detailpage.leasing.tip.text
Kilométrage
237 677 km
Transmission
Boîte manuelle
Année
03/2006
Carburant
Essence
Puissance
195 kW (265 CH)
Vendeur
Particuliers
Données de base
- Carrosserie
- Citadine
- État
- Occasion
- Transmission
- Arrière
- Sièges
- 5
- Portes
- 5
Historique du véhicule
- Kilométrage
- 237 677 km
- Année
- 03/2006
- Contrôle technique
- 03/2026
- Dernier contrôle technique
- 06/2025
- Carnet d'entretien
- Oui
- Véhicule non fumeur
- Oui
Caractéristiques Techniques
- Puissance
- 195 kW (265 CH)
- Transmission
- Boîte manuelle
- Cylindrée
- 2 996 cm³
- Vitesses
- 6
- Cylindres
- 6
- Poids à vide
- 1 350 kg
Consommation énergétique
- Classe d'émission
- Euro 4
- Carburant
- Essence
- Consommation de carburant
9,2 l/100 km (mixte)
- Émissions de CO2
- 221 g/km (mixte)
Equipement
Couleur et Garnissage Intérieur
- Couleur extérieure
- Noir
- Type de peinture
- Métallisé
- La couleur de l'intérieur
- Noir
Description
BMW E87 130i Clubsport – Tot in perfectie opgebouwde tracktool, direct klaar voor gebruik
Zeer nette en serieus opgebouwde BMW 130i Clubsport. Handgeschakelde 6-bak, achterwielaandrijving en een atmosferische zes-in-lijn met ±265 pk. Gebouwd als tracktool, maar nog prima inzetbaar voor straatgebruik of roadtrips.
In begin 2025 gekocht bij Van Bentum Car Solutions – hun eigen persoonlijke projectauto. Hun hebben de basis gelegd van deze auto. Daarna door mij volledig afgebouwd met uitsluitend A-kwaliteit onderdelen en veelvuldig onderhoud. Sinds de opbouw zijn er slechts 2 trackdays en 1 roadtrip (Ardennen) mee gereden.
Alle cruciale onderdelen zijn aangepakt of vernieuwd
Motorisch is alles tot in de puntjes onderhouden en aangepast. Het onderstel is strak en instelbaar, de koeling is dik in orde, en de auto is volledig uitgelijnd en uitgewogen. Alles wat op de auto zit is geselecteerd op kwaliteit, betrouwbaarheid en prestaties. Geen besparingen, geen half werk – alles klopt.
Na de aankoop ben ik direct naar Carrec gegaan met één duidelijke opdracht: alles moet perfect zijn. Dit resulteerde in een factuur van meer dan €6.000 voor o.a. alle pakkingen, slangen, warmtewisselaar, kettingspanner, waterpomp, bouten, rubbers, m3 draagarmen, spoorstangen en nog veel meer.
Daarna is de auto meerdere keren bij Supreme Car Store geweest. Zij hebben hem naar het volgende niveau gebracht met nóg meer onderhoud van onderdelen, extra upgrades én een haarscherpe afstelling. Denk aan lagers, riemen, sensoren, vloeistoffen en specialistisch afstelwerk. Alles is aantoonbaar, inclusief facturen.
Upgrades en aanpassingen
Motor & uitlaat & koeling:
• Liqui Moly 10W60 olie
• Geen middendemper en een 135i einddemper – niet te luid, maar een prachtig geluid
• Nieuwe pakkingen (kleppendeksel, warmtewisselaar, oliefilterhuis)
• Nieuwe waterpomp, thermostaat, leidingen, rubbers en slangen
• Originele BMW kettingspanner
• Externe oliekoeler (netjes weggewerkt + hierdoor 1 extra liter olie in circulatie, goed voor de koeling)
• Extra gaas bij bumper voor bescherming oliekoeler en radiateur
Aandrijving:
• OS Giken Superlock 100% LSD
Onderstel:
• KW V3 Clubsport
• KW camberplates
• Hardrace draagarmen voor extra camber
• Originele M3 (E92) draagarmen rondom
• H&R swaybars
• Volledig uitgewogen en uitgelijnd
Remmen (slechts 1 trackday oud):
• BMW M Performance 6-pots klauwen
• Performance tweedelige geperforeerde schijven voor
• Pagid RSL29 endurance remblokken
• Goodridge RVS remleidingen
• Ferodo Racing remvloeistof
Interieur:
• Recaro SPG XL kuipstoelen
• Recaro mounts
• L-Tech 6-punts gordels
• Alcantara stuur met gele 12u markering
• Halve rolkooi in kleur van de remklauwen
• Achter volledig gestript (alles nog aanwezig in de auto om terug te bouwen)
• Originele gordels nog aanwezig
Wielen & banden:
• OZ Alleggerita HLT 18” goud (nieuw gekocht, 2 maanden oud)
• 8.5J voor, 9J achter
• Nankang NS-2R banden
• 235 voor, 255 achter
• Velgen en banden slechts 1 trackday oud
• Wheelstuds + moeren
(Wielkasten uitgerold rondom, professioneel)
Exterieur:
• Sleepogen voor & achter
• Prachtige lak, recent gepolijst
• Ceramic coating
Waarom verkoop ik hem?
Na maanden bouwen, finetunen en testen kwam ik tot het besef dat ik een volgende stap wil maken. Ik vind het opbouwen van auto’s minstens zo leuk als het rijden zelf.
Daarom ga ik een BMW M2 Clubsport bouwen. Deze 130i is af. Geen project, geen twijfelpunten. Gewoon instappen en genieten van een uitgebalanceerde auto die bizar goed rijdt.
Helaas kon ik niet meer foto’s dan dit plaatsen. Voor extra foto’s, vragen, facturen, biedingen etc. Kan je mij een appje sturen op 06-57967497. Graag niet meteen bellen, eerst appen.
Zeer nette en serieus opgebouwde BMW 130i Clubsport. Handgeschakelde 6-bak, achterwielaandrijving en een atmosferische zes-in-lijn met ±265 pk. Gebouwd als tracktool, maar nog prima inzetbaar voor straatgebruik of roadtrips.
In begin 2025 gekocht bij Van Bentum Car Solutions – hun eigen persoonlijke projectauto. Hun hebben de basis gelegd van deze auto. Daarna door mij volledig afgebouwd met uitsluitend A-kwaliteit onderdelen en veelvuldig onderhoud. Sinds de opbouw zijn er slechts 2 trackdays en 1 roadtrip (Ardennen) mee gereden.
Alle cruciale onderdelen zijn aangepakt of vernieuwd
Motorisch is alles tot in de puntjes onderhouden en aangepast. Het onderstel is strak en instelbaar, de koeling is dik in orde, en de auto is volledig uitgelijnd en uitgewogen. Alles wat op de auto zit is geselecteerd op kwaliteit, betrouwbaarheid en prestaties. Geen besparingen, geen half werk – alles klopt.
Na de aankoop ben ik direct naar Carrec gegaan met één duidelijke opdracht: alles moet perfect zijn. Dit resulteerde in een factuur van meer dan €6.000 voor o.a. alle pakkingen, slangen, warmtewisselaar, kettingspanner, waterpomp, bouten, rubbers, m3 draagarmen, spoorstangen en nog veel meer.
Daarna is de auto meerdere keren bij Supreme Car Store geweest. Zij hebben hem naar het volgende niveau gebracht met nóg meer onderhoud van onderdelen, extra upgrades én een haarscherpe afstelling. Denk aan lagers, riemen, sensoren, vloeistoffen en specialistisch afstelwerk. Alles is aantoonbaar, inclusief facturen.
Upgrades en aanpassingen
Motor & uitlaat & koeling:
• Liqui Moly 10W60 olie
• Geen middendemper en een 135i einddemper – niet te luid, maar een prachtig geluid
• Nieuwe pakkingen (kleppendeksel, warmtewisselaar, oliefilterhuis)
• Nieuwe waterpomp, thermostaat, leidingen, rubbers en slangen
• Originele BMW kettingspanner
• Externe oliekoeler (netjes weggewerkt + hierdoor 1 extra liter olie in circulatie, goed voor de koeling)
• Extra gaas bij bumper voor bescherming oliekoeler en radiateur
Aandrijving:
• OS Giken Superlock 100% LSD
Onderstel:
• KW V3 Clubsport
• KW camberplates
• Hardrace draagarmen voor extra camber
• Originele M3 (E92) draagarmen rondom
• H&R swaybars
• Volledig uitgewogen en uitgelijnd
Remmen (slechts 1 trackday oud):
• BMW M Performance 6-pots klauwen
• Performance tweedelige geperforeerde schijven voor
• Pagid RSL29 endurance remblokken
• Goodridge RVS remleidingen
• Ferodo Racing remvloeistof
Interieur:
• Recaro SPG XL kuipstoelen
• Recaro mounts
• L-Tech 6-punts gordels
• Alcantara stuur met gele 12u markering
• Halve rolkooi in kleur van de remklauwen
• Achter volledig gestript (alles nog aanwezig in de auto om terug te bouwen)
• Originele gordels nog aanwezig
Wielen & banden:
• OZ Alleggerita HLT 18” goud (nieuw gekocht, 2 maanden oud)
• 8.5J voor, 9J achter
• Nankang NS-2R banden
• 235 voor, 255 achter
• Velgen en banden slechts 1 trackday oud
• Wheelstuds + moeren
(Wielkasten uitgerold rondom, professioneel)
Exterieur:
• Sleepogen voor & achter
• Prachtige lak, recent gepolijst
• Ceramic coating
Waarom verkoop ik hem?
Na maanden bouwen, finetunen en testen kwam ik tot het besef dat ik een volgende stap wil maken. Ik vind het opbouwen van auto’s minstens zo leuk als het rijden zelf.
Daarom ga ik een BMW M2 Clubsport bouwen. Deze 130i is af. Geen project, geen twijfelpunten. Gewoon instappen en genieten van een uitgebalanceerde auto die bizar goed rijdt.
Helaas kon ik niet meer foto’s dan dit plaatsen. Voor extra foto’s, vragen, facturen, biedingen etc. Kan je mij een appje sturen op 06-57967497. Graag niet meteen bellen, eerst appen.
Leasing
Vendeur
ParticuliersInterlocuteur
- TVA déductible
- Liste basée sur les informations fournies par le constructeur.
- Prix public final incluant tous les frais et taxes.
- Spécification du constructeur pour les véhicules neufs. L'autonomie électrique des véhicules d'occasion peut varier de manière significative en fonction du kilométrage, du comportement de conduite, de l'âge de la batterie et du mode de chargement.