detailpage.leasing.tip.text
BMW 735735 i Eyecatcher
€ 6 750
Pas d'information
Attention, emprunter de l'argent coûte aussi de l'argent.
Kilométrage
270 000 km
Transmission
Boîte manuelle
Année
01/1988
Carburant
Essence
Puissance
160 kW (218 CH)
Vendeur
Particuliers
Données de base
- Carrosserie
- Berline
- État
- Occasion
- Transmission
- Arrière
- Sièges
- 5
- Portes
- 4
Historique du véhicule
- Kilométrage
- 270 000 km
- Année
- 01/1988
- Contrôle technique
- 12/2025
Caractéristiques Techniques
- Puissance
- 160 kW (218 CH)
- Transmission
- Boîte manuelle
- Cylindrée
- 3 500 cm³
- Vitesses
- 6
- Cylindres
- 6
Consommation énergétique
- Carburant
- Essence
Equipement
- Confort
- Pare-brise chauffant
- Sellerie cuir
- Sièges arrière chauffant
- Toit ouvrant
- Divertissement / Médias
- Bluetooth
- Dispositif mains libres
- Ordinateur de bord
- Radio
- Soundsystem
- USB
- Sécurité
- ABS
- Direction assistée
- Feux anti-brouillard
- Verrouillage centralisé
- Autres
- Kit fumeur
- Porte-bagages
- Roue de secours
- Suspension sport
Couleur et Garnissage Intérieur
- Couleur extérieure
- Bleu
- Type de peinture
- Métallisé
- La couleur de l'intérieur
- Noir
- Intérieur
- Cuir
Description
Als auto’s konden praten…
…Dan zou deze BMW E32 735i je onder vier ogen vertellen over zijn gloriedagen als dienstwagen van een Franse ambassadeur met sigarenvoorkeur, maatpakken op de achterbank en een linkerbaan-abonnement met knipperende grootlichten. Waarom? Omdat je in 1988 simpelweg nergens kon aankomen met minder dan 230 km/u op de klok.
Deze Siebener was het vlaggenschip van BMW – wat wil zeggen: veel chroom, veel motor, en nog meer zelfvertrouwen. Je zag enkel een glimmende 735i badge verdwijnen in de verte. Onder de motorkap? Een 3.5-liter "Big Six" M30 218 PK sterke zes-in-lijn die klinkt alsof Zeus zelf z’n donderhamer laat warmdraaien.
Alsof dat nog niet speciaal genoeg was, is deze zeldzame uitvoering voorzien van een handbak. Jawel, een échte Getrag-versnellingsbak voor mensen die hun koffie zwart drinken, geen Spotify afspeellijst nodig hebben en zelf bepalen wanneer het tijd is om op te schakelen. Kortom: een rijdersauto, geen zwevende iPad op wielen. 💪
Rally-held met bierjasje
Was deze wagen ooit bedoeld voor rally’s? Absoluut niet. Heeft hij het tóch gedaan? Jazeker. Stelviopas, de Oostenrijkse Alpen, Zwitserse bergdorpen, de romantische chaos van Venetië, de sprookjesachtige meren van Plitvice, zonsondergangen aan het Balatonmeer én Hongaarse modderwegen... deze Bimmer lachte erom. Sterker nog: hij draaide méér nekken dan de Ferrari's en 911’s bij elkaar. In 2024 haalde hij daarom 3e plaats op de Budapest Rally haarspeldbochten, bergmarmotten met trauma’s – hij deed het allemaal. En niet in het minst dankzij z’n aerodynamisch geoptimaliseerde carrosserie, bestaande uit... 1084 individuele bieretiketten.
Juist ja. Bieretiketten.
Een meesterwerk van vloeibaar erfgoed en Soudal contactspray, beschermd met een transparante laag. Wat de Mona Lisa is voor het Louvre, is deze auto voor de Antwerpse Leien tijdens spitsuur – een kunstwerk dat er nooit hoort te zijn, maar toch voorrang krijgt."
En neen, we gaan niet bevestigen dat al die bieren daadwerkelijk geconsumeerd zijn – onze lever zwijgt bij de notaris.
Je denkt: “Leuk zo’n oude BMW, maar past er ook wat in?”
Welnu: deze kofferbak is zo groot dat je er makkelijk drie weekendtassen, een koelbox, een opblaasbare flamingo én een krat bier in kwijt kan – en dan heb je nog ruimte voor een gevouwen partytent en een mens met gemiddelde lenigheid (vraag me niet hoe we dat weten).
De specs – of beter: de partytrucs van deze Beierse burcht:
Nadelen (maar eigenlijk toch ook charmes):
Kortom:
Technisch in uitstekende conditie. Onderstel fris, motor loopt boterzacht, schakelt als een Zwitsers horloge. Rijd klaar voor een volgend avontuur – al is het naar de bakker 3 straten verder of de Noordkaap. Mensen vragen je onderweg geen specs, ze vragen selfies. Kapow!!📸
Optioneel met keuring voor verkoop – voor 10 bakken bier naar keuze OF “een retourticket naar Wenen en een belofte om iets op te halen wat je niet kunt uitleggen aan de douane."👮♂️
Maar geef nu eerlijk toe wil je hier zelf mee naar de keuring rijden? En ja, je zult 5 keer aangesproken worden. Minstens één keer door een politieman met twinkeling in de ogen.
Serieus geïnteresseerden only. Heb je maar €500? Koop een degelijke bakfiets met bekerhouder. Deze wagen is voor mensen met stijl, lef, en misschien een licht alcoholprobleem (geintje... soort van).
Zin om samen met deze wagen geschiedenis te schrijven (of herschrijven met een dikke stift)? Stuur een bericht! Let wel: humor verplicht.
"Fouten in de tekst? Kan. We hebben 'm geschreven met een pint in de ene en een punaise in de andere hand."
…Dan zou deze BMW E32 735i je onder vier ogen vertellen over zijn gloriedagen als dienstwagen van een Franse ambassadeur met sigarenvoorkeur, maatpakken op de achterbank en een linkerbaan-abonnement met knipperende grootlichten. Waarom? Omdat je in 1988 simpelweg nergens kon aankomen met minder dan 230 km/u op de klok.
Deze Siebener was het vlaggenschip van BMW – wat wil zeggen: veel chroom, veel motor, en nog meer zelfvertrouwen. Je zag enkel een glimmende 735i badge verdwijnen in de verte. Onder de motorkap? Een 3.5-liter "Big Six" M30 218 PK sterke zes-in-lijn die klinkt alsof Zeus zelf z’n donderhamer laat warmdraaien.
Alsof dat nog niet speciaal genoeg was, is deze zeldzame uitvoering voorzien van een handbak. Jawel, een échte Getrag-versnellingsbak voor mensen die hun koffie zwart drinken, geen Spotify afspeellijst nodig hebben en zelf bepalen wanneer het tijd is om op te schakelen. Kortom: een rijdersauto, geen zwevende iPad op wielen. 💪
Rally-held met bierjasje
Was deze wagen ooit bedoeld voor rally’s? Absoluut niet. Heeft hij het tóch gedaan? Jazeker. Stelviopas, de Oostenrijkse Alpen, Zwitserse bergdorpen, de romantische chaos van Venetië, de sprookjesachtige meren van Plitvice, zonsondergangen aan het Balatonmeer én Hongaarse modderwegen... deze Bimmer lachte erom. Sterker nog: hij draaide méér nekken dan de Ferrari's en 911’s bij elkaar. In 2024 haalde hij daarom 3e plaats op de Budapest Rally haarspeldbochten, bergmarmotten met trauma’s – hij deed het allemaal. En niet in het minst dankzij z’n aerodynamisch geoptimaliseerde carrosserie, bestaande uit... 1084 individuele bieretiketten.
Juist ja. Bieretiketten.
Een meesterwerk van vloeibaar erfgoed en Soudal contactspray, beschermd met een transparante laag. Wat de Mona Lisa is voor het Louvre, is deze auto voor de Antwerpse Leien tijdens spitsuur – een kunstwerk dat er nooit hoort te zijn, maar toch voorrang krijgt."
En neen, we gaan niet bevestigen dat al die bieren daadwerkelijk geconsumeerd zijn – onze lever zwijgt bij de notaris.
Je denkt: “Leuk zo’n oude BMW, maar past er ook wat in?”
Welnu: deze kofferbak is zo groot dat je er makkelijk drie weekendtassen, een koelbox, een opblaasbare flamingo én een krat bier in kwijt kan – en dan heb je nog ruimte voor een gevouwen partytent en een mens met gemiddelde lenigheid (vraag me niet hoe we dat weten).
De specs – of beter: de partytrucs van deze Beierse burcht:
- Verwarmde achterbank – voor vriendin, vrouw, tinderdate, schoonmoeder of je koukleumige hond. Inclusief extra USB-poorten voor bijvoorbeeld... een radarverklikker. Toevallig.
- Koelbox in de koffer – houdt je virgin Margarita frappuccino kouder dan je ex haar hart.
- Nieuwe schokdempers, Eibach-veren & bumpstops – “Borduur? Welke borduur?” Zoek op YouTube: Cannonball Run 3 – E32 735 en skip naar 0:44.
- 4 nieuwe Dunlop Sport Maxx-banden + alle ophangrubbers verser dan een zondagse pistolet.
- Gereviseerde remklauwen + nieuwe schijven/slangen – stopt sneller dan jij op maandagmiddag.
- Nieuwe waterpomp, visco, thermostaat & radiator – blijft koel in de file op de ring rond Antwerpen, unlike jij.
- Nieuwe delco, bougies & batterij – sparks guaranteed.
- Werkend elektrisch schuifdak – voor als je wil uitzwaaien bij een trouwstoet, of gewoon dramatisch roepen naar voorbijgangers.
- Originele BMW-dakdragers – draag een dakkoffer, surfplank, je zelfvertrouwen na een break-up, of je buddy met beste evenwicht (Check foto 10).
- Bluetooth-radio + 6 verse speakers – ideaal voor Camille op standje kerkdienst. 'Vuuurweeeerk!
Nadelen (maar eigenlijk toch ook charmes):
- Je moet schakelen. Zelf. Met een pook. Zoals een man/vrouw/legende betaamt.
- De bieretiketten zorgen voor véél aandacht. Echt veel. Deze BMW trekt blikken zoals een flamingo op een curlingbaan. Reken op gemiddeld drie foto’s en 4 duimen per km. Kinderen wijzen, volwassenen vertragen. Eén keer stond er zelfs een man met een telelens in de struiken van de Carrefour. Of hij op een beer of op bier joeg, is nooit duidelijk geworden."
- "Centrale deurvergrendeling werkt niet. Maar hé, het opent de dialoog met je auto opnieuw. Elke deur vraagt nu om individuele aandacht, alsof je vier aparte relaties onderhoudt. Je hebt plotseling een reden om naar elke deur te wandelen, je tijd te nemen, en je auto beter te leren kennen. Soms is het de kleine dingen die het verschil maken, nietwaar?"
- Airco werkt op standje "Frisse wind uit '88". Ramen open zetten is sowieso meer in lijn met het karakter van de wagen.
- De boordcomputer spreekt alleen Duits. En hij is streng.
- De geur van klassiek leder, oude benzine en verloren dromen kan licht verslavend zijn.
- Geen rijhulpsystemen, tenzij je passagier “Links! LINKS!” roept in de Ardennen.
- "De dakhemel hangt… niet strak, nee. Die hangt als de laatste tent op de wei na Pukkelpop – moedig, vermoeid en lichtelijk verzakt. We hebben dit voorlopig opgelost met een reeks punaises van Temu. Is het OEM? Nee. Doet het z’n job? Absoluut. En als je ooit in een kunstgalerij een installatie ziet met stof, roest en punaisepatronen… weet dan: wij waren eerst."
Kortom:
Technisch in uitstekende conditie. Onderstel fris, motor loopt boterzacht, schakelt als een Zwitsers horloge. Rijd klaar voor een volgend avontuur – al is het naar de bakker 3 straten verder of de Noordkaap. Mensen vragen je onderweg geen specs, ze vragen selfies. Kapow!!📸
Optioneel met keuring voor verkoop – voor 10 bakken bier naar keuze OF “een retourticket naar Wenen en een belofte om iets op te halen wat je niet kunt uitleggen aan de douane."👮♂️
Maar geef nu eerlijk toe wil je hier zelf mee naar de keuring rijden? En ja, je zult 5 keer aangesproken worden. Minstens één keer door een politieman met twinkeling in de ogen.
Serieus geïnteresseerden only. Heb je maar €500? Koop een degelijke bakfiets met bekerhouder. Deze wagen is voor mensen met stijl, lef, en misschien een licht alcoholprobleem (geintje... soort van).
Zin om samen met deze wagen geschiedenis te schrijven (of herschrijven met een dikke stift)? Stuur een bericht! Let wel: humor verplicht.
"Fouten in de tekst? Kan. We hebben 'm geschreven met een pint in de ene en een punaise in de andere hand."
Evaluation de prix
Aucune information de prix pertinente pour les véhicules construits en 1994 et avant ne peut être affichée, car un trop grand nombre de facteurs différents influence la valeur.
Leasing
detailpage.leasing.title null
detailpage.leasing.oneTimeCosts
- detailpage.leasing.configurator.downPayment
- € 0,-
- shared.listItem.leasing.transferCost
- Keine Angabe
- shared.listItem.leasing.registrationCost
- Keine Angabe
- detailpage.leasing.total
- € 0,-
detailpage.leasing.generalData
- detailpage.leasing.contractType
- Kilometerleasing
- detailpage.leasing.mileage p.a.
- 10.000 km
detailpage.leasing.monthlyCosts
- detailpage.leasing.duration
- 48 Monate
- detailpage.leasing.monthlyInstallment
- € 256,-
detailpage.leasing.additionalInformation
- detailpage.leasing.finalInstallment
- € 14.725,89
detailpage.leasing.tip.headline
detailpage.leasing.loanBrokerage Volkswagen Leasing GmbH / Gifhorner Str. 57 / 38112 Braunschweig
Die Angaben entsprechen zugleich dem 2/3 Beispiel nach § 6a Abs. 3 PAngV.
Vendeur
ParticuliersInterlocuteur
- TVA déductible
- Prix du concessionnaire
- Liste basée sur les informations fournies par le constructeur.
- Prix public final incluant tous les frais et taxes.
- Spécification du constructeur pour les véhicules neufs. L'autonomie électrique des véhicules d'occasion peut varier de manière significative en fonction du kilométrage, du comportement de conduite, de l'âge de la batterie et du mode de chargement.