detailpage.leasing.tip.text
Kilométrage
28 128 km
Transmission
Boîte manuelle
Année
01/1991
Carburant
Essence
Puissance
140 kW (190 CH)
Vendeur
Particuliers
Données de base
- Carrosserie
- Cabriolet
- État
- Occasion
- Transmission
- Arrière
- Sièges
- 2
- Portes
- 2
Historique du véhicule
- Kilométrage
- 28 128 km
- Année
- 01/1991
- Contrôle technique
- 06/2026
- Dernier contrôle technique
- 06/2025
- Propriétaires préc.
- 1
- Carnet d'entretien
- Oui
Caractéristiques Techniques
- Puissance
- 140 kW (190 CH)
- Transmission
- Boîte manuelle
- Cylindrée
- 3 948 cm³
- Vitesses
- 5
- Cylindres
- 8
- Poids à vide
- 1 000 kg
Consommation énergétique
- Classe d'émission
- Euro 1
- Carburant
- Essence
Equipement
Couleur et Garnissage Intérieur
- Couleur extérieure
- Rouge
- La couleur de l'intérieur
- Beige
- Intérieur
- Cuir
Description
Deze Morgan Plus 8 uit 1991 met Rover 3.9 V8 is een perfecte mix van old-school Britse charme, klassiek vakmanschap, krachtige prestaties maar dan met moderne bruikbaarheid. Hij ziet eruit als een klassieke roadster uit de jaren ‘30, maar presteert als een sportwagen uit de jaren ‘90. Het rijplezier is ongeëvenaard, het geluid verslavend, en het design tijdloos. Het is echt een auto die zowel mechanisch als emotioneel enorm aanspreekt. Een rondje met deze Morgan biedt meer bekijks dan een rondje in een Ferrari en dat komt niet omdat hij net zo rood is! Werkelijk waar van jong tot oud, iedereen is van deze auto gecharmeerd en die aandacht alleen al is een genot om te ervaren. Met een fraaie beige lederen interieur en wortelnotenhouten afwerking maakt deze Morgan extra stijlvol in een samenstelling die zelden voorkomt.
De Rover 3.9 V8: krachtig, licht en karaktervolDe 3.9-liter Rover V8 injectiemotor is een doorontwikkeling van de originele 3.5-liter aluminium V8. Deze levert 190 pk en heeft een overvloed aan koppel, vooral in lage toeren. In de Morgan die 1000 kg weegt, zorgt dat voor indrukwekkende acceleratie van 6.0 sec 0-100 km/u en een rauwe, ongefilterde rijervaring. De V8-sound is diep en grommend, wat sterk bijdraagt aan het rijplezier. Met dank aan de OEM+ RVS uitlaten aan de linker en rechterzijden.
Klassieke bouw, met moderne betrouwbaarheid
De auto is nog steeds gebouwd op een stalen frame in combinatie met essenhouten panelen, een techniek uit de jaren '30. De techniek (motor, versnellingsbak, remmen) is eind jaren ’80 / begin jaren ’90, wat zorfgt voor meer betrouwbaarheid en bruikbaarheid dan de oudere klassiekers. De 5-versnellingsbak schakelt strak en past goed bij het motorkarakter.
Rijden zoals het bedoeld is
Geen stuurbekrachtiging, geen ABS, geen elektronische hulpmiddelen — alles is direct en mechanisch. Deze morgan is een Formule Ford on steroïds. Je voelt de auto echt werken: van de ophanging tot de achterwielaandrijving. Dat maakt het rijden een intense, analoge ervaring — iets wat moderne auto’s vrijwel nooit meer kunnen bieden, al dan niet vanwege de moderne milieu en veiligheidseisen voor het bouwen en toelaten van auto’s.
Klassieke sportwagen in zijn puurste vorm
Een geweldig lange motorkap met veel koelribben, lage zitpositie, lichtmetalen wielen en open cockpit roepen beelden op van vooroorlogse Le Mans-racers. De stijl is iconisch en vrijwel onveranderd sinds de jaren ’60 wat een bewuste keuze van Morgan is. Je rijdt iets wat eruitziet alsof het uit de jaren ‘30 komt, maar onderhuids zit er '90s power en gebruiksgemak.
Zeldzaamheid en verzamelwaarde
De productie van de Plus 8 is altijd beperkt geweest; in 1991 werden er slechts enkele honderden gebouwd. De 3.9 V8-versie is een soort sweet spot: moderner dan de 3.5, maar nog vóór de complexere en zwaardere 4.0/4.6 motoren die later kwamen. Daardoor is dit model zeer gewild onder verzamelaars en puristen.
Cultstatus en gemeenschap
Morgan heeft een trouwe schare fans, clubs en evenementen over de hele wereld. De Plus 8 wordt vaak gezien als de ultieme Morgan vanwege zijn verhouding tussen vermogen en gewicht. Onderdelen zijn relatief goed verkrijgbaar, en er is een levendige aftermarket.
Deze Morgen is voorzien van een RVS uitlaat wat zorgt voor een fantastisch diep V8 geluid en brute doch klassieke uitstraling. Daarnaast is er vrijwel direct na de import eind jaren 90 een grotere radiateur gemonteerd voor betere koeling. Er zit een originele beige cabriodak en beige cabine afdekking bij.
Deze auto is in 1999 door de huidige eigenaar geïmporteerd en goed + gedocumenteerd onderhouden bij Thijs Timmermans uit Waardenburg. De Morgan staat er netjes bij met vertoon van wat lichte gebruikerssporen. Vorig jaar is de auto overgeschreven naar de zoon van de eigenaar wegens familieomstandigheden, dus nog steeds in het bezit van de enige en eerste Nederlandse eigenaar. Met een nieuwe APK keuring is deze auto daarom dan meer dan klaar voor de zomerse ritten
Proefritten en bezichtigen uitsluitend op afspraak.
Consignatie verkoop.
Km stand zijn mijlen.
De Rover 3.9 V8: krachtig, licht en karaktervolDe 3.9-liter Rover V8 injectiemotor is een doorontwikkeling van de originele 3.5-liter aluminium V8. Deze levert 190 pk en heeft een overvloed aan koppel, vooral in lage toeren. In de Morgan die 1000 kg weegt, zorgt dat voor indrukwekkende acceleratie van 6.0 sec 0-100 km/u en een rauwe, ongefilterde rijervaring. De V8-sound is diep en grommend, wat sterk bijdraagt aan het rijplezier. Met dank aan de OEM+ RVS uitlaten aan de linker en rechterzijden.
Klassieke bouw, met moderne betrouwbaarheid
De auto is nog steeds gebouwd op een stalen frame in combinatie met essenhouten panelen, een techniek uit de jaren '30. De techniek (motor, versnellingsbak, remmen) is eind jaren ’80 / begin jaren ’90, wat zorfgt voor meer betrouwbaarheid en bruikbaarheid dan de oudere klassiekers. De 5-versnellingsbak schakelt strak en past goed bij het motorkarakter.
Rijden zoals het bedoeld is
Geen stuurbekrachtiging, geen ABS, geen elektronische hulpmiddelen — alles is direct en mechanisch. Deze morgan is een Formule Ford on steroïds. Je voelt de auto echt werken: van de ophanging tot de achterwielaandrijving. Dat maakt het rijden een intense, analoge ervaring — iets wat moderne auto’s vrijwel nooit meer kunnen bieden, al dan niet vanwege de moderne milieu en veiligheidseisen voor het bouwen en toelaten van auto’s.
Klassieke sportwagen in zijn puurste vorm
Een geweldig lange motorkap met veel koelribben, lage zitpositie, lichtmetalen wielen en open cockpit roepen beelden op van vooroorlogse Le Mans-racers. De stijl is iconisch en vrijwel onveranderd sinds de jaren ’60 wat een bewuste keuze van Morgan is. Je rijdt iets wat eruitziet alsof het uit de jaren ‘30 komt, maar onderhuids zit er '90s power en gebruiksgemak.
Zeldzaamheid en verzamelwaarde
De productie van de Plus 8 is altijd beperkt geweest; in 1991 werden er slechts enkele honderden gebouwd. De 3.9 V8-versie is een soort sweet spot: moderner dan de 3.5, maar nog vóór de complexere en zwaardere 4.0/4.6 motoren die later kwamen. Daardoor is dit model zeer gewild onder verzamelaars en puristen.
Cultstatus en gemeenschap
Morgan heeft een trouwe schare fans, clubs en evenementen over de hele wereld. De Plus 8 wordt vaak gezien als de ultieme Morgan vanwege zijn verhouding tussen vermogen en gewicht. Onderdelen zijn relatief goed verkrijgbaar, en er is een levendige aftermarket.
Deze Morgen is voorzien van een RVS uitlaat wat zorgt voor een fantastisch diep V8 geluid en brute doch klassieke uitstraling. Daarnaast is er vrijwel direct na de import eind jaren 90 een grotere radiateur gemonteerd voor betere koeling. Er zit een originele beige cabriodak en beige cabine afdekking bij.
Deze auto is in 1999 door de huidige eigenaar geïmporteerd en goed + gedocumenteerd onderhouden bij Thijs Timmermans uit Waardenburg. De Morgan staat er netjes bij met vertoon van wat lichte gebruikerssporen. Vorig jaar is de auto overgeschreven naar de zoon van de eigenaar wegens familieomstandigheden, dus nog steeds in het bezit van de enige en eerste Nederlandse eigenaar. Met een nieuwe APK keuring is deze auto daarom dan meer dan klaar voor de zomerse ritten
Proefritten en bezichtigen uitsluitend op afspraak.
Consignatie verkoop.
Km stand zijn mijlen.
Leasing
Vendeur
ParticuliersInterlocuteur
- TVA déductible
- Prix du concessionnaire
- Liste basée sur les informations fournies par le constructeur.
- Prix public final incluant tous les frais et taxes.
- Spécification du constructeur pour les véhicules neufs. L'autonomie électrique des véhicules d'occasion peut varier de manière significative en fonction du kilométrage, du comportement de conduite, de l'âge de la batterie et du mode de chargement.