Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.
FAQ

Veel gestelde vragen

Voor particulieren

Op de startpagina van Autoscout24 vindt u het vak "Inloggen". Als u hierop klikt, vindt u de volgende stappen om een account aan te maken. Stap 1: Registreer Stap 2: Voer een e-mailadres en wachtwoord in met minstens: 1 teken(s) (hoe meer hoe beter), minstens 1 kleine letter, minstens 1 hoofdletter en minstens 1 cijfer.

U gaat naar uw startpagina van "Mijn Autoscout24" U kunt een auto of een motor invoegen in het vak "Mijn advertenties".

  • Selecteer op merk en model. (Als u uw corresponderende model niet kunt vinden, raden we uw aan om ‘Overige’ te kiezen en het vervolgens handmatig in te voegen.)
  • Selecteer vervolgens verschillende voertuigkenmerken om gemakkelijker het bijbehorende model te vinden.

Dit is helaas niet mogelijk. U heeft een adres in België nodig en een Belgisch telefoonnummer.

Om uw advertenties aan te passen gaat u naar uw advertenties en klikt u op "Acties". Deze optie geeft u verschillende mogelijkheden, zoals :

  • Bewerk de advertentie
  • Bekijk een voorbeeld van de advertentie
  • Druk de advertentie af
  • Modelleer de advertentie
  • Verwijder de advertentie

Een particuliere verkoper kan maximaal 2 gratis advertenties plaatsen per jaar, inclusief 15 afbeeldingen. De advertentie staat 18 weken online.

Met onze gratis waardebepaling (https://www.autoscout24.be/prijsschatting/) bereken je snel en eenvoudig de waarde van jouw auto.

AutoScout24 berekent de huidige waarde op basis van het merk, het model, de leeftijd, het brandstoftype, het aantal pk, de kilometerstand en het type versnelling. De prijsevaluatie vergelijkt uw wagen met gelijkaardige wagens die op dat moment op AutoScout24 staan.

Het is belangrijk om te weten dat de aanbevolen prijs een berekening is van de gemiddelde prijs op basis van onze database, en dat dit geen garantie is dat dit het effectieve bedrag is waaraan uw wagen zal worden verkocht.

Dit bedrag geeft u de gemiddelde vraagprijs van dit bepaalde model op AutoScout24 België. Er wordt bij de evaluatie rekening gehouden met 99% van alle gelijkaardige Belgische voertuigen. Enkel met wagens met onrealistische prijzen wordt geen rekening gehouden.

De prijsevaluatie gebeurt onmiddellijk, gebruik makend van de actuele informatie uit de databank van AutoScout24.

De maximale grote van de foto’s is 3mb. Indien deze bestanden groter zijn is het niet mogelijk om deze op te laden. U dient deze dan ook te verkleinen.

Om foto’s in het juiste formaat weer te geven adviseren we u om “liggende” foto’s te plaatsen in plaats van “staande” foto’s.

Er zijn verschillende redenen waarom uw advertentie niet of niet meer in de zoeklijst wordt weergegeven:

  • Controleer of u uw voertuig in de juiste categorie heeft geplaatst: Nieuw - Gebruikt - Beschadigde voertuigen.
  • Controleer of de voertuigcriterias /zoekopdrachten correct zijn: merk - model - jaar - kilometerstand - ...
  • Wanneer u een advertentie plaatst of een advertentie bewerkt, wordt deze automatisch gecontroleerd.
  • Het is mogelijk dat uw advertentie niet onmiddellijk online komt doordat deze wordt geverifieerd.

Indien u nog steeds problemen ondervind met uw advertentie, contacteer ons dan via het volgende E-mail adres info.belgium@autoscout24.com.

Als u niet meer kunt inloggen op uw account dient u uw wachtwoord te resetten.

  1. Wachtwoord vergeten? Wat moet ik doen?
  • Op de homepagina van Autoscout24 vindt u het vakje "Login" FAQ NL
  • Klik op de blauwe link "Wachtwoord vergeten"? FAQ NL 2
  • Voer uw e-mailadres in en klik op opslaan.
  • Hierna ontvangt u een e-mail om uw wachtwoord te wijzigen.
  • Als u deze e-mail niet onmiddellijk terugvind, kijk dan even in uw ongewenste e-mails of spams.
  1. Indien uw aanvraag mislukt kan dit zijn omdat uw account werd geblokkeerd. Om volgende redenen :
  • Om het aantal fraude- of misleidende advertenties tot een minimum te beperken, worden alle advertenties op AutoScout24. gecontroleerd.
  • Bij twijfel bij de echtheid van een advertentie word deze preventief offline gehaald en de account afgesloten.

Indien het hier gaat over een vergissing, gelieve ons dan te contacteren via Info.belgium@autoscout24.com.

  • Als particulier kan u twee advertenties per jaar op AutoScout24.be te plaatsen. Indien u er meerdere plaatst word u beschouwd als een professionele Autohandelaar en wordt uw particuliere account geblokkeerd.

Indien u een profesionele autohandelaar bent klik dan op "registreer als Autobedrijf" voor meer informatie.

Indien het gaat over een vergissing, gelieve ons dan te contacteren via Info.belgium@autoscout24.com.

De gegevens die u op onze site vindt, zijn ook de gegevens die wij bezitten, wij kunnen u dus geen andere contactgegevens bezorgen.

Wij willen u echter waarschuwen voor dubieuze advertenties : Indien de verkoper u na het verzenden van een e-mail vraagt een aanbetaling uit te voeren doen, dan wijst dit zeer vaak op frauduleuze praktijken , u riskeert dat u de auto of zelfs de aanbetaling nooit te zien krijgt. We raden u aan om niet in te gaan op zulke aanvragen

Indien op zoek bent naar een specifiek voertuig kan u via een zoekopdracht op de hoogte gebracht worden telkens er nieuwe aanbiedingen zijn die overeenkomen met uw zoekcriteria ’s. U kan deze zoekopdracht instellen via uw AutoScout24 Account (Mijn AutoScout24) Onder de rubriek “Mijn Zoekopdracht” hier kan u een nieuwe zoekopdracht opstarten of beheren

Om de AutoScout24 nieuwsbrieven te deactiveren, gaat u naar de nieuwsbrief, onderaan de pagina kunt u klikken op "Nieuwsbrief opzeggen".

Indien u nog steeds nieuwsbrieven ontvangt, gelieve ons dan te contacteren via Info.belgium@autoscout24.com.

Onderaan de advertentie vind u een link naar “ Meld een fout “ . Wanneer u op deze link klikt komt er een nieuwe pagina tevoorschijn waarin u kunt melden waarom u vermoeden heeft over deze advertentie. De advertentie wordt dan opnieuw nagekeken door onze diensten.

Om u zo snel mogelijk te helpen bij het invoeren van uw mobiele of vaste nummer, geven we u een voorbeeld.

Plaats in het eerste vak 2 en in de tweede vak 5255656 (voor een vast aantal) Plaats in het eerste vak 488 en in het tweede vak 565656 (voor een mobiel nummer)

Als u voor een Promotiepakket kiest, wordt uw advertentie bovenaan geplaatst en vergroot u uw kansen om uw voertuig sneller te verkopen. Er zijn verschillende promotiepakketten beschikbaar. Meer informatie vind u in uw AutoScout24 Account. Indien u vragen zou hebben over uw promotiepakket gelieve dan het transactienummer te bewaren die u ontvangt via de bevestigingsmail na de betaling.

Indien u nog vragen heeft over de Promotiepakketten, gelieve ons dan te contacteren via Info.belgium@autoscout24.com.

Dit is helaas geen mogelijkheid voor particulier verkopers.

Veel problemen met de mobile applicatie kunnen worden verholpen door de applicatie te verwijderen en opnieuw te installeren. Hierdoor wordt de applicatie automatisch bijgewerkt. Indien dit niet zou werken kijk dan ook even naar mogelijke updates op uw smartphone of tablet

Indien u problemen blijft ondervinden gelieve ons dan te contacteren via Info.belgium@autoscout24.com.