detailpage.leasing.tip.text
Kilométrage
246 100 km
Transmission
Boîte manuelle
Année
08/1998
Carburant
Essence
Puissance
96 kW (131 CH)
Vendeur
Particuliers
Données de base
- Carrosserie
- Citadine
- État
- Occasion
- Transmission
- Avant
- Sièges
- 5
- Portes
- 5
Historique du véhicule
- Kilométrage
- 246 100 km
- Année
- 08/1998
- Contrôle technique
- 08/2026
- Véhicule non fumeur
- Oui
Caractéristiques Techniques
- Puissance
- 96 kW (131 CH)
- Transmission
- Boîte manuelle
- Cylindrée
- 1 985 cm³
- Vitesses
- 5
- Cylindres
- 4
- Poids à vide
- 1 290 kg
Consommation énergétique
- Classe d'émission
- Euro 2
- Carburant
- Essence
- Consommation de carburant
8,0 l/100 km (mixte)
Equipement
Couleur et Garnissage Intérieur
- Couleur extérieure
- Brun
- Type de peinture
- Métallisé
- La couleur de l'intérieur
- Beige
- Intérieur
- Tissu
Description
Na drie jaar Saab-bezit vind ik het tijd om deze auto aan een ander te gunnen. Ik merk dat ik moeite heb om alle ouderdomskwaaltjes bij te houden, misschien was het ook optimisch van me om zo'n bijzondere auto voor dagelijks vervoer in te zetten.
Het model is in de Saab-wereld misschien wel het minst geliefd: Een doodnormale vijfdeurs 9-3 OG. De kleur maakt hem echter bijzonder. Kopparbrons is slechts heel kort geleverd op de 9-3 en volgens de RDW-gegevens is er slechts één andere in Nederland. Zowel van liefhebbers als leken krijg je altijd complimenten en je bent gegarandeerd de enige op de meeting.
Het is een vrij basale uitvoering: Een turboloze 2.0i met als fabrieksopties een elektrisch schuifdak en wellicht airconditioning, ik weet niet precies wat standaard was destijds. Toen ik hem kocht zaten er al parkeersensoren achter op, die hebben echt een storing waarvoor nu de speaker is uitgeschakeld. Zelf heb ik nog afstandsbediening bij de centrale vergrendeling toegevoegd en lichtmetalen velgen eronder gelegd. Dat maakt hem een stuk frisser om te zien. Daarnaast is ook een originele radio-/CDspeler geplaatst in plaats van de aftermarket radio die erin zat toen ik hem kocht.
Er is het afgelopen jaren in mijn bezit veel gebeurd om de auto bij te houden en/of te verbeteren:
8-2022: Spuiten achterbumper, lassen+spuiten wielkastranden achter
9-2022: Centrale vergrendeling ingebouwd, elek. ramen reparatie
12-2022: Lichtmetalen velgen gemonteerd, speakers vóór nieuw
10-2023: Schokdempers vernieuwd, lassen reservewielbak
7-2024: Banden Continental rondom
10-2024: Achteras vervangen i.v.m. scheur, contactslot vernieuwd, startmotor vernieuwd, originele radio-CD-speler gemonteerd
11-2024: Twice module vervangen i.v.m. startblokkering
1-2025: Laswerk achter tankvulhals/wielbak RA.
2-2025: Uitlaatdemper vervangen, rem RA gangbaar gemaakt
Desondanks is hij niet perfect, daar wil ik eerlijk over zijn:
- Deur RV heeft een kras en er zit een deukje in de C-stijl RA
- parkeersensoren achter hebben storing, speaker losgekoppeld.
- wielkastranden achter beginnen helaas weer iets te roesten...
- rammeltjes in het interieur
Ik hoop dat deze auto een liefhebbende eigenaar krijgt die hem verder perfectioneert en behoudt voor de toekomst. Dan is over de prijs wel te onderhandelen.
Het model is in de Saab-wereld misschien wel het minst geliefd: Een doodnormale vijfdeurs 9-3 OG. De kleur maakt hem echter bijzonder. Kopparbrons is slechts heel kort geleverd op de 9-3 en volgens de RDW-gegevens is er slechts één andere in Nederland. Zowel van liefhebbers als leken krijg je altijd complimenten en je bent gegarandeerd de enige op de meeting.
Het is een vrij basale uitvoering: Een turboloze 2.0i met als fabrieksopties een elektrisch schuifdak en wellicht airconditioning, ik weet niet precies wat standaard was destijds. Toen ik hem kocht zaten er al parkeersensoren achter op, die hebben echt een storing waarvoor nu de speaker is uitgeschakeld. Zelf heb ik nog afstandsbediening bij de centrale vergrendeling toegevoegd en lichtmetalen velgen eronder gelegd. Dat maakt hem een stuk frisser om te zien. Daarnaast is ook een originele radio-/CDspeler geplaatst in plaats van de aftermarket radio die erin zat toen ik hem kocht.
Er is het afgelopen jaren in mijn bezit veel gebeurd om de auto bij te houden en/of te verbeteren:
8-2022: Spuiten achterbumper, lassen+spuiten wielkastranden achter
9-2022: Centrale vergrendeling ingebouwd, elek. ramen reparatie
12-2022: Lichtmetalen velgen gemonteerd, speakers vóór nieuw
10-2023: Schokdempers vernieuwd, lassen reservewielbak
7-2024: Banden Continental rondom
10-2024: Achteras vervangen i.v.m. scheur, contactslot vernieuwd, startmotor vernieuwd, originele radio-CD-speler gemonteerd
11-2024: Twice module vervangen i.v.m. startblokkering
1-2025: Laswerk achter tankvulhals/wielbak RA.
2-2025: Uitlaatdemper vervangen, rem RA gangbaar gemaakt
Desondanks is hij niet perfect, daar wil ik eerlijk over zijn:
- Deur RV heeft een kras en er zit een deukje in de C-stijl RA
- parkeersensoren achter hebben storing, speaker losgekoppeld.
- wielkastranden achter beginnen helaas weer iets te roesten...
- rammeltjes in het interieur
Ik hoop dat deze auto een liefhebbende eigenaar krijgt die hem verder perfectioneert en behoudt voor de toekomst. Dan is over de prijs wel te onderhandelen.
Leasing
Vendeur
ParticuliersInterlocuteur
- TVA déductible
- Prix du concessionnaire
- Liste basée sur les informations fournies par le constructeur.
- Prix public final incluant tous les frais et taxes.
- Spécification du constructeur pour les véhicules neufs. L'autonomie électrique des véhicules d'occasion peut varier de manière significative en fonction du kilométrage, du comportement de conduite, de l'âge de la batterie et du mode de chargement.