detailpage.leasing.tip.text
Kilométrage
76 505 km
Transmission
Boîte manuelle
Année
01/1986
Carburant
Essence
Puissance
199 kW (271 CH)
Vendeur
Professionnel
Données de base
- Carrosserie
- Cabriolet
- État
- Occasion
- Sièges
- 4
- Portes
- 2
Historique du véhicule
- Kilométrage
- 76 505 km
- Année
- 01/1986
Caractéristiques Techniques
- Puissance
- 199 kW (271 CH)
- Transmission
- Boîte manuelle
- Cylindrée
- 3 186 cm³
- Vitesses
- 5
- Poids à vide
- 1 400 kg
Consommation énergétique
- Carburant
- Essence
Equipement
Couleur et Garnissage Intérieur
- Couleur extérieure
- Argent
- La couleur de l'intérieur
- Noir
- Intérieur
- Cuir
Description
- Enige vierzittercabriolet met dwarsgeplaatste middenmotor ooit gebouwd
- Vermaard Pininfarina-ontwerp
- Slechts 810 gebouwd van de 3.2 Cabriolet
- Recent professioneel gerestaureerd met uitgebreide fotogalerij; uiterst rijklaar en in perfecte staat
- Met originele Ferrari-boekjes
De Ferrari Mondial werd gebouwd van 1980 tot en met 1993 en was de opvolger van de Ferrari Dino 308 GT4. Ferrari slaagde er met de Mondial in een hommage te brengen aan het succesvolle circuitverleden dat het Italiaanse topmerk als ‘la Scuderia’ al had gekend. De Mondial biedt daarnaast een combinatie van een hoekig en een tijdperkpragmatisch ontwerp dat de Mondial als toen instapmodel liet fungeren voor Ferrari, vandaag schaart hij zich bij Ferrari’s klassiekers.
Pininfarina, aan wie het ontwerp voor de Mondial werd uitbesteed, ontwierp een sportwagen die comfortabel plaats biedt aan vier personen. Al vaker is gebleken dat dat geen simpele opdracht is, maar voor Pininfarina was het een koud kunstje, er was warempel nog plaats voor ‘flying buttresses’, die de aerodynamica ten goede komen. Zij slaagden er wonder boven wonder in om naast vier inzittenden óók de motor tussen de wielbasis te proppen. Dat deden zij middels het draaien van de V8-motor met slechts een kwartslag, en dus de motor transversaal te monteren in het geheel, wat zorgt voor een enorm wendbaar geheel.
Na twee productiejaren komt in 1982 een 32-klepper op markt met vier kleppen per cilinder, wat voorheen twee per cilinder was. De nieuwe Quattrovalvole (letterlijk ‘vier kleppen’) biedt een koppelrijker en volkrachtiger geheel dat zich laat temmen door dezelfde manuele vijfversnellingsbak als voorheen, en dat past de Mondial pérfect. De pook is geschikt volgens het ‘dogleg’-principe dat de tweede en derde, en de vierde en vijfde, versnelling tegenover elkaar zet teneinde efficiënter te schakelen tussen de genoemde versnellingen. In 1983 lanceert Ferrari een riante cabrioletuitvoering die zich goed settelt in de markt; uniek eraan is het feit dat in de hele autogeschiedenis de enige vierzittercabriolet is met een middengemonteerde motor.
In 1985 wordt de drielitermotor vergroot tot 3,2 liter, wat parallel liep aan het verschijnen van de Ferrari 328. De officiële referentie naar deze variant is ‘Mondial 3.2’. Een laatste uitvoering komt nog in 1988 onder de naam ‘Mondial t’, een model waarbij de motor longitudinaal wordt gemonteerd, de versnellingsbak blijft transversaal in het geheel liggen. De t krijgt dezelfde V8-motor als voorheen, wel wordt die opnieuw een schrede groter tot 3,4 liter motorinhoud.
Tot 1993 wordt de Mondial gebouwd, in totaal worden welgeteld 6149 exemplaren gebouwd. Deze unieke einzelgänger krijgt geen opvolger maar vereeuwigt zich wel in de geschiedenisboeken als laatste V8-aangedreven Ferrari-vierzitter met de motor in het midden.
Technische gegevens:
Carrosserie
- Lengte (cm): 454
- Breedte (cm): 180
- Hoogte (cm): 127
- Wielbasis (cm): 265
- Gewicht (kg): 1400
- Motor: dwarsgeplaatste 3186 cc V8-middenmotor
- Kleppen: 32
- Benzinesysteem: Bosch K-Jet
- Versnellingsbak: 5-traps manueel
- Overbrenging: RWD
- Links of rechts gestuurd
- Maximum vermogen: 270 pk (199 kW) bij 7000 t/m
- Maximum koppel: 304 Nm bij 5500 t/m
- Topsnelheid: 250 km/u **
Oldtimerfarm:
Oldtimerfarm is gespecialiseerd in verkoop in opdracht van oldtimers en collectiewagens en we zijn fier u deze wagen te mogen aanbieden.
Centraal gelegen, in België, te 9880 Aalter, Lobulckstraat 9, op 1 uur van Frankrijk, 1,5 uur van Nederland en 2,5 uur van Duitsland, kunt u deze wagen bewonderen tesamen met de +300 andere collectiewagens die we aanbieden. Onze jarenlange expertise staat ter beschikking van wie in vertrouwen en degelijk geadviseerd zowel een wagen wenst te verkopen als aan te kopen.
Wij verkopen in consignatie en geven – in alle transparantie – advies aangepast aan uw wensen, ervaring en kennisniveau. Inspectie op de brug en testrit zijn hierbij vanzelfsprekend en kosteloos. Prijzen zijn alles inbegrepen, meestal BTW niet-aftrekbaar, vrij van import- of andere belastingen binnen de Europese Unie. Wij kunnen, indien gewenst, voorzien in Belgische, Franse of Nederlandse technische keuring. Levering (wereldwijd), stalling, onderhoud en herstelling behoren tot onze core-business.
Op onze website vindt u per wagen een zeer uitgebreide fotoreportage (+100 foto’s). Voor een uitgebreidere beschrijving, een gedegen advies en met al uw vragen kunt u uiteraard telefonisch, via e-mail of mits een bezoek bij ons terecht.
Oldtimerfarm is geopend van dinsdag tot en met zaterdag van 10u tot 17u (zonder afspraak). Op zondag zijn we gesloten en op maandag enkel op afspraak te bezoeken. We kijken er naar uit u te mogen verwelkomen!
Informatie en prijzen onder voorbehoud van wijzigingen en/of drukfouten. Meer info over onze privacy, GDPR en cookie policy: https://www.oldtimerfarm.be/privacy_policy_oldtimerfarm.pdf
Contacteer ons:
Xavier: 0032 472 40 1338 (NL, FR, DE, EN, IT) info@oldtimerfarm.be
Olivier: 0032 473 11 7300 (NL, FR, DE, EN) olivier@oldtimerfarm.be
Oldtimerfarm uit Aalter verkoopt ook graag uw oldtimer of collectiewagen in opdracht. Voor meer informatie hierover kunt u contact opnemen met Xavier of Olivier.
Volgende afspraken op beurzen:
- Maandag 14 juli 2025 – Wijn & Kaasavond bij Oldtimerfarm
- 01/08/2025 Afterwork @ Oldtimerfarm
- 30-31/08/2025 Opendeur Weekend
- 06-07/09/2025 DePanne4Cars 2025
https://www.oldtimerfarm.be/nl/events.php
Evaluation de prix
Aucune information de prix pertinente pour les véhicules construits en 1994 et avant ne peut être affichée, car un trop grand nombre de facteurs différents influence la valeur.
Leasing
Vendeur
ProfessionnelInterlocuteurXavier Molenaar
- TVA déductible
- Prix du concessionnaire
- Liste basée sur les informations fournies par le constructeur.
- Prix public final incluant tous les frais et taxes.
- Spécification du constructeur pour les véhicules neufs. L'autonomie électrique des véhicules d'occasion peut varier de manière significative en fonction du kilométrage, du comportement de conduite, de l'âge de la batterie et du mode de chargement.