detailpage.leasing.tip.text
Kilométrage
13 800 km
Transmission
Boîte manuelle
Année
06/1987
Carburant
Essence
Puissance
184 kW (250 CH)
Vendeur
Particuliers
Données de base
- Carrosserie
- Cabriolet
- État
- Occasion
- Transmission
- Arrière
- Sièges
- 2
- Portes
- 2
Historique du véhicule
- Kilométrage
- 13 800 km
- Année
- 06/1987
- Contrôle technique
- 11/2026
- Dernier contrôle technique
- 07/2025
Caractéristiques Techniques
- Puissance
- 184 kW (250 CH)
- Transmission
- Boîte manuelle
- Cylindrée
- 3 200 cm³
- Vitesses
- 5
- Cylindres
- 6
Consommation énergétique
- Carburant
- Essence
Equipement
Couleur et Garnissage Intérieur
- Couleur extérieure
- Rouge
- Type de peinture
- Autres
- La couleur de l'intérieur
- Noir
- Intérieur
- Cuir
Description
Porsche 911 3.2 Carrera WTL (1987) – Unieke Widebody met Turbo DNAMet spijt in het hart bied ik mijn volledig gerestaureerde Porsche 911 3.2 Carrera (bouwjaar 1987, met gewilde G50-versnellingsbak) te koop aan. Een icoon in Indisch Rood, uitgevoerd in zeldzame en originele Werks Turbo Look (WTL) specificatie – mét originele hardtop, waarvan er wereldwijd slechts een handvol bekend zijn (vermoedelijk 1 van 12).
✓ Volledige restauratie (2015–2018)
✓ Slechts 13.800 km gereden sinds restauratie
✓ Tot in detail gedocumenteerd & aantoonbaar geïnvesteerd (ca. €120.000 aan facturen)
Belangrijkste kenmerken:
Extra’s inbegrepen:
Een unieke klassieker met sportieve prestaties en verzamelwaardige details.
Zowel technisch als cosmetisch in topstaat. Alleen serieuze geïnteresseerden graag.
Porsche 911 3.2 Carrera WTL (1987) – Unique Widebody with Turbo DNA
It’s with a heavy heart that I’m offering for sale my fully restored Porsche 911 3.2 Carrera from 1987, featuring the highly sought-after G50 gearbox and a rare, factory-original Werks Turbo Look (WTL) widebody. Finished in classic Guards Red (Indisch Rot) with a black leather interior – and equipped with an original factory hardtop, believed to be 1 of only 12 known worldwide.
✓ Full nut-and-bolt restoration (2015–2018)
✓ Only 13,800 km driven since restoration
✓ Thoroughly documented with photos and invoices (approx. €120,000 invested)
Key Features:
Engine: Original 3.2L flat-six with upgraded camshafts, high-performance pistons & rings
Included Extras:
This is a rare opportunity to own a truly unique and collector-worthy air-cooled 911, combining classic looks with upgraded performance and unmatched build quality.
Serious inquiries only, please.
✓ Volledige restauratie (2015–2018)
✓ Slechts 13.800 km gereden sinds restauratie
✓ Tot in detail gedocumenteerd & aantoonbaar geïnvesteerd (ca. €120.000 aan facturen)
Belangrijkste kenmerken:
- Motor: Originele 3.2L boxer met snellere nokkenassen, versterkte zuigers/ringen, getunede DME-chip
- Vermogen: ca. 250 pk – soepel én krachtig, met sublieme gaspedaalrespons
- Uitsluitend Porsche-specialist onderhouden (Jimmy Cristiaens Motors)
- Chassis: Origineel 930 Turbo onderstel
- Remmen: Turbo-remmen met originele geperforeerde schijven
- Transmissie: G50 versnellingsbak – soepel schakelen met korte slagen
- Uiterlijk: Indisch Rood met zwart lederen interieur
- Wielen: Nieuwe 2-delige BBS-velgen
- Stoelen: Porsche 928 GTS elektrische turbostoelen
- Uitlaat: Deense SS1 RVS sportuitlaat + sportluchtinlaat
- Rijhoogte: Verlaagd voor optimale handling – rijbeleving is fenomenaal
Extra’s inbegrepen:
- Originele cabriokap (handbediend) + nieuwe softtop (los in de doos)
- Softtopcover, originele gereedschapsset, reservewiel, bandenspanningspomp
- Nieuw instructieboekje
- Uitgebreide fotoreportage van de restauratie
- Vlekkeloze keuring: nov. 2024 / laatste onderhoud 07/2025
Een unieke klassieker met sportieve prestaties en verzamelwaardige details.
Zowel technisch als cosmetisch in topstaat. Alleen serieuze geïnteresseerden graag.
Porsche 911 3.2 Carrera WTL (1987) – Unique Widebody with Turbo DNA
It’s with a heavy heart that I’m offering for sale my fully restored Porsche 911 3.2 Carrera from 1987, featuring the highly sought-after G50 gearbox and a rare, factory-original Werks Turbo Look (WTL) widebody. Finished in classic Guards Red (Indisch Rot) with a black leather interior – and equipped with an original factory hardtop, believed to be 1 of only 12 known worldwide.
✓ Full nut-and-bolt restoration (2015–2018)
✓ Only 13,800 km driven since restoration
✓ Thoroughly documented with photos and invoices (approx. €120,000 invested)
Key Features:
Engine: Original 3.2L flat-six with upgraded camshafts, high-performance pistons & rings
- Power: Approx. 250 hp – smooth, responsive, and powerful
- Transmission: G50 5-speed manual – crisp and precise shifting
- Suspension & Handling: Lowered for sharp and confident road feel – phenomenal handling
- Chassis: Original 930 Turbo chassis
- Brakes: Turbo-spec brakes with original perforated discs
- Wheels: Brand-new 2-piece BBS alloy wheels
- Seats: Porsche 928 GTS electric sport seats
- Exhaust & Intake: Danish SS1 stainless steel sports exhaust + performance air intake
- Color: Guards Red exterior, black leather interior
- Serviced exclusively by Porsche specialist Jimmy Cristiaens Motors
Included Extras:
- Original convertible soft-top (manual mechanism) – brand-new soft top still in box
- Soft top cover, factory toolkit, spare wheel, tire inflator, new owner’s manual
- Flawless technical inspection (passed Nov. 2024)
- Complete photo documentation of the restoration
This is a rare opportunity to own a truly unique and collector-worthy air-cooled 911, combining classic looks with upgraded performance and unmatched build quality.
Serious inquiries only, please.
Evaluation de prix
Aucune information de prix pertinente pour les véhicules construits en 1994 et avant ne peut être affichée, car un trop grand nombre de facteurs différents influence la valeur.
Leasing
Vendeur
ParticuliersInterlocuteur
- TVA déductible
- Prix du concessionnaire
- Liste basée sur les informations fournies par le constructeur.
- Prix public final incluant tous les frais et taxes.
- Spécification du constructeur pour les véhicules neufs. L'autonomie électrique des véhicules d'occasion peut varier de manière significative en fonction du kilométrage, du comportement de conduite, de l'âge de la batterie et du mode de chargement.