Bericht: Peugeot 508 Hybrid4 – Na de Allroad break, nu de berline

Dit maakt dan de derde Peugeot die deze combinatie van diesel en elektrische motor krijgt, na de 3008 crossover en de 508 RXh. De Hybrid4 combinatie was overigens de eerste turbodiesel hybride ter wereld. Nog deze zomer komt hij op de markt in Europa, en er lijkt wel volk op te zitten wachten.

Bij onze Noorderburen, die fiscaal nog slechter af zijn dan wij, zijn er reeds 1.600 bestellingen binnen. Richting fleet

Ook bij ons belooft hij interessant te zijn. Peugeot kondigt immers een CO2-uitstoot aan van 95 gr/km, voor een gemiddeld verbruik van 3,5 l/100 km. Hierdoor zal hij ook bij ons op de radar verschijnen bij de fleetmanagers. Technisch verschilt hij overigens in niets van de andere versies. Maximaal kan hij 200 pk benutten, waarvan 163 pk op het conto gaat van de 2.0 HDi. Hij beschikt over vier rij-instellingen: AWD, Auto, 4WD en ZEV (volledig elektrisch). De diesel drijft de voorwielen aan, het elektrisch vermogen gaat naar de achterwielen. En zoals de 4WD doet vermoeden, kunnen ze ook samenwerken.

Enige minpunt: de koffer boet aan capaciteit in. Hij gaat van 515 liter naar 365 liter. De Belgische prijzen zijn vooralsnog onbekend.

Klaar voor de volgende stap?

Artikel delen

Alle artikels

Europa wijst gunstige fiscaliteit voor plug-in hybrides af (2025)

Autonieuws

Land Rover Defender Trophy Edition: voor Afrikaanse verkenning (2025)

Autonieuws

Terugblik op 50 jaar Volkswagen Polo: de 6 beste versies (2025)

Autonieuws
Ontdek meer