detailpage.leasing.tip.text
Kilométrage
140 000 km
Transmission
Boîte manuelle
Année
07/1996
Carburant
Essence
Puissance
419 kW (570 CH)
Vendeur
Particuliers
Données de base
- Carrosserie
- Coupé
- État
- Occasion
- Transmission
- Arrière
- Sièges
- 4
- Portes
- 2
Historique du véhicule
- Kilométrage
- 140 000 km
- Année
- 07/1996
- Contrôle technique
- 04/2026
- Dernier contrôle technique
- 05/2025
- Véhicule non fumeur
- Oui
Caractéristiques Techniques
- Puissance
- 419 kW (570 CH)
- Transmission
- Boîte manuelle
- Cylindrée
- 2 997 cm³
- Vitesses
- 6
- Cylindres
- 6
- Poids à vide
- 1 519 kg
Consommation énergétique
- Carburant
- Super Plus E10 98
Couleur et Garnissage Intérieur
- Couleur extérieure
- Gris
- Type de peinture
- Métallisé
- La couleur de l'intérieur
- Autres
- Intérieur
- Cuir partiel
Description
Te koop
In het kort:
Ben je opzoek naar een Supra om te gebruiken tourritten of misschien wel als basis wilt gebruiken voor een wild project? Eentje die niet afgetrapt is in rev battles op meetings? Zoek dan niet verder.
Deze unieke en in technisch goede staat verkerende Toyota Supra RZ-S komt uit 1996. Dit betreft dus een facelift model. Er is de afgelopen jaren zeer veel onderhoud aan de auto gedaan, maar ook de nodige modificaties.
Van origine was deze supra voorzien van een automaat, maar begin 2023 is deze omgebouwd naar een T56 6 bak van Grannas Racing. Tevens zit er een Powerhouse Racing turbokit op met alle supporting mods. Afgesteld met een Link ecu op zowel 95 RON als 98 RON. Low boost 350 WHP en high boost 500+WHP. Alles te bedienen via een 3.5” touchscreen van BTI. Hierop kan je alle parameters in de gaten houden, alsook: wisselen timing maps, boost levels, traction control, launch control en meer! Geen overbodige metertjes of knopjes in het interieur. Er staat nu zo’n 2000 km op deze setup.
De wegligging van deze Supra is top! Het volledige onderstel is aangepakt en alle bushings zijn vervangen door Superpro en HKS coilovers. De custom Work velgen zijn voorzien van Michelin Pilot Sport 4S met ruim profiel.
Al met al een heel mooie allround setup, wat je goed op de Nederlandse wegen kan gebruiken. De turbo spoelt lekker snel op, namelijk sneller dan de originele turbo’s, echter wel met het dubbele vermogen. De traction control, goede banden en uitlijning zorgen voor eindeloze grip wat enorm veel vertrouwen geeft.
De koper krijgt er nieuw gepoedercoate 17”OEM velgen bij. Deze banden moeten wel vervangen worden. Ook heb ik nog diverse gebruikte en nieuwe onderdelen liggen, denk aan: nieuwe zijramen, extra set bobines, radiator hardpipe, nieuwe OEM pakkingen, OEM facelift klokje (werkend!), etc. Alle onderdelen zijn inbegrepen bij de koop.
Deze Supra is alweer 30 jaar oud en heeft dus wel wat verbeterpunten. De lak heeft hier en daar wat aandacht nodig en de carterplan zweet een beetje. Ook zijn de speakers niet meer goed, al heb ik in de 9 jaar nog nooit de radio aangehad. Al met al een zeer goede basis voor iemand die turn key wil genieten van een serieus snelle auto.
De auto is puur hobbymatig gebruikt, maar er wordt vrijwel niet in gereden en mag daarom verkocht worden. Hij staat niet in de weg, dus onzin bieders en testpiloten hoeven hun tijd niet te verspillen. Hier zal ook niet op gereageerd worden. Ik heb er geen problemen mee om te blijven genieten van deze auto tot de juiste koper langskomt. Een proefrit als bijrijder wordt pas gedaan nadat een prijs overeengekomen is.
Zeer veel foto’s/rekeningen e.d. beschikbaar. Bekende auto binnen de Nederlandse Supraclub.
In het kort:
- Toyota Supra Turbo RZ-S
- Bouwjaar 1996, facelift model
- 140k km, 2k km op de huidige setup (turbo, bak en kop)
- 9 jaar in bezit, enige eigenaar in NL
- Altijd club-auto geweest in Europa na import vanuit Japan. Mkivsupra.net en Supraclub.nl
- Veel vernieuwd; o.a. turbo conversie, subframes en onderstel, koprevisie en nieuwe 6 bak
- 570pk, getuned voor 95 RON en 98 RON
- APK tot 18-5-2026, laatste onderhoud in mei 2026 (olie, filter, bobines)
- Veel extra onderdelen bij verkoop: o.a. gereviseerde facelift velgen, nieuwe quarter zijramen, set nieuwe pakkingen etc.
- VP: €69.995. Geen inruil.
Ben je opzoek naar een Supra om te gebruiken tourritten of misschien wel als basis wilt gebruiken voor een wild project? Eentje die niet afgetrapt is in rev battles op meetings? Zoek dan niet verder.
Deze unieke en in technisch goede staat verkerende Toyota Supra RZ-S komt uit 1996. Dit betreft dus een facelift model. Er is de afgelopen jaren zeer veel onderhoud aan de auto gedaan, maar ook de nodige modificaties.
Van origine was deze supra voorzien van een automaat, maar begin 2023 is deze omgebouwd naar een T56 6 bak van Grannas Racing. Tevens zit er een Powerhouse Racing turbokit op met alle supporting mods. Afgesteld met een Link ecu op zowel 95 RON als 98 RON. Low boost 350 WHP en high boost 500+WHP. Alles te bedienen via een 3.5” touchscreen van BTI. Hierop kan je alle parameters in de gaten houden, alsook: wisselen timing maps, boost levels, traction control, launch control en meer! Geen overbodige metertjes of knopjes in het interieur. Er staat nu zo’n 2000 km op deze setup.
De wegligging van deze Supra is top! Het volledige onderstel is aangepakt en alle bushings zijn vervangen door Superpro en HKS coilovers. De custom Work velgen zijn voorzien van Michelin Pilot Sport 4S met ruim profiel.
Al met al een heel mooie allround setup, wat je goed op de Nederlandse wegen kan gebruiken. De turbo spoelt lekker snel op, namelijk sneller dan de originele turbo’s, echter wel met het dubbele vermogen. De traction control, goede banden en uitlijning zorgen voor eindeloze grip wat enorm veel vertrouwen geeft.
De koper krijgt er nieuw gepoedercoate 17”OEM velgen bij. Deze banden moeten wel vervangen worden. Ook heb ik nog diverse gebruikte en nieuwe onderdelen liggen, denk aan: nieuwe zijramen, extra set bobines, radiator hardpipe, nieuwe OEM pakkingen, OEM facelift klokje (werkend!), etc. Alle onderdelen zijn inbegrepen bij de koop.
Deze Supra is alweer 30 jaar oud en heeft dus wel wat verbeterpunten. De lak heeft hier en daar wat aandacht nodig en de carterplan zweet een beetje. Ook zijn de speakers niet meer goed, al heb ik in de 9 jaar nog nooit de radio aangehad. Al met al een zeer goede basis voor iemand die turn key wil genieten van een serieus snelle auto.
De auto is puur hobbymatig gebruikt, maar er wordt vrijwel niet in gereden en mag daarom verkocht worden. Hij staat niet in de weg, dus onzin bieders en testpiloten hoeven hun tijd niet te verspillen. Hier zal ook niet op gereageerd worden. Ik heb er geen problemen mee om te blijven genieten van deze auto tot de juiste koper langskomt. Een proefrit als bijrijder wordt pas gedaan nadat een prijs overeengekomen is.
Zeer veel foto’s/rekeningen e.d. beschikbaar. Bekende auto binnen de Nederlandse Supraclub.
Leasing
detailpage.leasing.title null
detailpage.leasing.oneTimeCosts
- detailpage.leasing.configurator.downPayment
- € 0,-
- shared.listItem.leasing.transferCost
- € 990,-
- shared.listItem.leasing.registrationCost
- € 0,-
- detailpage.leasing.total
- € 990,-
detailpage.leasing.generalData
- detailpage.leasing.totalLeaseAmount
- € 26.109,90
- detailpage.leasing.contractType
- Kilometerleasing
- detailpage.leasing.mileage p.a.
- 10.000 km
- detailpage.leasing.leasingFactor
- 0,71
detailpage.leasing.monthlyCosts
- detailpage.leasing.duration
- 60 Monate
- detailpage.leasing.monthlyInstallment
- € 418,66
detailpage.leasing.additionalInformation
- detailpage.leasing.moreKmCosts
- € 0,0000
- detailpage.leasing.reducedKmPayment
- € 0,0000
detailpage.leasing.tip.headline
detailpage.leasing.loanBrokerage Renault Bank / Renault Leasing - Geschäftsbereich der RCI Banque S. A. Niederlassung Deutschland, Jagenbergstraße 1, 41468 Neuss
Die Angaben entsprechen zugleich dem 2/3 Beispiel nach § 6a Abs. 3 PAngV.
Vendeur
Particuliers- TVA déductible
- Prix du concessionnaire
- Liste basée sur les informations fournies par le constructeur.
- Prix public final incluant tous les frais et taxes.
- Spécification du constructeur pour les véhicules neufs. L'autonomie électrique des véhicules d'occasion peut varier de manière significative en fonction du kilométrage, du comportement de conduite, de l'âge de la batterie et du mode de chargement.