De elektrische Range Rover laat nog even op zich wachten. Het Britse merk liet al eerder weten dat er 41.000 reserveringen zijn voor dit nieuwe elektrische model. Toch is het pas zes maanden later dat de laatste tests in koude omstandigheden worden afgerond.
Enorme SUV, enorme batterij
Geen zorgen, zeggen ze bij Range Rover: hun grootste model blijft ook in elektrische vorm toonaangevend op én naast de weg. Dat is duidelijk te zien op de bijgevoegde beelden. Opvallend is dat het merk zich niet eens de moeite getroost heeft om het testvoertuig te camoufleren — zo sterk lijkt het op de Range Rover die we al kennen.
De technologie onder het bekende design zou echter vernieuwend zijn. De Britten spreken van een intuïtieve “éénpedaalsrijmodus”, een 800 volt-boordnet voor ultrasnel laden, en een batterij met een capaciteit van 117 kWh.
Hoewel zo’n grote batterij indrukwekkend klinkt, komt die steeds vaker voor bij luxueuze elektrische SUV’s. Denk bijvoorbeeld aan de Mercedes G 580 of EQS SUV. Hopelijk levert dat het Britse vlaggenschip ook een flink rijbereik op. Maar hoeveel precies? Dat weten we pas later dit jaar… Dit keer beloven ze het écht!