detailpage.leasing.tip.text
Kilométrage
118 900 km
Transmission
Boîte manuelle
Année
02/1983
Carburant
Essence
Puissance
150 kW (204 CH)
Vendeur
Professionnel
Données de base
- Carrosserie
- Cabriolet
- État
- Occasion
- Transmission
- Arrière
- Sièges
- 4
- Portes
- 2
- Version pays
- Pays-Bas
Historique du véhicule
- Kilométrage
- 118 900 km
- Année
- 02/1983
- Contrôle technique
- 10/2025
- Propriétaires préc.
- 2
- Carnet d'entretien
- Oui
Caractéristiques Techniques
- Puissance
- 150 kW (204 CH)
- Transmission
- Boîte manuelle
- Vitesses
- 5
- Cylindres
- 6
- Poids à vide
- 1 145 kg
Consommation énergétique
- Carburant
- Essence
Equipement
Couleur et Garnissage Intérieur
- Couleur extérieure
- Blanc
- La couleur de l'intérieur
- Noir
- Intérieur
- Cuir
Description
Originele Nederlandse auto (PON geleverd)
De Porsche 911 SC werd in 1978 geïntroduceerd als zijnde waarschijnlijk de laatste 911. Een ultieme kers op de 911-taart. Dat geeft ook zijn modelnaam weg, SC staat namelijk voor ‘Super Carrera. Bij Porsche was er twijfel om het 911-verhaal al dan niet verder te zetten, met de 928 was er al een bedoelde opvolger op het strijdtoneel verschenen, maar die heeft de 911 nooit kunnen evenaren. Naar goede gewoonte kon men kiezen voor een targa of een coupé, in 1983 kwam voor het eerst een 911-cabriolet op de markt. Dit betreft een eerstejaars cabrio, 1983.
Unieke auto met een bijzonder mooi verhaal.
In 1982 liep de voormalige eerste eigenaar op de auto RAI in Amsterdam waar hij deze specifieke auto tegen kwam. Hij gaf aan deze te willen kopen, maar helaas was deze auto al toegezegd aan Jan de Bouvrie. De voormalige eigenaar was ondernemer in de bandenwereld en deed veel zaken met Pon in Nederland. Door deze relatie heeft hij de auto toch kunnen aanschaffen. Dit betreft dus 1 van de eerst verkochte 3.0SC Cabrio in Nederland. uitgeleverd 18/02/1983.
Nadat na ongeveer 20 jaar de auto werd ingeruild leek het boek gesloten. Rond 2005 kreeg de zoon van de eerste eigenaar het idee om de Porsche weer op te zoeken en is via de Porsche dealer in contact gebracht met de toenmalige eigenaar. De zoon gaf aan de auto graag terug te kopen en heeft na veel onderhandelen de auto weten te bemachtigen. Sindsdien is de auto altijd in de familie gebleven en zijn de zoon en de kleinzoons van de eerste eigenaar in de Porsche getrouwd. Wij hebben auto nu aangekocht van een kleinzoon. Deze moest de auto helaas verkopen wegens een verhuizing.
De auto is op 12-07-2018 voorzien van een nieuwe kilometerteller. Dit is uitgevoerd door Porsche Centrum Rotterdam bij een tellerstand van 117054, Huidige kilometerstand van nieuwe meter is 1500 kilometer. Factuur en foto's oude meter aanwezig.
Auto is om cosmetische reden rond 2018 een keer opnieuw overgespoten. Absoluut geen schade.
I.v.m. lange stilstand en weinig gebruik zal binnenkort een beurt uitgevoerd worden door Porsche Specialist van de Gugten.
Nieuwe Michelin banden en remschijven in 2023 ( 350 kilometer terug )
De Porsche 911 SC werd in 1978 geïntroduceerd als zijnde waarschijnlijk de laatste 911. Een ultieme kers op de 911-taart. Dat geeft ook zijn modelnaam weg, SC staat namelijk voor ‘Super Carrera. Bij Porsche was er twijfel om het 911-verhaal al dan niet verder te zetten, met de 928 was er al een bedoelde opvolger op het strijdtoneel verschenen, maar die heeft de 911 nooit kunnen evenaren. Naar goede gewoonte kon men kiezen voor een targa of een coupé, in 1983 kwam voor het eerst een 911-cabriolet op de markt. Dit betreft een eerstejaars cabrio, 1983.
Unieke auto met een bijzonder mooi verhaal.
In 1982 liep de voormalige eerste eigenaar op de auto RAI in Amsterdam waar hij deze specifieke auto tegen kwam. Hij gaf aan deze te willen kopen, maar helaas was deze auto al toegezegd aan Jan de Bouvrie. De voormalige eigenaar was ondernemer in de bandenwereld en deed veel zaken met Pon in Nederland. Door deze relatie heeft hij de auto toch kunnen aanschaffen. Dit betreft dus 1 van de eerst verkochte 3.0SC Cabrio in Nederland. uitgeleverd 18/02/1983.
Nadat na ongeveer 20 jaar de auto werd ingeruild leek het boek gesloten. Rond 2005 kreeg de zoon van de eerste eigenaar het idee om de Porsche weer op te zoeken en is via de Porsche dealer in contact gebracht met de toenmalige eigenaar. De zoon gaf aan de auto graag terug te kopen en heeft na veel onderhandelen de auto weten te bemachtigen. Sindsdien is de auto altijd in de familie gebleven en zijn de zoon en de kleinzoons van de eerste eigenaar in de Porsche getrouwd. Wij hebben auto nu aangekocht van een kleinzoon. Deze moest de auto helaas verkopen wegens een verhuizing.
De auto is op 12-07-2018 voorzien van een nieuwe kilometerteller. Dit is uitgevoerd door Porsche Centrum Rotterdam bij een tellerstand van 117054, Huidige kilometerstand van nieuwe meter is 1500 kilometer. Factuur en foto's oude meter aanwezig.
Auto is om cosmetische reden rond 2018 een keer opnieuw overgespoten. Absoluut geen schade.
I.v.m. lange stilstand en weinig gebruik zal binnenkort een beurt uitgevoerd worden door Porsche Specialist van de Gugten.
Nieuwe Michelin banden en remschijven in 2023 ( 350 kilometer terug )
Leasing
Vendeur
ProfessionnelABM Classics
Vendeur sur AutoScout24 depuis 2024InterlocuteurMartin Wullems
- TVA déductible
- Liste basée sur les informations fournies par le constructeur.
- Prix public final incluant tous les frais et taxes.
- Spécification du constructeur pour les véhicules neufs. L'autonomie électrique des véhicules d'occasion peut varier de manière significative en fonction du kilométrage, du comportement de conduite, de l'âge de la batterie et du mode de chargement.