detailpage.leasing.tip.text
Kilométrage
76 655 km
Transmission
Boîte manuelle
Année
01/1973
Carburant
Essence
Puissance
199 kW (271 CH)
Vendeur
Professionnel
Données de base
- Carrosserie
- Coupé
- Type de véhicule
- Ancêtre
- Transmission
- Arrière
- Sièges
- 2
- Portes
- 2
Historique du véhicule
- Kilométrage
- 76 655 km
- Année
- 01/1973
- Carnet d'entretien
- Oui
Caractéristiques Techniques
- Puissance
- 199 kW (271 CH)
- Transmission
- Boîte manuelle
- Vitesses
- 4
- Cylindres
- 8
- Poids à vide
- 1 450 kg
Consommation énergétique
- Carburant
- Essence
- Émissions de CO2
- 0 g/km (mixte)
Equipement
Couleur et Garnissage Intérieur
- Couleur extérieure
- Vert
- Couleur originale
- Licht groen
- La couleur de l'intérieur
- Brun
- Intérieur
- Cuir partiel
Description
De Intermeccanica Omega is een van de meest intrigerende GT’s uit de jaren ’60. Slechts 33 exemplaren werden ooit gebouwd, en elk vertelt een verhaal van samenwerking tussen continenten. Ontworpen in Turijn door Robert Cumberford en Franco Scaglione, met een chassis ontwikkeld door Frank Reisner en verfijnd door F1-ingenieur John Crosthwaite, combineert de Omega Italiaans vakmanschap met Amerikaanse spierkracht.
Dit exemplaar komt uit 1973 en is uitgevoerd in metallic groen, een kleur die prachtig contrasteert met het bruine lederen interieur. De carrosserie is volledig met de hand vervaardigd uit staal en gelast op een buizenframe, een techniek die typisch was voor kleinschalige Italiaanse constructeurs. Binnenin vinden we Jaeger-instrumenten en een houtomrand stuurwiel, details die de sfeer van een klassieke Gran Turismo oproepen. De auto heeft momenteel 47.631 mijl op de teller staan, wat overeenkomt met circa 76.652 kilometer.
Onder de motorkap ligt een Ford 289 V8 in Shelby-specificatie, goed voor 271 pk bij 6.000 tpm. Dit is hetzelfde motorblok dat beroemd werd in de Shelby Cobra en Mustang GT350. De assemblage vond plaats bij Holman-Moody in North Carolina, het team dat destijds ook Ford’s GT40’s voor Le Mans voorbereidde. De aandrijflijn is gekoppeld aan een handgeschakelde vierversnellingsbak, met schijfremmen rondom en onafhankelijke voorwielophanging.
Met een topsnelheid van circa 180-190 km/u en een acceleratie die in zijn tijd indrukwekkend was, bood de Omega prestaties die dicht in de buurt kwamen van exotische concurrenten als Maserati en Ferrari, maar met een geheel eigen karakter.
Dit is een zeldzame kans om een van de slechts 33 gebouwde Intermeccanica Omega’s te verwerven. Een auto die niet alleen een brug slaat tussen twee werelden, maar ook een tastbaar stukje autogeschiedenis vertegenwoordigt.
Meer informatie
Tellerstand: 47.631 mijlen
GVW: 1.450 kg
Acceleratie (0-100): 6,2 s
Topsnelheid: 180 km/u
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Aanvullende opties en accessoires
Infotainment
Interieur
Dit exemplaar komt uit 1973 en is uitgevoerd in metallic groen, een kleur die prachtig contrasteert met het bruine lederen interieur. De carrosserie is volledig met de hand vervaardigd uit staal en gelast op een buizenframe, een techniek die typisch was voor kleinschalige Italiaanse constructeurs. Binnenin vinden we Jaeger-instrumenten en een houtomrand stuurwiel, details die de sfeer van een klassieke Gran Turismo oproepen. De auto heeft momenteel 47.631 mijl op de teller staan, wat overeenkomt met circa 76.652 kilometer.
Onder de motorkap ligt een Ford 289 V8 in Shelby-specificatie, goed voor 271 pk bij 6.000 tpm. Dit is hetzelfde motorblok dat beroemd werd in de Shelby Cobra en Mustang GT350. De assemblage vond plaats bij Holman-Moody in North Carolina, het team dat destijds ook Ford’s GT40’s voor Le Mans voorbereidde. De aandrijflijn is gekoppeld aan een handgeschakelde vierversnellingsbak, met schijfremmen rondom en onafhankelijke voorwielophanging.
Met een topsnelheid van circa 180-190 km/u en een acceleratie die in zijn tijd indrukwekkend was, bood de Omega prestaties die dicht in de buurt kwamen van exotische concurrenten als Maserati en Ferrari, maar met een geheel eigen karakter.
Dit is een zeldzame kans om een van de slechts 33 gebouwde Intermeccanica Omega’s te verwerven. Een auto die niet alleen een brug slaat tussen twee werelden, maar ook een tastbaar stukje autogeschiedenis vertegenwoordigt.
Meer informatie
Tellerstand: 47.631 mijlen
GVW: 1.450 kg
Acceleratie (0-100): 6,2 s
Topsnelheid: 180 km/u
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Aanvullende opties en accessoires
Infotainment
- Audio-installatie
Interieur
- 12Volt aansluiting
- Armsteun
- Voetmatten
- Zonnekleppen
Leasing
Vendeur
ProfessionnelLouwman Exclusive Cars B.V.
Vendeur sur AutoScout24 depuis 2012Showroom
Fermé
Ouvre 10:00
InterlocuteurAfdeling Verkoop
- TVA déductible
- Liste basée sur les informations fournies par le constructeur.
- Prix public final incluant tous les frais et taxes.
- Spécification du constructeur pour les véhicules neufs. L'autonomie électrique des véhicules d'occasion peut varier de manière significative en fonction du kilométrage, du comportement de conduite, de l'âge de la batterie et du mode de chargement.
- Page d'accueil
- Chercher
- Autres
- Autres
- Autres Intermeccanica Omega | 1 Of 33 |

