detailpage.leasing.tip.text
Kilométrage
4 244 km
Transmission
Boîte manuelle
Année
01/1960
Carburant
Essence
Puissance
-
Vendeur
Professionnel
Données de base
- Carrosserie
- Coupé
- État
- Ancêtre
- Portes
- 2
- N° d'annonce
- DE-84-09
Historique du véhicule
- Kilométrage
- 4 244 km
- Année
- 01/1960
Caractéristiques Techniques
- Transmission
- Boîte manuelle
Consommation énergétique
- Carburant
- Essence
- Émissions de CO2
- 0 g/km (mixte)
Equipement
Couleur et Garnissage Intérieur
- Couleur extérieure
- Vert
- Couleur originale
- Groen metallic
- Type de peinture
- Métallisé
- La couleur de l'intérieur
- Brun
- Intérieur
- Cuir
Description
Een auto met militaire precisie én Italiaanse flair? Deze Maserati 3500 GT uit 1960 werd destijds nieuw geleverd aan een Amerikaanse Navy Captain. Dit is een volledig matching numbers én matching colors exemplaar uitgevoerd in het prachtige en zeldzame Verde Lancia, met Marrone Connolly-leer aan de binnenkant. Alleen al die kleurencombinatie zegt genoeg: stijl, klasse en een beetje bravoure.
*Volledig gerestaureerd en gereviseerd*
Deze 3500 GT is volledig gerestaureerd door een gerenommeerd bedrijf in Maranello, middenin Ferrari land dus, en dat is op zichzelf al een knipoog waard. De restauratie is vastgelegd in een prachtig boek vol foto’s. De werkzaamheden zijn uitgevoerd op hoog niveau en daarnaast Maserati Classiche gecertificeerd. U krijgt hier dus geen opgeknapte klassieker, maar een Maserati op hoogwaardige wijze gerestaureerd door kenners en met een stamboom.
*Historie van de Maserati 3500 GT*
En nu even terug in de tijd. We schrijven 1957. Maserati zit midden in z’n grootste succes ooit op het circuit: Fangio pakt zijn vijfde wereldtitel in een 250F, de fabriekswagens winnen overal, maar de financiële middelen raken op. De fabriek besluit uit de racerij te stappen en zich te richten op iets heel nieuws: luxe straatauto’s voor echte fijnproevers. De 3500 GT is het eerste grote voorbeeld uit die nieuwe strategie.
De 3500 GT wordt gezien als de gentleman-racer onder de Italiaanse klassiekers. Hij was Maserati’s eerste grote seriemodel voor op de weg. Een 2+2 GT met buizenchassis, onafhankelijke voorwielophanging en achterin nog een live axle. Klinkt klassiek, en dat is het ook. Maar eenmaal onderweg is het geheel in perfecte harmonie want onder de lange motorkap ligt de geweldige 3,5-liter zes-in-lijn, afgeleid van de motor uit de 250F Formule 1-auto. In het begin op drie Weber-carburateurs, goed voor zo’n 220 pk, later met injectie tot 235. Maar dit blok leeft. Het is een juweel van een motor.
Qua stijl deed Carrozzeria Touring het ontwerp en dat betekent: slank, ingetogen, en helemaal des jaren ’60. Niet schreeuwerig, maar zelfverzekerd. Een auto die zich niet hoeft te bewijzen, want hij is het bewijs.
En het exemplaar bij Gallery Aaldering? Die staat erbij alsof hij net klaar is voor z’n première in Genève, maar dan 60 jaar later. Alles klopt. De lijnen, de details, de geur van het leer en eenmaal onderweg voelt deze Maserati trefzeker aan, precies zoals u mag verwachten.
Daarnaast verkeert het lakwerk in bijzonder fraaie en goede staat en de chromen onderdelen zoals de bumpers zijn prachtig en correct. In het interieur laten de restauratiewerkzaamheden onmiddellijk zien dat het leer fantastisch mooi is, de tapijten van uitstekende kwaliteit en de details correct, eigenlijk min of meer zoals deze Maserati de showroom verliet in 1960.
*Neem contact met ons op*
Heeft u interesse in deze uitzonderlijk fraaie Maserati? Neem vandaag nog contact op met Gallery Aaldering, sinds 1975 gespecialiseerd in alleen de mooiste en beste auto’s ter wereld. Wij exporteren onze voertuigen wereldwijd, vraag naar de mogelijkheden.
Meer informatie
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
*Volledig gerestaureerd en gereviseerd*
Deze 3500 GT is volledig gerestaureerd door een gerenommeerd bedrijf in Maranello, middenin Ferrari land dus, en dat is op zichzelf al een knipoog waard. De restauratie is vastgelegd in een prachtig boek vol foto’s. De werkzaamheden zijn uitgevoerd op hoog niveau en daarnaast Maserati Classiche gecertificeerd. U krijgt hier dus geen opgeknapte klassieker, maar een Maserati op hoogwaardige wijze gerestaureerd door kenners en met een stamboom.
*Historie van de Maserati 3500 GT*
En nu even terug in de tijd. We schrijven 1957. Maserati zit midden in z’n grootste succes ooit op het circuit: Fangio pakt zijn vijfde wereldtitel in een 250F, de fabriekswagens winnen overal, maar de financiële middelen raken op. De fabriek besluit uit de racerij te stappen en zich te richten op iets heel nieuws: luxe straatauto’s voor echte fijnproevers. De 3500 GT is het eerste grote voorbeeld uit die nieuwe strategie.
De 3500 GT wordt gezien als de gentleman-racer onder de Italiaanse klassiekers. Hij was Maserati’s eerste grote seriemodel voor op de weg. Een 2+2 GT met buizenchassis, onafhankelijke voorwielophanging en achterin nog een live axle. Klinkt klassiek, en dat is het ook. Maar eenmaal onderweg is het geheel in perfecte harmonie want onder de lange motorkap ligt de geweldige 3,5-liter zes-in-lijn, afgeleid van de motor uit de 250F Formule 1-auto. In het begin op drie Weber-carburateurs, goed voor zo’n 220 pk, later met injectie tot 235. Maar dit blok leeft. Het is een juweel van een motor.
Qua stijl deed Carrozzeria Touring het ontwerp en dat betekent: slank, ingetogen, en helemaal des jaren ’60. Niet schreeuwerig, maar zelfverzekerd. Een auto die zich niet hoeft te bewijzen, want hij is het bewijs.
En het exemplaar bij Gallery Aaldering? Die staat erbij alsof hij net klaar is voor z’n première in Genève, maar dan 60 jaar later. Alles klopt. De lijnen, de details, de geur van het leer en eenmaal onderweg voelt deze Maserati trefzeker aan, precies zoals u mag verwachten.
Daarnaast verkeert het lakwerk in bijzonder fraaie en goede staat en de chromen onderdelen zoals de bumpers zijn prachtig en correct. In het interieur laten de restauratiewerkzaamheden onmiddellijk zien dat het leer fantastisch mooi is, de tapijten van uitstekende kwaliteit en de details correct, eigenlijk min of meer zoals deze Maserati de showroom verliet in 1960.
*Neem contact met ons op*
Heeft u interesse in deze uitzonderlijk fraaie Maserati? Neem vandaag nog contact op met Gallery Aaldering, sinds 1975 gespecialiseerd in alleen de mooiste en beste auto’s ter wereld. Wij exporteren onze voertuigen wereldwijd, vraag naar de mogelijkheden.
Meer informatie
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Leasing
Vendeur
ProfessionnelGallery Aaldering
Vendeur sur AutoScout24 depuis 2016InterlocuteurAfdeling verkoop
- TVA déductible
- Prix du concessionnaire
- Liste basée sur les informations fournies par le constructeur.
- Prix public final incluant tous les frais et taxes.
- Spécification du constructeur pour les véhicules neufs. L'autonomie électrique des véhicules d'occasion peut varier de manière significative en fonction du kilométrage, du comportement de conduite, de l'âge de la batterie et du mode de chargement.