1973
Caractéristiques Techniques
- Transmission
- Boîte manuelle
Consommation énergétique
- Carburant
- Essence
- Émissions de CO2
- 0 g/km (mixte)
Equipement
Couleur et Garnissage Intérieur
- Couleur extérieure
- Rouge
- Couleur originale
- Rood
- La couleur de l'intérieur
- Beige
- Intérieur
- Cuir
Description
*Een Maserati met karakter én comfort*
Een rasechte Italiaanse GT met middenmotor, prachtig Giugiaro design en indrukwekkende techniek. Dat is de Maserati Bora in een notendop.
Deze Bora werd in 1973 geleverd en is één van slechts 275 gebouwde exemplaren van de gewilde 4.9-liter versie. Wat u hier ziet is een Maserati met geschiedenis én inhoud.
Uit een Belgische privécollectie, volledig gerestaureerd, technisch gereviseerd én met een dikke map documentatie inclusief de officiële Maserati Classiche “build sheets and certificates”.
*Rosso Fuoco*
De carrosserie is uitgevoerd in het spectaculaire Rosso Fuoco. Een vurige, dieprode lak die schittert in het licht. Het geheel is in harmonie met elkaar: de passingen zijn strak, de lijnen zuiver, het plaatwerk egaal. De originele wielen geven hem die juiste 1970s uitstraling.
Binnenin vinden we een beige interieur, typerend voor die tijd: brede, laag zittende stoelen met een opvallende vorm, fraaie materialen en een dashboard dat eerder een cockpit dan een werkplek genoemd mag worden. De geur, het leer, de instrumenten, alles ademt die sfeer.
En dan die details: in de uitgebreide documentatie treffen we zelfs een oude brief aan van de Maserati Club uit de jaren 80. Prachtig, toch?
*Techniek met temperament*
De 4.9-liter V8 werd oorspronkelijk ontwikkeld voor Maserati’s racewagens, de “Birdcage” Tipo 63-65. In deze configuratie levert hij een indrukwekkende 320 pk, goed voor een topsnelheid van circa 280 km/u. Accelereren naar 100 km/u? Rond de zeven seconden, en dat in een auto waarmee u óók in alle comfort naar Zuid-Frankrijk kunt rijden.
Dankzij de volledig onafhankelijke wielophanging en het stijve buizenframe met een ZF-handgeschakelde versnellingsbak, is de Bora opvallend uitgebalanceerd. Voeg daar Maserati’s kenmerkende vering en de Citroën hydraulica aan toe en u krijgt een supercar die z’n tijd ver vooruit was. Elektrisch verstelbare pedalen, een verschuifbare stoel met een druk op de knop en zelfs stiller dan menig Porsche of Ferrari uit die tijd.
*Niet luid, wel briljant*
De Maserati Bora is geen supercar die staat te schreeuwen. Hij fluistert, maar wel met zelfvertrouwen. U voelt het wanneer u rijdt: deze auto is gemaakt door ingenieurs die durfden te dromen.
Een Bora in deze staat, met deze motor en deze kleurencombinatie met uitgebreide documentatie is zeldzaam. Dit is een herinnering aan het moment waarop Maserati het beter wist dan de rest.
*Neem contact op met Gallery Aaldering*
Heeft u interesse in deze fraaie en zeldzame Maserati? Neem vandaag nog contact op met Gallery Aaldering. Wij exporteren onze voertuigen wereldwijd, vraag naar de mogelijkheden.
Meer informatie
Voorraadstatus: Binnenkort verwacht
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Een rasechte Italiaanse GT met middenmotor, prachtig Giugiaro design en indrukwekkende techniek. Dat is de Maserati Bora in een notendop.
Deze Bora werd in 1973 geleverd en is één van slechts 275 gebouwde exemplaren van de gewilde 4.9-liter versie. Wat u hier ziet is een Maserati met geschiedenis én inhoud.
Uit een Belgische privécollectie, volledig gerestaureerd, technisch gereviseerd én met een dikke map documentatie inclusief de officiële Maserati Classiche “build sheets and certificates”.
*Rosso Fuoco*
De carrosserie is uitgevoerd in het spectaculaire Rosso Fuoco. Een vurige, dieprode lak die schittert in het licht. Het geheel is in harmonie met elkaar: de passingen zijn strak, de lijnen zuiver, het plaatwerk egaal. De originele wielen geven hem die juiste 1970s uitstraling.
Binnenin vinden we een beige interieur, typerend voor die tijd: brede, laag zittende stoelen met een opvallende vorm, fraaie materialen en een dashboard dat eerder een cockpit dan een werkplek genoemd mag worden. De geur, het leer, de instrumenten, alles ademt die sfeer.
En dan die details: in de uitgebreide documentatie treffen we zelfs een oude brief aan van de Maserati Club uit de jaren 80. Prachtig, toch?
*Techniek met temperament*
De 4.9-liter V8 werd oorspronkelijk ontwikkeld voor Maserati’s racewagens, de “Birdcage” Tipo 63-65. In deze configuratie levert hij een indrukwekkende 320 pk, goed voor een topsnelheid van circa 280 km/u. Accelereren naar 100 km/u? Rond de zeven seconden, en dat in een auto waarmee u óók in alle comfort naar Zuid-Frankrijk kunt rijden.
Dankzij de volledig onafhankelijke wielophanging en het stijve buizenframe met een ZF-handgeschakelde versnellingsbak, is de Bora opvallend uitgebalanceerd. Voeg daar Maserati’s kenmerkende vering en de Citroën hydraulica aan toe en u krijgt een supercar die z’n tijd ver vooruit was. Elektrisch verstelbare pedalen, een verschuifbare stoel met een druk op de knop en zelfs stiller dan menig Porsche of Ferrari uit die tijd.
*Niet luid, wel briljant*
De Maserati Bora is geen supercar die staat te schreeuwen. Hij fluistert, maar wel met zelfvertrouwen. U voelt het wanneer u rijdt: deze auto is gemaakt door ingenieurs die durfden te dromen.
Een Bora in deze staat, met deze motor en deze kleurencombinatie met uitgebreide documentatie is zeldzaam. Dit is een herinnering aan het moment waarop Maserati het beter wist dan de rest.
*Neem contact op met Gallery Aaldering*
Heeft u interesse in deze fraaie en zeldzame Maserati? Neem vandaag nog contact op met Gallery Aaldering. Wij exporteren onze voertuigen wereldwijd, vraag naar de mogelijkheden.
Meer informatie
Voorraadstatus: Binnenkort verwacht
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Leasing
Vendeur
ProfessionnelGallery Aaldering
Vendeur sur AutoScout24 depuis 2016InterlocuteurAfdeling verkoop
- TVA déductible
- Prix du concessionnaire
- Liste basée sur les informations fournies par le constructeur.
- Prix public final incluant tous les frais et taxes.
- Spécification du constructeur pour les véhicules neufs. L'autonomie électrique des véhicules d'occasion peut varier de manière significative en fonction du kilométrage, du comportement de conduite, de l'âge de la batterie et du mode de chargement.