Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.

Honda Jazz: mini-monovolume discreet bijgewerkt

Hij leidt een anoniem leven op onze markt, maar de Honda Jazz is er nog steeds. Hij krijgt nu een facelift, die vooral zijn hybride aandrijflijn bijwerkt.

Hij moet een van de meest onderschatte ruimtewonders op onze markt zijn, de Honda Jazz. Vooral dankzij zijn slimme ontwerp, dat het maximum haalt uit de compacte buitenafmetingen, en dankzij zijn praktische Magic Seats, de flexibel moduleerbare achterbank. Toch lijkt het grote publiek zijn bestaan wat vergeten, en daar moet een facelift verandering in brengen.

Honda Jazz (2023) rijdend, vooraanzicht

Advance Sport

Die facelift levert de Jazz een nieuw radiatorrooster en koplampen met een donkerder accent op. De voor- en achterbumper werden hertekend en er zijn de onvermijdelijke nieuwe koetswerkkleuren en velgdesigns. De crossoverversie Crosstar krijgt zijn eigen aanpassingen aan radiatorrooster en bumpers, en eigen nieuw velgdesign en Fjord Mist Blue als nieuwe koetswerkkleur. De interieurarchitect gaf de binnenkant van de Jazz en Jazz Crosstar nieuwe kleuren, materialen en details.

Honda voegt eveneens een Advance Sport-versie toe, die de Jazz een sportiever jasje aanmeet met eigen bumpers, sportieve radiatorrooster, unieke 16-duimsvelgen en een glanzend zwarte afwerking voor de spiegelkappen. Urban Gray is zijn hoogstpersoonlijke koetswerkkleur.

Honda Jazz (2023) interieur

Alleen als hybride

De Japanse mini-monovolume is er nog steeds alleen met zijn e:HEV-hybride aandrijflijn. Die ziet zijn systeemvermogen wel stijgen: dankzij een krachtigere generator en benzinemotor neemt dat nu toe tot 122 pk. De automatische versnellingsbak werd aangepast om alerter te reageren. De Advance Sport-versie krijgt een nog iets responsiever gaspedaal en stijvere schokdempers. Het trekvermogen van alle Jazz-modellen neemt tot slot toe tot 500 kilogram.

Klaar voor de volgende stap?

Alle artikels

Alfa-Romeo-Junior-2024 01

Nieuw: Alfa Romeo Junior is eerste EV van het merk (2024)

Autonieuws
Maserati-GranCabrio-Folgore-01

Nieuw: Maserati GranCabrio Folgore geeft ons zin in de zomer (2024)

Autonieuws
Nissan-Qashqai-FL-2024 01

Nieuw: Nissan Qashqai Facelift (2024)

Autonieuws
Ontdek meer