Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.

Nieuw: Maxus eUniq6 is forse EV voor 39.990 euro

Maxus introduceert met de eUniq6 zijn eerste elektrische SUV op de Belgische markt. Die pakt uit met riante dimensies, een stevige accu en een puik prijskaartje.

Sinds 2019 is het Chinese Maxus actief in België. Het zusterbedrijf van MG hield zich daarbij vooral bezig met het commercialiseren van (elektrische) bestelbusjes. Nu mikt het ook zijn pijlen op de passagiersmarkt, met deze eUniq6. Kan je voorbij de onbekende naam zien, dan kan dit weleens een toppertje worden.

Prijspakker

De eUNIQ6 doet namelijk waar Europese concurrenten enkel maar van kunnen dromen: grote EV’s aanbieden voor een respectabele prijs. In het geval van deze eUNIQ6 gaat het over één vaste prijs van 39.990 euro. Voor een elektrische SUV met riante koffer van 754 liter! En o ja, per 2024 gaat daar natuurlijk ook nog eens 5.000 euro Vlaamse premie vanaf.

R5G 9900

Ach, deze eUniq6 zal dan wel een kaal karretje zijn, niet? Wel, nee. Standaard is hij uitgerust met lederen zetelbekleding, een panoramisch open dak, elektrisch instelbare en verwarmde zetels, draadloos laden voor smartphone, een automatische kofferklep en een rist veiligheidssystemen waaronder een automatisch noodremsysteem, rijstrookassistent, adaptieve cruisecontrol en dodehoekdetectie.

Allemansvriend

Visueel probeert de eUniq6 alvast een allemansvriend te zijn. Qua proporties plaatst hij zich in het gezelschap van een Volkswagen Tiguan Allspace, met dank aan de lengte van 4,7 meter. Onderhuids gebruikt deze SUV een elektromotor op de vooras van 177 pk (310 Nm) die zijn energie mag halen uit een accu van 70 kWh. Daarmee moet een maximale range tot 452 km mogelijk zijn.

R5G 0331 HiRes

Dat zijn best competitieve cijfers. Enkel op vlak van opladen laat de eUniq6 misschien wel een steek vallen. Zo kan hij AC-laden aan een trage 6,6 kW en zal ook het DC-laden niet al te bijster zijn (gok op ergens rond de 100 kW).

Klaar voor de volgende stap?

Alle artikels

mercedes-benz g-klasse 806

De elektrische Mercedes G-Klasse is hier: G 580 (2024)

Autonieuws
Opel-Grandland-EV-2024 INTRO

Nieuw: Opel Grandland wedt op alle paarden (2024)

Autonieuws
Tesla-Model-3-Performance-2024 03

Nieuw: Tesla Model 3 Performance (2024)

Autonieuws
Ontdek meer