detailpage.leasing.tip.text
Kilométrage
182 000 km
Transmission
Boîte manuelle
Année
10/2006
Carburant
Essence
Puissance
184 kW (250 CH)
Vendeur
Particuliers
Données de base
- Carrosserie
- Cabriolet
- État
- Occasion
- Transmission
- Avant
- Sièges
- 4
- Portes
- 2
Historique du véhicule
- Kilométrage
- 182 000 km
- Année
- 10/2006
- Contrôle technique
- 03/2026
- Dernier contrôle technique
- 03/2025
- Propriétaires préc.
- 2
- Carnet d'entretien
- Oui
- Véhicule non fumeur
- Oui
- Récent changement de la courroie de distribution
- 04/2021
Caractéristiques Techniques
- Puissance
- 184 kW (250 CH)
- Transmission
- Boîte manuelle
- Cylindrée
- 1 984 cm³
- Vitesses
- 6
- Cylindres
- 4
- Poids à vide
- 1 511 kg
Consommation énergétique
- Classe d'émission
- Euro 4
- Label d'émission
- 4 (Vert)
- Carburant
- Essence
- Consommation de carburant
8,4 l/100 km (mixte)
- Émissions de CO2
- 202 g/km (mixte)
Equipement
Couleur et Garnissage Intérieur
- Couleur extérieure
- Noir
- Type de peinture
- Autres
Description
Bij deze een interessepeiling voor mijn Volkswagen EOS!
Met deze tijdloze cabrio krijg je ontzettend veel auto voor je geld. Deze EOS uit 2006 is uitgerust met talloze opties die zorgen voor een geweldige rijbeleving. Het bijzondere aan deze auto is dat het zowel een cabriolet als een coupé is. Uniek aan de EOS is het panorama dak in de hardtop. Wil je niet volledig open rijden? Dan kun je het dakraam elektrisch kantelen of volledig openen.
De auto is voorzien van een krachtige 2.0 T-FSI (BWA) motor, professioneel voorzien van een stage 1 tune door Tunick Autoservice, wat het vermogen op ongeveer 250 pk brengt. Een razendsnelle wagen die zich moeiteloos staande houdt in het dagelijkse verkeer.
De auto is in 2021 geïmporteerd uit Duitsland en heeft vanaf het begin een goed bijgehouden onderhoudshistorie. Dat zie je aan alles terug; voor een auto uit 2006 verkeert dit exemplaar in goede staat. In Nederland ben ik de tweede eigenaar en ik heb altijd met zorg en aandacht voor de auto gezorgd. Hij word wekelijks gewassen en onderhouden bij erkende garages. Onlangs heeft de EOS nog een grote onderhoudsbeurt gehad en de vrij nieuwe APK zorgt voor nog een lange tijd plezier.
Opties:
Met deze tijdloze cabrio krijg je ontzettend veel auto voor je geld. Deze EOS uit 2006 is uitgerust met talloze opties die zorgen voor een geweldige rijbeleving. Het bijzondere aan deze auto is dat het zowel een cabriolet als een coupé is. Uniek aan de EOS is het panorama dak in de hardtop. Wil je niet volledig open rijden? Dan kun je het dakraam elektrisch kantelen of volledig openen.
De auto is voorzien van een krachtige 2.0 T-FSI (BWA) motor, professioneel voorzien van een stage 1 tune door Tunick Autoservice, wat het vermogen op ongeveer 250 pk brengt. Een razendsnelle wagen die zich moeiteloos staande houdt in het dagelijkse verkeer.
De auto is in 2021 geïmporteerd uit Duitsland en heeft vanaf het begin een goed bijgehouden onderhoudshistorie. Dat zie je aan alles terug; voor een auto uit 2006 verkeert dit exemplaar in goede staat. In Nederland ben ik de tweede eigenaar en ik heb altijd met zorg en aandacht voor de auto gezorgd. Hij word wekelijks gewassen en onderhouden bij erkende garages. Onlangs heeft de EOS nog een grote onderhoudsbeurt gehad en de vrij nieuwe APK zorgt voor nog een lange tijd plezier.
Opties:
- Airbags
* 6 versnellingsbak
* IJskoude airco & Climate Control
* Cruise control
* Panorama dak in hardtop
* Regensensor & Lichtsensor
* Elektrische ramen en spiegels
* Stoelverwarming
* Sportstuur (Golf R, met rechte onderzijde)
* Parkeersensoren achter
* Volledig LED-verlichting (incl. booskijkers, afneembaar)
* Grootlicht en mistlampen voor + achter
* Centrale deurvergrendeling
* Armsteun
* Radio met luxe touchscreen (Bluetooth, handsfree, apps)
* Ski-luik
* Elektrische rugleuningverstelling
* 2x 12V-aansluitingen
* ABS, Traction Control & bandenspanningscontrole
* Handgeschakeld
* Embleemloze grille
* R36-velgen (schadevrij)
* Pechset
* Dimmende binnenspiegel
(En ik vergeet er vast nog een paar!)
Overige (plus)punten:
* Kilometerstand: 182.xxx km, loopt nog licht op.
* Lange APK tot 29 maart 2026.
* Bij 159.xxx km is de distributieriem vervangen.
* Grote onderhoudsbeurt minder dan 3000km geleden (incl. nieuwe remmen voor).
* Goed werkende en onderhouden cabriokap zonder lekkages.
* Unieke set (schadevrije) R36 velgen met nog nette zomerbanden.
* De auto is op professionele wijze stage 1 getuned door Tunick Autoservice. (+\- 250pk)
* De auto is voorzien van een embleemloze grill. Daarnaast heeft de auto volledig LED voor, met booskijkers op de lampen. Dit zorgt voor een strakke, sportieve look. De booskijkers kunnnen heel simpel worden verwijderd.
* Het stuur is verwisseld met een officieel Volkswagen Golf R stuur. Dit oogt iets sportiever en heeft een rechte onderkant.
* De radio is vervangen met een luxe touchscreen scherm. Hiermee kun je gemakkelijk verbinden met de Bluetooth en daarnaast heeft dit scherm vele handige apps.
* Twee sleutels aanwezig.
* Dak klapt automatisch in de kofferbak, zelfs dan nog verrassend veel bagageruimte.
Ook zijn er een aantal minpunten, die mij persoonlijk nooit hebben gestoord:
* Lichte schade op de voorbumper.
* Lichte instapschades op de voorstoelen.
* LED verlichting veroorzaakt een storingslampje op het dashboard (kan softwarematig uitgezet worden of terug naar halogeen).
* Onderste knopjes van het touchscreen werken niet, maar zijn niet essentieel.
* Twee naafdoppen zijn iets kleiner waardoor ze iets minder mooi aansluiten op de velg.
Al met al is dit een bijzonder complete, strakke auto waarvan je niet zou zeggen dat hij al bijna 20 jaar oud is. De auto biedt nog vele jaren rijplezier. De vraagprijs is €4.999 of kom met een goed bod. De auto staat niet in de weg en hoeft dus niet weg, maar als ik iemand anders blij kan maken met deze wagen, mag hij gaan. Inruil bespreekbaar. Voor meer vragen of interesse ben ik makkelijk te bereiken via mijn nummer 0️⃣6️⃣8️⃣1️⃣1️⃣1️⃣7️⃣2️⃣2️⃣0️⃣!
Leasing
Vendeur
ParticuliersInterlocuteur
- TVA déductible
- Prix du concessionnaire
- Liste basée sur les informations fournies par le constructeur.
- Prix public final incluant tous les frais et taxes.
- Spécification du constructeur pour les véhicules neufs. L'autonomie électrique des véhicules d'occasion peut varier de manière significative en fonction du kilométrage, du comportement de conduite, de l'âge de la batterie et du mode de chargement.