Ferrari 400
400 i

Antwerpen
€ 66.250

Geen Informatie

Kilometerstand
63.500 km
Transmissie
Automatisch
Bouwjaar
01/1980
Brandstof
Benzine
Vermogen
231 kW (314 PK)
Verkoper
Particulier

Basisgegevens

Carrosserietype
Coupé
Categorie
Oldtimer
Aandrijving
Achter
Aantal stoelen
4
Deuren
2

Voertuiggeschiedenis

Kilometerstand
Bouwjaar
01/1980
Keuring
01/2026
Niet-rokers auto
Ja

Technische Gegevens

Vermogen
231 kW (314 PK)
Transmissie
Automatisch
Cilinderinhoud
4.823 cm³
Versnellingen
4
Cilinders
12

Energieverbruik

Brandstof
Benzine

Uitrusting

Kleur en Bekleding

Koetswerkkleur
Blauw
Soort lak
Metallic
Kleur interieur
Beige
Interieur
Volledig leder

Beschrijving

De Ferrari 400 Automatic is een bijzonder exemplaar uit een tijd waarin Ferrari zich meer richtte op de verfijning van luxe en het bieden van hoog comfort, zonder de pure sportieve kracht van het merk uit het oog te verliezen. De 400, een voortzetting van de 365 GT4 2+2, was Ferraris eerste productiemodel met een automatische versnellingsbak. Deze keuze was een gedurfde stap, bedoeld om ook de rijervaring toegankelijker te maken voor wie op zoek was naar een gran turismo met luxe en een zekere mate van dagelijkse bruikbaarheid. Dit model slaagde erin om de typische Ferrari-beleving te behouden, met het kenmerkende motorgeluid en responsieve prestaties, en introduceerde tegelijkertijd een nieuwe standaard voor comfort. Onder de motorkap ligt een V12-motor met injectie, die de motor niet alleen een directe en krachtige respons geeft, maar zorgt ook voor een diepe, rauwe klank die bij lage toeren al herkenbaar is en die bij hogere snelheden een ware symfonie wordt. Dit geluid, gecombineerd met de vloeiende lijnen van het koetswerk, maakt elke rit in de Ferrari 400 i een unieke ervaring. Deze specifieke uitvoering is een goed bewaard exemplaar met een interieur dat in mooie staat verkeert en de tand des tijds goed heeft doorstaan, wat bijdraagt aan zijn aantrekkingskracht voor liefhebbers en verzamelaars. Ontworpen door Pininfarina, straalt de carrosserie een zekere eenvoud uit, waarbij de subtiele details – zoals de dubbele ronde achterlichten en het ranke silhouet – bijdragen aan de klassieke uitstraling van het model. Dit ingetogen uiterlijk zorgt ervoor dat de 400i niet direct schreeuwt om aandacht maar juist een ingetogen kracht uitstraalt die pas echt op waarde wordt geschat door kenners. Voor verzamelaars is de Ferrari 400i Automatic een aantrekkelijk model. De combinatie van zeldzaamheid, luxe en de directe, authentieke rijbeleving maakt deze auto een waardevolle toevoeging aan elke collectie. Bovendien weerspiegelt de Ferrari 400 een overgangsperiode in de geschiedenis van het merk, waarbij rijcomfort steeds belangrijker werd zonder afbreuk te doen aan de Ferrari-DNA.
Deze Ferrari werd in1979 nieuw geleverd in Nice, Frankrijk.
De auto heeft slechts 63500 km afgelegd. (8.000 km sinds volledige revisie)
Opnieuw gespoten bij Lecoq in Parijs in 2000.
25.000 euro geinvesteerd in 2014 voor het reviseren van de motor op 55.592 km bij de bekende Ferrari garage: L’atelier Automobile in Lyon. (foto’s en documenten aanwezig). Volgende werd oa gedaan: Vervangen van de distributie. vervanging van cilinderkoppakkingen, kleppen en de cilinderkoppen werden getest op druk, controle en balancering van de krukas, revisie van het injectie systeem, revisie van de ontsteking en de 2 dynamo's, controle en vervanging van de benodigde leidingen van de water-, olie- en benzinesystemen, volledige revisie van de vering en het remsysteem, rvs uitlaat. stuur fusee’s etc etc.
Veel facturen en papieren aanwezig. Auto is in belgie ingeschreven en is gekeurd


La 400, qui succédait à la 365 GT4 2+2, fut le premier modèle de série Ferrari équipé d'une boîte de vitesses automatique. Ce choix était une décision audacieuse, destinée à rendre l'expérience de conduite plus accessible à ceux qui recherchaient une gran turismo alliant luxe et une certaine praticité au quotidien. Ce modèle a réussi à conserver l'expérience Ferrari typique, avec le bruit caractéristique du moteur et des performances réactives, tout en introduisant une nouvelle norme en matière de confort. Sous le capot se trouve un moteur V12 à injection, qui non seulement confère au moteur une réponse directe et puissante, mais produit également un son grave et rauque, reconnaissable dès les bas régimes et qui devient une véritable symphonie à des vitesses plus élevées. Ce son, combiné aux lignes fluides de la carrosserie, fait de chaque trajet à bord de la Ferrari 400 i une expérience unique.
Ce modèle spécifique est un exemplaire bien conservé, dont l'intérieur est en bon état et a bien résisté à l'épreuve du temps, ce qui contribue à son attrait pour les amateurs et les collectionneurs. Conçue par Pininfarina, la carrosserie dégage une certaine simplicité, tandis que les détails subtils, tels que les doubles feux arrière ronds et la silhouette élancée, contribuent à l'allure classique du modèle. Cette apparence discrète fait que la 400i ne cherche pas à attirer l'attention, mais dégage plutôt une puissance sobre qui n'est vraiment appréciée qu'à sa juste valeur par les connaisseurs. La Ferrari 400i Automatic est un modèle attrayant pour les collectionneurs. La combinaison de sa rareté, de son luxe et de son expérience de conduite directe et authentique fait de cette voiture un ajout précieux à toute collection. De plus, la Ferrari 400 reflète une période de transition dans l'histoire de la marque, où le confort de conduite est devenu de plus en plus important sans compromettre l'ADN de Ferrari.
Cette Ferrari a été livrée neuve en 1979 à Nice, en France.
La voiture n'a parcouru que 63 500 km. (8 000 km depuis sa révision complète)
Repeinte chez Lecoq à Paris en 2000.
25 000 euros investis en 2014 pour la révision du moteur à 55 592 km chez le célèbre garage Ferrari : L'atelier Automobile à Lyon. (photos et documents disponibles). Les travaux suivants ont notamment été effectués : remplacement de la distribution, remplacement des joints de culasse, des soupapes et des culasses testées sous pression, contrôle et équilibrage du vilebrequin, révision du système d'injection, révision de l'allumage et des 2 alternateurs, contrôle et remplacement des conduites nécessaires des systèmes d'eau, d'huile et d'essence, révision complète de la suspension et du système de freinage, échappement en acier inoxydable, fusées de direction, etc.
Nombreuses factures et documents disponibles. La voiture est immatriculée en Belgique et a été contrôlée.

Prijsevaluatie

Prijsevaluaties van auto 's van voor 1995 worden niet getoond, omdat de waarde van te veel verschillende factoren afhangt.

Leasing

Privaat/Zakelijk


Verkoper

Particulier
Contactpersoon
  1. BTW verrekenbaar
  2. Prijs voor handelaren
  3. Lijst gebaseerd op informatie aangegeven door de producent.
  4. Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen.
  5. Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.
{"sthp":"314","leasing":"false","seg":"sport,oldtimer","stmak":"Ferrari","did":"5276799","stmil":"63500","gear":"A","stmod":"400","cost":"66250","stmon":"1","styea":"1980","make":"27","ad":"private","vat":"0","art":"3","carby":"0","fr":"3","stccm":"4823","buyonline":"false","stkw":"231","zip":"BE2000","model":"2164","equi":"6,110","mia":"false","miles":"4","img":"https://prod.pictures.autoscout24.net/listing-images/e0709396-0575-4cab-ba71-b4a8cc36cefc_995b72bf-d328-4a6a-a3c1-7be271e6af8a.jpg/720x540.webp","price":"8","rnd":"58","ECO":"NO","fuel":"B","kenteken":"false","acc":"U","hp":"9","type":"O","atsd":"","zip2":"2000","articleType":"C","cockpit":"F","city":"Antwerpen"}