detailpage.leasing.tip.text
Porsche 996911 Turbo / Manual / 1st paint / Boxsterred int.
€ 96 9965
Pas d'information
Carrera Sport Classics
Kilométrage
84 500 km
Transmission
Boîte manuelle
Année
09/2002
Carburant
Essence
Puissance
309 kW (420 CH)
Vendeur
Professionnel
Données de base
- Carrosserie
- Coupé
- Type de véhicule
- Occasion
- Transmission
- 4x4
- Sièges
- 4
- Portes
- 2
- Version pays
- Allemagne
- Garantie
- 12 mois
Historique du véhicule
- Kilométrage
- 84 500 km
- Année
- 09/2002
- Dernier contrôle technique
- 04/2024
- Propriétaires préc.
- 3
- Carnet d'entretien
- Oui
- Véhicule non fumeur
- Oui
Caractéristiques Techniques
- Puissance
- 309 kW (420 CH)
- Transmission
- Boîte manuelle
- Cylindrée
- 3 600 cm³
- Vitesses
- 6
- Cylindres
- 6
- Poids à vide
- 1 935 kg
Consommation énergétique
- Classe d'émission
- Euro 3
- Carburant
- Super 95
- Consommation de carburant
12,9 l/100 km (mixte)
Equipement
Couleur et Garnissage Intérieur
- Couleur extérieure
- Argent
- Couleur originale
- Arctic Silver L92U
- Type de peinture
- Métallisé
- La couleur de l'intérieur
- Rouge
- Intérieur
- Cuir
Description
Porsche 911 Turbo (996) – 2002 (Modeljaar 2003)
Arctic Silver Metallic (L92U) – Boxsterrood volleder (ME) – Handgeschakeld – Mezger-motor – 100% origineel – Eerste lak – Duitse wagen (C00)
Deze Porsche 911 Turbo (996) uit 2002, modeljaar 2003, is een uitzonderlijk mooi en origineel exemplaar dat zich in werkelijk indrukwekkende staat bevindt. De wagen is uitgevoerd in Arctic Silver Metallic met een volledig Boxsterrood lederen interieur, een van de meest stijlvolle en zeldzame kleurcombinaties ooit op een 996 Turbo.
De zilver-rode combinatie is een duidelijke knipoog naar de iconische Porsche 550 Spyder uit de jaren ’50, die vaak in dezelfde kleurencombinatie werd geleverd, en later opnieuw werd gebruikt bij de lancering van de eerste Boxster (986).
Op een 911 Turbo is dit kleurenschema uiterst zeldzaam en bijzonder geliefd bij kenners en verzamelaars.
Onder de motorkap ligt de legendarische 3.6-liter twin-turbo Mezger-motor (M96/70), rechtstreeks afgeleid van de GT1 Le Mans-winnaar, goed voor 420 pk en 560 Nm koppel, gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak en permanente vierwielaandrijving. Prestaties: 0–100 km/u in 4,2 seconden en een topsnelheid van 305 km/u. De Mezger-motor geldt als een van de meest betrouwbare en mechanisch pure motoren die Porsche ooit bouwde — zonder de zwakke punten van de standaard 996-blokken — en vormt het hart van wat velen beschouwen als de laatste écht analoge 911 Turbo.
Deze wagen werd nieuw geleverd in Duitsland (C00) en bleef daar zijn hele leven. De eerste eigenaar hield hem van 2002 tot 2009, de tweede van 2009 tot 2020 en de derde van 2020 tot 2025.
De volledige historiek is perfect gedocumenteerd: alle eigenaars zijn gekend, er zijn meer dan 34 geregistreerde kilometer- en datumindicaties, de originele Duitse Fahrzeugbrief is aanwezig, samen met alle boorddocumenten, onderhoudsboekjes en een map met facturen ter waarde van meer dan €13.500. De auto werd consequent en uitsluitend bij Porsche onderhouden, en werd recent volledig nagezien bij Porsche Classic, inclusief factuur en inspectierapport ter inzage.
De staat van deze Turbo is ronduit uitzonderlijk. De wagen is 100% origineel, nog volledig in eerste lak, en het interieur verkeert in een bijna ongelooflijke conditie — het Boxsterrood volleder oogt alsof het uit een Jahreswagen met amper 10.000 km komt. Ook de techniek is volledig up-to-date: de wagen werd recent voorzien van nieuwe banden en verkeert zowel optisch als mechanisch in topvorm.
Een bijzonder detail is dat dit exemplaar werd besteld zonder schuifdak (code 652), ook wel ‘slicktop’ genoemd — een uiterst zeldzame en gewilde configuratie onder kenners, die zorgt voor een strakkere daklijn, iets lager gewicht en een meer pure uitstraling.
Verder is de wagen rijk uitgerust met o.a. Litronic bi-xenon koplampen, Bose sound system, automatische airconditioning, PSM (Porsche Stability Management), zij-airbags, memoryzetel links, stoelverwarming, cruise control, PCM 2 navigatie, telefoonmodule, CD-navigatiemodule, CD-wisselaar, 3-spaaks airbagstuur en CD-opbergvak.
Bij zijn introductie betekende de 996 Turbo een technologisch keerpunt voor Porsche: het was de eerste Turbo met watergekoelde cilinderkoppen, VarioCam Plus variabele kleptiming en twee K16-turbo’s met intercoolers. De wagen leverde supercar-prestaties met het comfort en de gebruiksvriendelijkheid van een dagelijkse 911 — en groeide sindsdien uit tot een van de meest gewilde moderne klassiekers.
Dit specifieke exemplaar onderscheidt zich door zijn volledig originele staat, perfecte historiek, zeldzame slicktop-configuratie, manuele transmissie en de exclusieve Arctic Silver / Boxsterrood uitvoering. Een unieke kans voor de verzamelaar die enkel genoegen neemt met het allerbeste.
Zoals steeds bij Carrera-Sport-Classics:
Wereldwijde levering
Meertalige communicatie (NL/FR/DE/EN)
+32 495 23 35 81
www.carrera-sport-classics.be
Arctic Silver Metallic (L92U) – Boxsterrood volleder (ME) – Handgeschakeld – Mezger-motor – 100% origineel – Eerste lak – Duitse wagen (C00)
Deze Porsche 911 Turbo (996) uit 2002, modeljaar 2003, is een uitzonderlijk mooi en origineel exemplaar dat zich in werkelijk indrukwekkende staat bevindt. De wagen is uitgevoerd in Arctic Silver Metallic met een volledig Boxsterrood lederen interieur, een van de meest stijlvolle en zeldzame kleurcombinaties ooit op een 996 Turbo.
De zilver-rode combinatie is een duidelijke knipoog naar de iconische Porsche 550 Spyder uit de jaren ’50, die vaak in dezelfde kleurencombinatie werd geleverd, en later opnieuw werd gebruikt bij de lancering van de eerste Boxster (986).
Op een 911 Turbo is dit kleurenschema uiterst zeldzaam en bijzonder geliefd bij kenners en verzamelaars.
Onder de motorkap ligt de legendarische 3.6-liter twin-turbo Mezger-motor (M96/70), rechtstreeks afgeleid van de GT1 Le Mans-winnaar, goed voor 420 pk en 560 Nm koppel, gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak en permanente vierwielaandrijving. Prestaties: 0–100 km/u in 4,2 seconden en een topsnelheid van 305 km/u. De Mezger-motor geldt als een van de meest betrouwbare en mechanisch pure motoren die Porsche ooit bouwde — zonder de zwakke punten van de standaard 996-blokken — en vormt het hart van wat velen beschouwen als de laatste écht analoge 911 Turbo.
Deze wagen werd nieuw geleverd in Duitsland (C00) en bleef daar zijn hele leven. De eerste eigenaar hield hem van 2002 tot 2009, de tweede van 2009 tot 2020 en de derde van 2020 tot 2025.
De volledige historiek is perfect gedocumenteerd: alle eigenaars zijn gekend, er zijn meer dan 34 geregistreerde kilometer- en datumindicaties, de originele Duitse Fahrzeugbrief is aanwezig, samen met alle boorddocumenten, onderhoudsboekjes en een map met facturen ter waarde van meer dan €13.500. De auto werd consequent en uitsluitend bij Porsche onderhouden, en werd recent volledig nagezien bij Porsche Classic, inclusief factuur en inspectierapport ter inzage.
De staat van deze Turbo is ronduit uitzonderlijk. De wagen is 100% origineel, nog volledig in eerste lak, en het interieur verkeert in een bijna ongelooflijke conditie — het Boxsterrood volleder oogt alsof het uit een Jahreswagen met amper 10.000 km komt. Ook de techniek is volledig up-to-date: de wagen werd recent voorzien van nieuwe banden en verkeert zowel optisch als mechanisch in topvorm.
Een bijzonder detail is dat dit exemplaar werd besteld zonder schuifdak (code 652), ook wel ‘slicktop’ genoemd — een uiterst zeldzame en gewilde configuratie onder kenners, die zorgt voor een strakkere daklijn, iets lager gewicht en een meer pure uitstraling.
Verder is de wagen rijk uitgerust met o.a. Litronic bi-xenon koplampen, Bose sound system, automatische airconditioning, PSM (Porsche Stability Management), zij-airbags, memoryzetel links, stoelverwarming, cruise control, PCM 2 navigatie, telefoonmodule, CD-navigatiemodule, CD-wisselaar, 3-spaaks airbagstuur en CD-opbergvak.
Bij zijn introductie betekende de 996 Turbo een technologisch keerpunt voor Porsche: het was de eerste Turbo met watergekoelde cilinderkoppen, VarioCam Plus variabele kleptiming en twee K16-turbo’s met intercoolers. De wagen leverde supercar-prestaties met het comfort en de gebruiksvriendelijkheid van een dagelijkse 911 — en groeide sindsdien uit tot een van de meest gewilde moderne klassiekers.
Dit specifieke exemplaar onderscheidt zich door zijn volledig originele staat, perfecte historiek, zeldzame slicktop-configuratie, manuele transmissie en de exclusieve Arctic Silver / Boxsterrood uitvoering. Een unieke kans voor de verzamelaar die enkel genoegen neemt met het allerbeste.
Zoals steeds bij Carrera-Sport-Classics:
Wereldwijde levering
Meertalige communicatie (NL/FR/DE/EN)
+32 495 23 35 81
www.carrera-sport-classics.be
Evaluation de prix
Actuellement, aucune information de prix n'existe pour ce véhicule.
Leasing
Vendeur
ProfessionnelCarrera Sport Classics
Open op afspraak
Ferme bientôt
Ferme à 12:00
InterlocuteurGuy Claessens
- TVA déductible
- Liste basée sur les informations fournies par le constructeur.
- Prix public final incluant tous les frais et taxes.
- Spécification du constructeur pour les véhicules neufs. L'autonomie électrique des véhicules d'occasion peut varier de manière significative en fonction du kilométrage, du comportement de conduite, de l'âge de la batterie et du mode de chargement.
Plus de détails
Modèles alternatifs
- Page d'accueil
- Chercher
- Porsche
- 996
- Porsche 996 911 Turbo / Manual / 1st Paint / Boxsterred Int.

