detailpage.leasing.tip.text
Kilométrage
147 710 km
Transmission
Boîte manuelle
Année
01/1985
Carburant
Essence
Puissance
120 kW (163 CH)
Vendeur
Particuliers
Données de base
- Carrosserie
- Autres
- État
- Occasion
- Transmission
- Arrière
Historique du véhicule
- Kilométrage
- 147 710 km
- Année
- 01/1985
Caractéristiques Techniques
- Puissance
- 120 kW (163 CH)
- Transmission
- Boîte manuelle
Consommation énergétique
- Carburant
- Essence
Couleur et Garnissage Intérieur
- Couleur extérieure
- Bleu
- Type de peinture
- Autres
- La couleur de l'intérieur
- Noir
Description
In de schaduw van de machtige 911 staat een van de best sturende auto's uit de jaren 80. Er was weinig dat de Porsche 944 kon evenaren qua dynamische prestaties, met zijn bijna 50:50 gewichtsverdeling, koppelrijke viercilindermotor en briljant afgestelde chassis. En dat gold ook voor de 911.
De 944, die in 1981 op de autosalon van Frankfurt werd gelanceerd, was in feite een uitgebreide evolutie van de succesvolle 924, met brede wielen, nog bredere wielkasten en een nieuwe, door Porsche ontwikkelde motor. Gezien het beperkte budget van het bedrijf moest er een slimme oplossing worden gevonden voor de ontwikkeling van die motor. Daarom vormden de architectuur en het basisontwerp van de V8 van de 928 de bouwstenen voor de nieuwe 2,5-liter motor. Balansasjes verzachtten veel van de ruwheid die gepaard gaat met viercilinders met een grote cilinderinhoud, en de Bosch Motronic-brandstofinjectie droeg bij aan een vermogen van 163 pk. Het was meteen een hit en nam de plaats in van de gecompromitteerde 924. In 1985 werd het oude, van de 924 afgeleide dashboard vervangen door een veel moderner ogend exemplaar.
En dat is precies het modeljaar dat wij te koop aanbieden. Deze zogenaamde 944 Mk2 verliet de fabriek in september 1985, afgewerkt in prachtig en zeldzaam Copenhagen Blue met een zwart lederen interieur. Hij heeft het optionele Targa-dak, dat gemakkelijk in de grote kofferbak kan worden opgeborgen, en prachtige Fuchs-velgen. De auto heeft slechts één eigenaar gehad in Duitsland, twee in Nederland en staat nu op een Belgisch kenteken als klassieke auto. Twee jaar geleden is er bij 145.000 km een volledige onderhoudsbeurt inclusief riemen uitgevoerd en in 2023 zijn er ook nieuwe banden gemonteerd. Deze 944 biedt een geweldige rijervaring en alles werkt zoals het hoort. Het dashboard van de tweede generatie heeft geen scheurtjes en ziet er als nieuw uit, en het 964 RS-stuurwiel voegt net dat beetje extra sportiviteit toe aan het mooie interieur.
Dit is waarschijnlijk een van de beste 944's op de markt in een zeldzame en prachtige kleurencombinatie. De auto heeft een relatief lage en authentieke kilometerstand, volledig verifieerbaar met het onderhoudsboekje, en onvergelijkbaar met de gemiddelde Porsche 944 die te koop wordt aangeboden. Een unieke kans om een top exemplaar van deze fijne sportwagen uit de jaren tachtig te verwerven.
De 944, die in 1981 op de autosalon van Frankfurt werd gelanceerd, was in feite een uitgebreide evolutie van de succesvolle 924, met brede wielen, nog bredere wielkasten en een nieuwe, door Porsche ontwikkelde motor. Gezien het beperkte budget van het bedrijf moest er een slimme oplossing worden gevonden voor de ontwikkeling van die motor. Daarom vormden de architectuur en het basisontwerp van de V8 van de 928 de bouwstenen voor de nieuwe 2,5-liter motor. Balansasjes verzachtten veel van de ruwheid die gepaard gaat met viercilinders met een grote cilinderinhoud, en de Bosch Motronic-brandstofinjectie droeg bij aan een vermogen van 163 pk. Het was meteen een hit en nam de plaats in van de gecompromitteerde 924. In 1985 werd het oude, van de 924 afgeleide dashboard vervangen door een veel moderner ogend exemplaar.
En dat is precies het modeljaar dat wij te koop aanbieden. Deze zogenaamde 944 Mk2 verliet de fabriek in september 1985, afgewerkt in prachtig en zeldzaam Copenhagen Blue met een zwart lederen interieur. Hij heeft het optionele Targa-dak, dat gemakkelijk in de grote kofferbak kan worden opgeborgen, en prachtige Fuchs-velgen. De auto heeft slechts één eigenaar gehad in Duitsland, twee in Nederland en staat nu op een Belgisch kenteken als klassieke auto. Twee jaar geleden is er bij 145.000 km een volledige onderhoudsbeurt inclusief riemen uitgevoerd en in 2023 zijn er ook nieuwe banden gemonteerd. Deze 944 biedt een geweldige rijervaring en alles werkt zoals het hoort. Het dashboard van de tweede generatie heeft geen scheurtjes en ziet er als nieuw uit, en het 964 RS-stuurwiel voegt net dat beetje extra sportiviteit toe aan het mooie interieur.
Dit is waarschijnlijk een van de beste 944's op de markt in een zeldzame en prachtige kleurencombinatie. De auto heeft een relatief lage en authentieke kilometerstand, volledig verifieerbaar met het onderhoudsboekje, en onvergelijkbaar met de gemiddelde Porsche 944 die te koop wordt aangeboden. Een unieke kans om een top exemplaar van deze fijne sportwagen uit de jaren tachtig te verwerven.
Evaluation de prix
Aucune information de prix pertinente pour les véhicules construits en 1994 et avant ne peut être affichée, car un trop grand nombre de facteurs différents influence la valeur.
Leasing
Vendeur
Particuliers- TVA déductible
- Liste basée sur les informations fournies par le constructeur.
- Prix public final incluant tous les frais et taxes.
- Spécification du constructeur pour les véhicules neufs. L'autonomie électrique des véhicules d'occasion peut varier de manière significative en fonction du kilométrage, du comportement de conduite, de l'âge de la batterie et du mode de chargement.
Plus de détails
- Page d'accueil
- Chercher
- Porsche
- 944
- Porsche 944 Mk2 Targa

