detailpage.leasing.tip.text
Kilométrage
52 149 km
Transmission
Boîte manuelle
Année
02/1962
Carburant
Essence
Puissance
87 kW (118 CH)
Vendeur
Particuliers
Données de base
- Carrosserie
- Berline
- État
- Occasion
- Type de moteur
- Arrière
- Sièges
- 4
- Portes
- 2
Historique du véhicule
- Kilométrage
- 52 149 km
- Année
- 02/1962
- Contrôle technique
- 10/2028
- Dernier contrôle technique
- 06/2020
- Propriétaires préc.
- 3
- Récent changement de la courroie de distribution
- 05/2013
Caractéristiques Techniques
- Puissance
- 87 kW (118 CH)
- Transmission
- Boîte manuelle
- Vitesses
- 4
- Cylindres
- 4
- Poids à vide
- 1 108 kg
Consommation énergétique
- Carburant
- Super 95
Equipement
- Confort
- Accoudoir
- Sellerie cuir
- Sécurité
- Direction assistée
- Autres
- Attache remorque
- Kit de dépannage
- Pneus tout temps saisons
- Roue de secours
Couleur et Garnissage Intérieur
- Couleur extérieure
- Gris
- Type de peinture
- Autres
- La couleur de l'intérieur
- Rouge
- Intérieur
- Cuir
Description
Keurig en goed technisch onderhouden Volvo Amazon P131 uit 1962.
Na 18 jaar heb ik besloten dat het tijd wordt voor iets anders en bied ik hierbij mijn Volvo Amazon aan.
De Amazon heeft zo’n beetje alles wat je van een klassieke auto uit de jaren zestig mag verwachten. Hij ziet er aantrekkelijk uit, heeft prima rijeigenschappen en de bouwkwaliteit is bovengemiddeld goed. Uiteraard heeft Volvo destijds ook veel aandacht geschonken aan de veiligheid van de inzittenden. Vandaar dat de Amazon zo stevig gebouwd is.
Maar de Volvo Amazon laat zich ook lenen voor eenvoudige aanpassingen. Modificaties die de prestaties naar een veel hoger niveau tillen, zodat je ook in het hedendaagse verkeer prima uit de voeten kunt. Ook de rijeigenschappen zijn met eenvoudige hulpmiddelen eenvoudig te verbeteren. Niet voor niets is de Amazon nog steeds erg populair voor klassieke rally’s en historische tourritten. De auto rijdt uitstekend – en gaat niet kapot.
Deze Volvo Amazon is geïmporteerd vanuit Zweden in 1999. De Volvo B18 motor is in 2013 vervangen met een gereviseerde Volvo B20 motor en is in goede staat. De auto is in 1999 uitgerust met een LPG-installatie, met een druk op de schakelaar wissel je eenvoudig tussen benzine en LPG. Tevens is deze Amazon uitgerust met stuurbekrachtiging, zodat het sturen lekker soepel verloopt.
Elke twee jaar heb ik de Amazon laten nakijken door een ervaren vakman gespecialiseerd in oude Volvo's, waarbij de noodzakelijke reparaties zijn uitgevoerd.
De carrosserie is in orde alleen heeft het plaatwerk op een aantal plekken roest (zie foto's).
In het interieur is het hemeldak in 2004 compleet vernieuwd, de roodleren stoelbekleding is nog origineel uit 1962.
De auto heb ik voornamelijk gebruikt als tweede auto en heeft altijd binnen droog in een garage gestaan.
Bent u geïnteresseerd en wilt u de Amazon zelf eens bezichtigen neem dan gerust contact met mij op.
Na 18 jaar heb ik besloten dat het tijd wordt voor iets anders en bied ik hierbij mijn Volvo Amazon aan.
De Amazon heeft zo’n beetje alles wat je van een klassieke auto uit de jaren zestig mag verwachten. Hij ziet er aantrekkelijk uit, heeft prima rijeigenschappen en de bouwkwaliteit is bovengemiddeld goed. Uiteraard heeft Volvo destijds ook veel aandacht geschonken aan de veiligheid van de inzittenden. Vandaar dat de Amazon zo stevig gebouwd is.
Maar de Volvo Amazon laat zich ook lenen voor eenvoudige aanpassingen. Modificaties die de prestaties naar een veel hoger niveau tillen, zodat je ook in het hedendaagse verkeer prima uit de voeten kunt. Ook de rijeigenschappen zijn met eenvoudige hulpmiddelen eenvoudig te verbeteren. Niet voor niets is de Amazon nog steeds erg populair voor klassieke rally’s en historische tourritten. De auto rijdt uitstekend – en gaat niet kapot.
Deze Volvo Amazon is geïmporteerd vanuit Zweden in 1999. De Volvo B18 motor is in 2013 vervangen met een gereviseerde Volvo B20 motor en is in goede staat. De auto is in 1999 uitgerust met een LPG-installatie, met een druk op de schakelaar wissel je eenvoudig tussen benzine en LPG. Tevens is deze Amazon uitgerust met stuurbekrachtiging, zodat het sturen lekker soepel verloopt.
Elke twee jaar heb ik de Amazon laten nakijken door een ervaren vakman gespecialiseerd in oude Volvo's, waarbij de noodzakelijke reparaties zijn uitgevoerd.
De carrosserie is in orde alleen heeft het plaatwerk op een aantal plekken roest (zie foto's).
In het interieur is het hemeldak in 2004 compleet vernieuwd, de roodleren stoelbekleding is nog origineel uit 1962.
De auto heb ik voornamelijk gebruikt als tweede auto en heeft altijd binnen droog in een garage gestaan.
Bent u geïnteresseerd en wilt u de Amazon zelf eens bezichtigen neem dan gerust contact met mij op.
Leasing
detailpage.leasing.title null
detailpage.leasing.oneTimeCosts
- detailpage.leasing.configurator.downPayment
- € 0,-
- shared.listItem.leasing.transferCost
- € 1.190,-
- shared.listItem.leasing.registrationCost
- € 0,-
- detailpage.leasing.total
- € 1.190,-
detailpage.leasing.generalData
- detailpage.leasing.totalLeaseAmount
- € 4.455,84
- detailpage.leasing.contractType
- Kilometerleasing
- detailpage.leasing.mileage p.a.
- 10.000 km
- detailpage.leasing.leasingFactor
- 0,61
detailpage.leasing.monthlyCosts
- detailpage.leasing.duration
- 24 Monate
- detailpage.leasing.monthlyInstallment
- € 185,66
detailpage.leasing.additionalInformation
- detailpage.leasing.moreKmCosts
- € 0,1058
- detailpage.leasing.reducedKmPayment
- € 0,0488
detailpage.leasing.tip.headline
detailpage.leasing.loanBrokerage PSA Bank Deutschland GmbH, Siemensstr. 10, 63263 Neu-Isenburg
Die Angaben entsprechen zugleich dem 2/3 Beispiel nach § 6a Abs. 3 PAngV.
Vendeur
ParticuliersInterlocuteur
- TVA déductible
- Prix du concessionnaire
- Liste basée sur les informations fournies par le constructeur.
- Prix public final incluant tous les frais et taxes.
- Spécification du constructeur pour les véhicules neufs. L'autonomie électrique des véhicules d'occasion peut varier de manière significative en fonction du kilométrage, du comportement de conduite, de l'âge de la batterie et du mode de chargement.