detailpage.leasing.tip.text
Ford MustangFastback 351W
€ 51 000
Pas d'information
A discuter
Attention, emprunter de l'argent coûte aussi de l'argent.
Kilométrage
92 520 km
Transmission
Boîte automatique
Année
09/1970
Carburant
Essence
Puissance
184 kW (250 CH)
Vendeur
Particuliers
Données de base
- Carrosserie
- Coupé
- État
- Occasion
- Transmission
- Arrière
- Sièges
- 4
- Portes
- 2
Historique du véhicule
- Kilométrage
- 92 520 km
- Année
- 09/1970
- Contrôle technique
- 03/2028
- Dernier contrôle technique
- 04/2025
- Propriétaires préc.
- 3
Caractéristiques Techniques
- Puissance
- 184 kW (250 CH)
- Transmission
- Boîte automatique
- Cylindrée
- 5 700 cm³
- Vitesses
- 3
- Cylindres
- 8
- Poids à vide
- 1 456 kg
Consommation énergétique
- Carburant
- Essence
Equipement
- Confort
- Sellerie cuir
- Autres
- Déflecteur
- Pneus été
- Sièges sport
- Suspension sport
Couleur et Garnissage Intérieur
- Couleur extérieure
- Orange
- La couleur de l'intérieur
- Noir
- Intérieur
- Cuir
Description
- 1970 ford mustang fastback 351ci FMX automatic te koop. Bieden is toegestaan maar hou het realistisch.
Automotive Consultancy Services (ACS) te Kontich heeft op 18/04/2025 een taxatierapport opgesteld waaruit blijkt dat de huidige waarde 55000 euro bedraagt.
Deze mustang is klaar voor autoshows, cruisen, familie uitstapjes en “it gets mean when the light goes green”
We gaan verbouwen en ik rijd er de laatste tijd weinig mee, dat is de reden waarom we er afstand van doen.
Basis van het project was een 1970 F-code sportroof body.
Carosserie:
Deze carosserie werd gestraald, geprimed in epoxy, versterkt met een hulpframe, daarna alle roest en slechte panelen eruit gesneden, nieuwe erin gelast en versterkt met volgende onderdelen:
-Onderaan een dikkere radiator support.
-reinforced crossmember met jacking point.
-Pro motorsport shock tower reinforcement kit.
-Fishing plates over de nieuwe lower frame rails en torque boxen.
-Triangulated torque boxes, uit 2mm plaatwerk.
-Dikke export brace to firewall reinforcement.
-Convertible seat riser, gaat over middentunnel en is geconnecteerd met de frame rails.
-Gt exhaust hanger reinforcement.
-Stang uit box tube tussen de rear bumper mounts in de koffer.
-Hele body is stitch welded. (full penetration welds)
Deze mustang is dus géén natte noedel die bodyflex heeft.
Volgende carosserie panelen werden vervangen (facturen voorhanden):
Voorvleugel Links, motorkap, complete cowl, lower A-pillars, long floorpans L+R, Seat riser, lower frame rails, lower torque boxes, roof skin, lower quarter panel L, doors reskinned, rebottomed, rear deck filler panel. trunk dropoffs, trunk repair panel.
Na het laswerk werd hij nog eens geschuurd en geprimed in epoxy.
Overal 3m nadenkit zwart.
De onderkant werd na de epoxyprimer in teroson overschilderbare coating gezet en daarna in satijnzwarte sestriere industrielak gelakt.
Daarna strakmaken en dagkanten perfectioneren, in samenwerking met een zeer goede carrossier. (alleen was dit niet gelukt!)
Deze carrossier heeft hem na het (nogmaals) primeren in ford grabber orange gespoten.
Daarna zijn er 3 bussen holleruimtewax ingegaan.
De auto staat snaarstrak.
Alle chrome trim is in goede tot nieuwstaat, de inox delen zijn gepolijst, goede set repro bumpers met paar krasjes, nieuwe original tooling grille etc… alles past goed.
Het groen getint glas is hergebruikt en heeft patina, maar niets storend.
Ieder rubbertje van de ramen, deuren, verlichting, interieur etc is splinternieuw.
Originele achterspoiler is hergebruikt en is wat “saggy”, repro’s zijn nog verkrijgbaar, moest de volgende eigenaar zich hieraan storen.
Nieuwe Cibie H4 koplampen.
Chassis:
-Alle bushings vervangen door Pu bushings, Nieuwe KYB schokdempers, dikke sportveren, dikkere stabilisatorstang vooraan, versterkte onderste draagarmen, nieuwe balljoints, roulementen, versterkte spring perches etc.
-Shelby Drop -25mm
-Manual steering box (gereviseerd), nieuwe tie rods ( inner en outer)en center rod, nieuwe pitman arm, stuurkolom rebuilt.
-De achteras is een 8 inch 28 spline, hij werd ontdaan van roest, lasspetters en werd gereviseerd met een rebuild kit. Er werd een auburn gear pro series sper differentieel geplaatst en afgesteld door een specialist.
-Goede bladveren met nieuwe shackles.
-Alles van de ophanging is gestraald en in zwarte anti-roest gezet.
Remmen: Nieuwe brake booster, hoofdremcilinder, remklauwen, remflexibels, alle hardlines, remdrukverdeler, schijven, blokken, trommels achter en complete nieuwe kit voor de achterremmen.
De complete kabelboom van voor tot achter is vervangen door een complete wiring kit van American Autowire, met moderne relais en gewone steekzekeringen, inclusief nieuwe zekeringskast. Dit is zeer proper ingebouwd.
Het standaard zwart interieur heeft origineel high back bucket seats. De zetels zijn volledig uit elkaar geweest en de frames zijn gestraald en professioneel gepoederlakt. De zetels hebben nieuwe mousses van ACC en zijn opnieuw bekleed met een kit van Distinctive Industries.
Ook nieuw: “moonskin” hemelbekleding, ACC vloerbekleding, standard’70 doorcards, doorpuls, doorhandles, dashpad, 3punts gordels, rubber standaard matten, sail panels, A-pillar mouldings Grant GT sportstuur, autometer oil press/temp gauges etc…
Verwarmingsunit: gestraald, gelakt en nieuwe dichtingskit+ nieuwe radiator.
Transmission: 1978 FMX gereviseerd bij Autrac in Lier met de juiste onderdelen, valve body lichtjes gemodificeerd, nieuwe koppelomvormer, rembanden, vacuum potje, frictieplaten, shifter volledig gereviseerd, nieuwe bushings etc…
Engine: 351Windsor uit ’78. Onderblok was reeds gedaan in de states met nieuwe oversized pistons. Er waren geen randen in de cilinders en hij draaide goed voor demontage.
Heeft een top end rebuild gehad. Klepzetels gerodeerd, nieuwe hoedjes op de kleppen, blok en koppen onder hoge druk gespoeld, nieuwe vriesdoppen in blok en koppen…
De motor is heropgebouwd met de volgende nieuwe onderdelen van Melling:
-Oil pick up, oil pump, oil shaft, camshaft, timing chain & sprockets, 16 lifters, 16 pushrods, 16 rockers, 16 rocker pedestals with bolts, fuel pump, ac delco waterpomp, carter fuelpump, edelbrock 600cfm 1406 carburettor, edelbrock performer inlaat, mr gasket luchtfilter.
De complete dichtingskit van fell pro werd hierbij gebruikt.
De distributor is uit billet aluminum en heeft een HEI ontsteking (50000 volt)
De aluminium radiator is een 3 row van Champion met transmissiekoeler.
Uitlaat: Hooker Super competition long tube headers, aangepast aan dit chassis. Ze monden uit in een volledig systeem 2.5 inch diameter van Pypes in inox. Met x- pipe en street pro mufflers.
Er is een nieuwe tank, met nieuwe sending unit en er is nieuwe fuel line in koper, (dat roest niet)
Ik ben zowiezo een pak nieuwe onderdelen vergeten te melden. De wagen wordt verkocht met 3 bananendozen reserve onderdelen.
We gaan verbouwen en ik rijd er de laatste tijd weinig mee, dat is de reden dat we er afstand van doen.
Een goed bod is welkom!
Bieden mag naast de wagen maar hou het wel netjes.
Testpiloten, goudzoekers en andere timewasters mogen thuisblijven, voor echt geinteresseerden staat de koffie klaar.
U kan mij contacteren via: kerkeveldweg@outlook.com
Evaluation de prix
Aucune information de prix pertinente pour les véhicules construits en 1994 et avant ne peut être affichée, car un trop grand nombre de facteurs différents influence la valeur.
Leasing
detailpage.leasing.title null
detailpage.leasing.oneTimeCosts
- detailpage.leasing.configurator.downPayment
- € 6.999,-
- shared.listItem.leasing.transferCost
- Keine Angabe
- shared.listItem.leasing.registrationCost
- Keine Angabe
- detailpage.leasing.total
- € 6.999,-
detailpage.leasing.generalData
- detailpage.leasing.contractType
- Kilometerleasing
- detailpage.leasing.mileage p.a.
- 15.000 km
detailpage.leasing.monthlyCosts
- detailpage.leasing.duration
- 36 Monate
- detailpage.leasing.monthlyInstallment
- € 327,-
detailpage.leasing.additionalInformation
- detailpage.leasing.finalInstallment
- € 21.475,30
detailpage.leasing.tip.headline
detailpage.leasing.loanBrokerage Volkswagen Leasing GmbH / Gifhorner Str. 57 / 38112 Braunschweig
Die Angaben entsprechen zugleich dem 2/3 Beispiel nach § 6a Abs. 3 PAngV.
Vendeur
ParticuliersInterlocuteur
- TVA déductible
- Prix du concessionnaire
- Liste basée sur les informations fournies par le constructeur.
- Prix public final incluant tous les frais et taxes.
- Spécification du constructeur pour les véhicules neufs. L'autonomie électrique des véhicules d'occasion peut varier de manière significative en fonction du kilométrage, du comportement de conduite, de l'âge de la batterie et du mode de chargement.