detailpage.leasing.tip.text
Kilométrage
32 876 km
Transmission
Boîte manuelle
Année
02/1960
Carburant
Essence
Puissance
60 kW (82 CH)
Vendeur
Professionnel
Données de base
- Carrosserie
- Cabriolet
- État
- Ancêtre
- Transmission
- Arrière
- Portes
- 2
- N° d'annonce
- 0001483
Historique du véhicule
- Kilométrage
- 32 876 km
- Année
- 02/1960
Caractéristiques Techniques
- Puissance
- 60 kW (82 CH)
- Transmission
- Boîte manuelle
- Cylindrée
- 1 588 cm³
- Vitesses
- 5
- Cylindres
- 4
Consommation énergétique
- Carburant
- Essence
- Émissions de CO2
- 0 g/km (mixte)
Equipement
Couleur et Garnissage Intérieur
- Couleur extérieure
- Rouge
- Couleur originale
- Rood
- La couleur de l'intérieur
- Brun
- Intérieur
- Cuir
Description
Deze linksgestuurde MG MGA 1600 Roadster is in 1960 nieuw geleverd in de Verenigde Staten. Volgens de huidige eigenaar was de auto een cadeau van een vader uit Pleasanton, Californië, aan zijn dochter die voor de high school was geslaagd. Tot 1996 is de auto binnen dezelfde familie gebleven en is er een restauratie doorgevoerd waarvan enkele foto’s bij de auto bewaard zijn gebleven.
In 1996/1997 is de MGA naar Nederland geïmporteerd en heeft hier sinds 1997 slechts één eigenaar gehad. Deze heeft de auto in 1998 helemaal laten strippen en opnieuw laten spuiten. Bij die restauratie zijn ook alle chroomdelen vernieuwd, zoals de bumpers, de sierlijsten en de grille. Verder zijn er chromen spaakwielen gemonteerd die de auto een prachtige uitstraling geven. Daar is het niet bij gebleven. Ook de deur- en raamrubbers werden vernieuwd, alle passingen werden verbeterd, de motorbedrading werd vernieuwd, enzovoort.
Ook na deze restauratie is de auto voortdurend verbeterd. Zo werd in 2007 een elektronische ontsteking geplaatst, in 2010 een Ford vijfversnellingsbak, en werd in 2011 het remsysteem geüpgraded.
In 2014 is bij een tellerstand van 16994 mijlen een motorrevisie uitgevoerd. Ook hiervan is een fotoreportage bij de auto bewaard gebleven. Verder is de auto voorzien van stuurbekrachtiging en rembekrachtiging. Het interieur werd verfraaid met een houten Moto Lita stuurwiel en een Pioneer radio/CD-speler.
Dat deze auto met veel zorg en toewijding is behandeld, blijkt uit de enorme hoeveelheid nota’s, foto’s, taxatierapporten en liefhebbersdocumentatie.
Classic Park heeft als kernactiviteiten inkoop, verkoop en consignatieverkoop van klassieke en exclusieve auto’s. U vindt ons in Boxtel, dat is gelegen tussen Eindhoven en ’s-Hertogenbosch (10 autominuten ten noorden van Eindhoven en Eindhoven Airport). Vanaf Venlo (Duitse grens) is het 80 km rijden en Amsterdam Schiphol is op 100 km afstand.
Classic Park heeft gemiddeld 100 auto's op voorraad die aantrekkelijk staan tentoongesteld in het Classic Park museum in Boxtel.
De hier beschreven auto is onder voorbehoud van prijsveranderingen, (tekst)fouten en wijzigingen in de beschikbaarheid. Kijk voor de volledige fotorapportage en beschikbaarheid op onze website www.classicpark.nl. Van diverse klassiekers kunnen wij de exacte kilometerstand niet garanderen. De door ons vermelde tellerstanden zijn afgelezen tellerstanden tenzij nadrukkelijk anders is vermeld in de tekst. Aan deze advertentie kunnen geen rechten worden ontleend.
U bent van harte welkom om ons te bezoeken. Om u zo goed mogelijk van dienst te zijn, maken wij graag vooraf een afspraak met u.
Meer informatie
Tellerstand: 20.428 mijlen
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
In 1996/1997 is de MGA naar Nederland geïmporteerd en heeft hier sinds 1997 slechts één eigenaar gehad. Deze heeft de auto in 1998 helemaal laten strippen en opnieuw laten spuiten. Bij die restauratie zijn ook alle chroomdelen vernieuwd, zoals de bumpers, de sierlijsten en de grille. Verder zijn er chromen spaakwielen gemonteerd die de auto een prachtige uitstraling geven. Daar is het niet bij gebleven. Ook de deur- en raamrubbers werden vernieuwd, alle passingen werden verbeterd, de motorbedrading werd vernieuwd, enzovoort.
Ook na deze restauratie is de auto voortdurend verbeterd. Zo werd in 2007 een elektronische ontsteking geplaatst, in 2010 een Ford vijfversnellingsbak, en werd in 2011 het remsysteem geüpgraded.
In 2014 is bij een tellerstand van 16994 mijlen een motorrevisie uitgevoerd. Ook hiervan is een fotoreportage bij de auto bewaard gebleven. Verder is de auto voorzien van stuurbekrachtiging en rembekrachtiging. Het interieur werd verfraaid met een houten Moto Lita stuurwiel en een Pioneer radio/CD-speler.
Dat deze auto met veel zorg en toewijding is behandeld, blijkt uit de enorme hoeveelheid nota’s, foto’s, taxatierapporten en liefhebbersdocumentatie.
Classic Park heeft als kernactiviteiten inkoop, verkoop en consignatieverkoop van klassieke en exclusieve auto’s. U vindt ons in Boxtel, dat is gelegen tussen Eindhoven en ’s-Hertogenbosch (10 autominuten ten noorden van Eindhoven en Eindhoven Airport). Vanaf Venlo (Duitse grens) is het 80 km rijden en Amsterdam Schiphol is op 100 km afstand.
Classic Park heeft gemiddeld 100 auto's op voorraad die aantrekkelijk staan tentoongesteld in het Classic Park museum in Boxtel.
De hier beschreven auto is onder voorbehoud van prijsveranderingen, (tekst)fouten en wijzigingen in de beschikbaarheid. Kijk voor de volledige fotorapportage en beschikbaarheid op onze website www.classicpark.nl. Van diverse klassiekers kunnen wij de exacte kilometerstand niet garanderen. De door ons vermelde tellerstanden zijn afgelezen tellerstanden tenzij nadrukkelijk anders is vermeld in de tekst. Aan deze advertentie kunnen geen rechten worden ontleend.
U bent van harte welkom om ons te bezoeken. Om u zo goed mogelijk van dienst te zijn, maken wij graag vooraf een afspraak met u.
Meer informatie
Tellerstand: 20.428 mijlen
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Leasing
Vendeur
ProfessionnelClassic Park
Vendeur sur AutoScout24 depuis 2013InterlocuteurR. van Dijke
- TVA déductible
- Prix du concessionnaire
- Liste basée sur les informations fournies par le constructeur.
- Prix public final incluant tous les frais et taxes.
- Spécification du constructeur pour les véhicules neufs. L'autonomie électrique des véhicules d'occasion peut varier de manière significative en fonction du kilométrage, du comportement de conduite, de l'âge de la batterie et du mode de chargement.