Dit factuur is een voorbeeld - u kunt uw voorkeurstarief met de dealer bespreken en een individueel leaseaanbod afsluiten.
Kilometerstand
94.000 km
Transmissie
Manueel
Bouwjaar
01/1980
Brandstof
Benzine
Vermogen
-
Verkoper
Autobedrijf
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Cabriolet
- Categorie
- Oldtimer
- Aandrijving
- 4x4
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 94.000 km
- Bouwjaar
- 01/1980
Technische Gegevens
- Transmissie
- Manueel
- Cilinderinhoud
- 602 cm³
- Versnellingen
- 4
- Cilinders
- 2
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
Kleur en Bekleding
- Koetswerkkleur
- Geel
- Oorspronkelijke kleur
- Geel
Beschrijving
Van de 1213 exemplaren die gebouwd zijn, is dit No. 3. Hij kwam in Parijs op de weg, waar hij ingezet werd voor de persintroductie. Hierna werd hij door Citroën ter beschikking gesteld aan Artsen zonder Grenzen, voor een documentaire over hun werk in Afrika. De oudste Mehari 4x4 op de weg.
Citroën introduceerde in ’79 de Mehari 4x4. In tegenstelling tot de 2cv 4x4 Sahara had hij geen 2 motoren, maar gewoon één aan de voorkant, met een speciale versnellingsbak met inschakelbare 4x4 en reductie. De as naar de tussenbak achterin liep door het chassis.
Ze waren leverbaar in een 2- of 4 persoons versie en met een paar opties; een speciale trekhaak, het reservewiel op de motorkap en 14” wielen in plaats van de gebruikelijke 15”. Beide waren voorzien van terreinbanden. De dorpels waren verhoogd voor meer bodemvrijheid. Wilde dieren werden afgeweerd met dikke bumpers.
No. 3 is in “La Citroën Mehari de mon père” te zien op persfoto’s en in het Citroën-boekje “Ici commence l’Aventure” staat hij prominent gebroederlijk te stralen in de woestijn bij Hombori in Mali. Daar was hij voor de documentaire “Laurence Medecin de Brousse” door Alain Jaspard, die hij maakte voor Artsen zonder Grenzen. De opnamen zelf waren rond Casamance in Senegal, de reis eindigde in Dakar. Via deze link kun je de video bekijken. Later maakten nog meer Mehari 4x4’s een reis naar dezelfde eindbestemming, bij hun inzet tijdens de eerste Paris-Dakar rally.
De auto kwam terug naar Frankrijk, waarna hij in ’88 naar Citroën’s vaste sloper Beke ging. Dit bedrijf verwerkte alle demo-auto’s en andere modellen waar Citroën vanaf wilde. Onder andere veel GS Birotors vonden hier hun einde. Deze 4x4 werd gespaard en op het terrein ingezet, tot hij in ’98 gekocht werd door een liefhebber.
Deze bewaarde de 4x4 in zijn schuur, zocht wat missende onderdelen erbij en bood de auto een paar jaar geleden aan op een veiling. Via een tip van een vriend kwamen we bij de auto terecht, maar de gewenste prijs was ons wat te hoog voor een auto met een prachtig verhaal, maar zonder kenteken. Later konden we alsnog zaken doen en, na een flinke inspanning en veel geduld, een kenteken bemachtigen.
In de tussen tijd hebben we uiterlijk zo min mogelijk aan de auto gedaan om hem voor een verzamelaar zo origineel mogelijk te houden. Zo heeft hij nog zijn originele banden en kentekenplaten uit Parijs. Wel hebben we hem minimaal rijdend gemaakt. Hierbij is ook de specifieke versnellingsbak gereviseerd. De rest van de werkzaamheden willen we ook graag voor je doen, maar pas nadat je besloten hebt hoe je hem precies wil hebben.
De auto heeft een aantal details, bijvoorbeeld in het chassis, die afwijken van de latere 4x4’s. Dat, en zijn gedocumenteerde historie maken het een unieke auto. Als verzamelstuk of als gebruiksauto. Wellicht voor je reis naar Dakar?
Meer informatie
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Citroën introduceerde in ’79 de Mehari 4x4. In tegenstelling tot de 2cv 4x4 Sahara had hij geen 2 motoren, maar gewoon één aan de voorkant, met een speciale versnellingsbak met inschakelbare 4x4 en reductie. De as naar de tussenbak achterin liep door het chassis.
Ze waren leverbaar in een 2- of 4 persoons versie en met een paar opties; een speciale trekhaak, het reservewiel op de motorkap en 14” wielen in plaats van de gebruikelijke 15”. Beide waren voorzien van terreinbanden. De dorpels waren verhoogd voor meer bodemvrijheid. Wilde dieren werden afgeweerd met dikke bumpers.
No. 3 is in “La Citroën Mehari de mon père” te zien op persfoto’s en in het Citroën-boekje “Ici commence l’Aventure” staat hij prominent gebroederlijk te stralen in de woestijn bij Hombori in Mali. Daar was hij voor de documentaire “Laurence Medecin de Brousse” door Alain Jaspard, die hij maakte voor Artsen zonder Grenzen. De opnamen zelf waren rond Casamance in Senegal, de reis eindigde in Dakar. Via deze link kun je de video bekijken. Later maakten nog meer Mehari 4x4’s een reis naar dezelfde eindbestemming, bij hun inzet tijdens de eerste Paris-Dakar rally.
De auto kwam terug naar Frankrijk, waarna hij in ’88 naar Citroën’s vaste sloper Beke ging. Dit bedrijf verwerkte alle demo-auto’s en andere modellen waar Citroën vanaf wilde. Onder andere veel GS Birotors vonden hier hun einde. Deze 4x4 werd gespaard en op het terrein ingezet, tot hij in ’98 gekocht werd door een liefhebber.
Deze bewaarde de 4x4 in zijn schuur, zocht wat missende onderdelen erbij en bood de auto een paar jaar geleden aan op een veiling. Via een tip van een vriend kwamen we bij de auto terecht, maar de gewenste prijs was ons wat te hoog voor een auto met een prachtig verhaal, maar zonder kenteken. Later konden we alsnog zaken doen en, na een flinke inspanning en veel geduld, een kenteken bemachtigen.
In de tussen tijd hebben we uiterlijk zo min mogelijk aan de auto gedaan om hem voor een verzamelaar zo origineel mogelijk te houden. Zo heeft hij nog zijn originele banden en kentekenplaten uit Parijs. Wel hebben we hem minimaal rijdend gemaakt. Hierbij is ook de specifieke versnellingsbak gereviseerd. De rest van de werkzaamheden willen we ook graag voor je doen, maar pas nadat je besloten hebt hoe je hem precies wil hebben.
De auto heeft een aantal details, bijvoorbeeld in het chassis, die afwijken van de latere 4x4’s. Dat, en zijn gedocumenteerde historie maken het een unieke auto. Als verzamelstuk of als gebruiksauto. Wellicht voor je reis naar Dakar?
Meer informatie
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Leasing
Exclusieve leasing aanbieding van Eendengarage Sander Aalderink
Eenmalige kosten
- Aanbetaling
- € 0,-
- shared.listItem.leasing.transferCost
- Enthalten
- shared.listItem.leasing.registrationCost
- € 0,-
- detailpage.leasing.total
- € 0,-
Algemene gegevens
- Totaal leasebedrag
- € 5.004,-
- Contract type
- Kilometerleasing
- Kilometerstand p.a.
- 5.000 km
- Leasing Factor
- 0,4
Maandelijkse kosten
- Duratie
- 36 Monate
- Maandelijkse afbetaling
- € 139,-
Aanvullende informatie
- Meer km kosten
- € 0,0300
- Verminderde km vergoeding
- € 0,0600
TIP
detailpage.leasing.loanBrokerage Zwischenverkauf und Irrtümer für dieses Angebot sind ausdrücklich vorbehalten. Ausschlaggebend sind einzig und allein die Vereinbarungen in der Auftragsbestätigung oder im Kaufvertrag. Den genauen Ausstattungsumfang, die genauen Kilometer und den Verkaufs
Die Angaben entsprechen zugleich dem 2/3 Beispiel nach § 6a Abs. 3 PAngV.
Verkoper
AutobedrijfEendengarage Sander Aalderink
Verkoper op AutoScout24 sinds 2015ContactpersoonSander Aalderink
- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Lijst gebaseerd op informatie aangegeven door de producent.
- Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.