Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.

En dat is twee: Maserati Grecale is nieuwe Italiaanse SUV

Maserati haalt het doek van de Grecale, een nieuwe SUV die onder de Levante komt. Het nieuwe model komt er ook in een elektrische versie.

De Italianen hadden hem al lang aangekondigd, maar hij mag eindelijk aan de wereld worden getoond. De Grecale, Maserati’s tweede SUV naast de Levante. Of liever: onder, want met een lengte van 4,85 meter is deze nieuwkomer zo’n 15 centimeter korter dan de bestaande SUV. Plaats hem qua afmetingen eerder naast de Alfa Romeo Stelvio, waarmee hij zijn Giorgio-platform deelt.

Maserati Grecale (2022) statisch, vooraanzicht

Drietand alom

Visueel pakt de Grecale uit met de moderne huisstijl uit Modena. Centraal in het radiatorrooster prijkt de drietand, net als op de C-stijl, terwijl op de flanken het bekende trio aan koelsleuven terugkeert. Het radiatorrooster staat laag en de koplampen krijgen een eigen lichtsignatuur. Achteraan knipogen de achterlichten dan weer naar de 3200 GT.

Maserati Grecale (2022) rijdend, profielaanzicht

Alles achter scherm

Binnenin is het klassieke klokje centraal op het dashboard een soort digitale smartwatch met spraakbesturing geworden. Op het dashboard bedien je zo goed als alles via schermen. Het instrumentenpaneel is 12,3 duim groot, net als het infotainmentscherm. Daaronder groepeert een derde scherm van 8,8 duim alle extra functies, zoals de klimaatregeling. Ook de passagiers achteraan krijgen een display.

Maserati Grecale (2022) interieur

Drie versies

Op termijn zal de Folgore de Grecale-rangen komen vervoegen, de volledig elektrische SUV. In afwachting daarvan voorziet Maserati drie versies. De Grecale GT gebruikt een milde hybride 2.0-viercilinder van 300 pk. Een trapje daarboven staat de Modena, die 330 pk uit hetzelfde blok puurt en eveneens milde hybride ondersteuning gebruikt.

De traditionele Maserati-liefhebbers kijken wellicht nog het meest uit naar de Trofeo. Die gebruikt een 3.0 V6 van 530 pk, een variant van het blok uit de MC20. De Trofeo sprint naar 100 km/u in 3,8 seconden en gaat door tot een top van 285 km/u.

Klaar voor de volgende stap?

Alle artikels

Alfa-Romeo-Junior-2024 01

Nieuw: Alfa Romeo Junior is eerste EV van het merk (2024)

Autonieuws
Maserati-GranCabrio-Folgore-01

Nieuw: Maserati GranCabrio Folgore geeft ons zin in de zomer (2024)

Autonieuws
Nissan-Qashqai-FL-2024 01

Nieuw: Nissan Qashqai Facelift (2024)

Autonieuws
Ontdek meer