detailpage.leasing.tip.text
Kilométrage
98 316 km
Transmission
Boîte manuelle
Année
10/1999
Carburant
Essence
Puissance
266 kW (362 CH)
Vendeur
Professionnel
Données de base
- Carrosserie
- Coupé
- État
- Occasion
- Transmission
- Arrière
- Sièges
- 2
- Portes
- 2
- N° d'annonce
- 25-ZB-NJ
Historique du véhicule
- Kilométrage
- 98 316 km
- Année
- 10/1999
- Propriétaires préc.
- 5
Caractéristiques Techniques
- Puissance
- 266 kW (362 CH)
- Transmission
- Boîte manuelle
- Cylindrée
- 3 600 cm³
- Vitesses
- 6
- Cylindres
- 6
- Poids à vide
- 1 325 kg
Consommation énergétique
- Classe d'émission
- Euro 2
- Carburant
- Essence
- Émissions de CO2
- 320 g/km (mixte)
Equipement
Couleur et Garnissage Intérieur
- Couleur extérieure
- Gris
- Couleur originale
- Grijs
Description
ONLINE VEILING - Deze Porsche 996 GT3 Mk1 wordt geveild via The Collectables. Bieden kan via de site van The Collectables. De genoemde prijs is een indicatie van de verwachte opbrengst
Vergeet Bore scoring, IMS lagers en andere ellende, een Mezger gaat zelden kapot. De 996 GT3 was in 2 uitvoeringen verkrijgbaar als basis auto met sportstoelen of kuipstoelen (zonder achterbank) of als Clubsport (met rolkooi en kuipstoelen). De eerste GT3 was geen auto voor watjes en een waardige opvolger van de eerdere RS’n. Lekker stug, geen hulpmiddelen en alleen ABS (en uiteraard airbags) waren voor de passieve veiligheid aanwezig. Autojournalisten en coureurs waren enthousiast en Porsche bouwde met de hand bij Porsche Motorsport ruim 1800 exemplaren. Het meest bijzondere aan de Mk1 is dat deze auto de laatste 911 straatversie is die volledig met de hand gebouwd werd bij Porsche Motorsport in Weissach. De hier aangeboden GT3 is in de basis een comfortuitvoering, maar af fabriek geleverd met de lederen Recaro bucketseats (inmiddels hun gewicht in goud waard) en later voorzien van een Tequipment Rolbeugel. De vorige eigenaar wilde graag wat meer kunnen experimenteren met het onderstel en liet de firma Intrax een geavanceerd en instelbaar onderstel monteren, niet goedkoop, maar wel zo’n beetje het beste wat er te koop is. Verder werd er een Momo (special for Porsche) cup stuurwiel gemonteerd zodat je altijd de juiste houding achter het stuur hebt. Zover bekend heeft de auto geen circuitverleden en staat het plaatwerk ook nog helemaal in de eerste lak! Best bijzonder voor een GT3 van inmiddels 26 jaar oud. In 1999 door de fabriek afgeleverd aan de eerste eigenaar en in 2007 met 41.000km naar Nederland gehaald. Op 1 beurt na volledig Porsche dealer onderhouden.
De veiling sluit op 2 september om 20.00u Meer informatie op: https://thecollectables.nl/porsche-911-996-gt3-2
Meer informatie
Modelreeks: jun. 1999 - mrt. 2001
Laadvermogen: 305 kg
GVW: 1.630 kg
Afmetingen (LxBxH): 443 x 177 x 127 cm
Wielbasis: 235 cm
Acceleratie (0-100): 4,8 s
Topsnelheid: 302 km/u
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: € 192 - € 211 per kwartaal
Aanvullende opties en accessoires
Exterieur
Veiligheid
Vergeet Bore scoring, IMS lagers en andere ellende, een Mezger gaat zelden kapot. De 996 GT3 was in 2 uitvoeringen verkrijgbaar als basis auto met sportstoelen of kuipstoelen (zonder achterbank) of als Clubsport (met rolkooi en kuipstoelen). De eerste GT3 was geen auto voor watjes en een waardige opvolger van de eerdere RS’n. Lekker stug, geen hulpmiddelen en alleen ABS (en uiteraard airbags) waren voor de passieve veiligheid aanwezig. Autojournalisten en coureurs waren enthousiast en Porsche bouwde met de hand bij Porsche Motorsport ruim 1800 exemplaren. Het meest bijzondere aan de Mk1 is dat deze auto de laatste 911 straatversie is die volledig met de hand gebouwd werd bij Porsche Motorsport in Weissach. De hier aangeboden GT3 is in de basis een comfortuitvoering, maar af fabriek geleverd met de lederen Recaro bucketseats (inmiddels hun gewicht in goud waard) en later voorzien van een Tequipment Rolbeugel. De vorige eigenaar wilde graag wat meer kunnen experimenteren met het onderstel en liet de firma Intrax een geavanceerd en instelbaar onderstel monteren, niet goedkoop, maar wel zo’n beetje het beste wat er te koop is. Verder werd er een Momo (special for Porsche) cup stuurwiel gemonteerd zodat je altijd de juiste houding achter het stuur hebt. Zover bekend heeft de auto geen circuitverleden en staat het plaatwerk ook nog helemaal in de eerste lak! Best bijzonder voor een GT3 van inmiddels 26 jaar oud. In 1999 door de fabriek afgeleverd aan de eerste eigenaar en in 2007 met 41.000km naar Nederland gehaald. Op 1 beurt na volledig Porsche dealer onderhouden.
De veiling sluit op 2 september om 20.00u Meer informatie op: https://thecollectables.nl/porsche-911-996-gt3-2
Meer informatie
Modelreeks: jun. 1999 - mrt. 2001
Laadvermogen: 305 kg
GVW: 1.630 kg
Afmetingen (LxBxH): 443 x 177 x 127 cm
Wielbasis: 235 cm
Acceleratie (0-100): 4,8 s
Topsnelheid: 302 km/u
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: € 192 - € 211 per kwartaal
Aanvullende opties en accessoires
Exterieur
- Sperdifferentieel
- Sport uitlaat
Veiligheid
- Alarm klasse 1(startblokkering)
Leasing
Vendeur
ProfessionnelThe Collectables
Vendeur sur AutoScout24 depuis 2023InterlocuteurHans Winter
- TVA déductible
- Liste basée sur les informations fournies par le constructeur.
- Prix public final incluant tous les frais et taxes.
- Spécification du constructeur pour les véhicules neufs. L'autonomie électrique des véhicules d'occasion peut varier de manière significative en fonction du kilométrage, du comportement de conduite, de l'âge de la batterie et du mode de chargement.