Dit factuur is een voorbeeld - u kunt uw voorkeurstarief met de dealer bespreken en een individueel leaseaanbod afsluiten.
Ferrari MondialF-108 Mondial T
€ 72.5005
Geen Informatie
Kilometerstand
30.316 km
Transmissie
Manueel
Bouwjaar
07/1990
Brandstof
Benzine
Vermogen
221 kW (300 PK)
Verkoper
Autobedrijf
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Coupé
- Categorie
- Oldtimer
- Aandrijving
- Achter
- Aantal stoelen
- 4
- Deuren
- 2
- Landversie
- Italië
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 30.316 km
- Bouwjaar
- 07/1990
- Laatste onderhoudsbeurt
- 09/2025
- Onderhoudhistoriek
- Ja
- Laatste maal distributieriem vervangen
- 09/2025
Technische Gegevens
- Vermogen
- 221 kW (300 PK)
- Transmissie
- Manueel
- Cilinderinhoud
- 3.405 cm³
- Versnellingen
- 5
- Cilinders
- 8
- Gewicht
- 1.900 kg
Energieverbruik
- Brandstof
- Super Plus 98
Uitrusting
Kleur en Bekleding
- Koetswerkkleur
- Blauw
- Oorspronkelijke kleur
- Blu Sera Metallizzato
- Soort lak
- Metallic
- Kleur interieur
- Rood
- Interieur
- Volledig leder
Beschrijving
ENG:
The Mondial T marked the final and most advanced evolution of Ferrari’s Mondial series, produced between 1989 and 1993. With its innovative “T layout” featuring a 3.4 litre 300 bhp dry sump V8 from the Ferrari 348 mounted longitudinally with a transverse gearbox, it delivered sharper handling, more balanced dynamics and a far more sophisticated chassis and suspension setup. Add to that power steering, ABS and adjustable suspension, and it becomes clear why the T version is the rarest and most desirable Mondial.
This particular car was delivered new in 1990 by Adelmauto SRL in Sicily, finished in the exceptionally rare Blu Sera Metallizzato (504 C) with a red leather interior. It is a striking specification that perfectly suits the car’s elegant yet purposeful lines, and one that is almost never seen on a Mondial.
Behind the wheel, the Mondial T is every bit a driver’s Ferrari. The V8 delivers its power with real urgency, accompanied by a tubi style exhaust to produce asoundtrack that is as rich and addictive as any Ferrari of the era. Thanks to its perfectly balanced chassis, the car feels agile yet composed, making it a joy to drive both on winding roads and on longer journeys. Even when cold, the gearbox shifts smoothly, a detail that underlines the quality of this particular example. And with its 2+2 configuration, generous elbow room and light filled cabin, it is also one of the most usable Ferraris of its generation, a car you can genuinely share and enjoy.
In our workshop, this Mondial T recently benefitted from a complete engine out service. Timing belts, fluids, filters and the brakes were renewed, ensuring that it performs exactly as intended. Mechanically it is superb and ready for countless carefree kilometers, cosmetically it presents equally well. The bodywork is in excellent condition, the interior shows minimal wear and all functions from the air conditioning to the adjustable suspension operate perfectly.
The history and documentation are just as convincing. In 2011, under the ownership of Pisani Anna Maria, the car was awarded the prestigious ASI Gold Plate by the Automotoclub Storico Italiano. Since 2020 it has been registered in Belgium, where it is now offered with Belgian papers. Accompanying the car are its original Ferrari leather pouch with stamped service booklet and warranty card, the ASI fiche and Gold Plate, a binder of maintenance invoices and Belgian registration documents.
A Mondial T in such a rare color combination, with complete documentation and a recent major service, is more than just an accessible Ferrari. It is the perfect blend of usability and excitement, a genuine driver’s Ferrari with practicality, balance and sound that make it an absolute pleasure to own.
NL:
De Mondial T vormde de laatste en meest geavanceerde evolutie van Ferrari’s Mondial-serie, geproduceerd tussen 1989 en 1993. Met zijn innovatieve “T-layout” – een 3.4 liter V8 met droge carter van 300 pk uit de Ferrari 348, in lengterichting gemonteerd met een dwars geplaatste versnellingsbak – bood hij een scherper rijgedrag, betere balans en een veel geavanceerder chassis en ophanging. Voeg daar stuurbekrachtiging, ABS en instelbare ophanging aan toe, en het wordt duidelijk waarom de T-versie de zeldzaamste en meest begeerlijke Mondial is.
Dit specifieke exemplaar werd in 1990 nieuw geleverd door Adelmauto SRL in Sicilië, afgewerkt in het uitzonderlijk zeldzame Blu Sera Metallizzato (504 C) met rood lederen interieur. Het is een opvallende specificatie die perfect past bij de elegante maar doelgerichte lijnen van de auto – een combinatie die je zelden ziet op een Mondial.
Achter het stuur is de Mondial T een échte rijders-Ferrari. De V8 levert zijn vermogen met overtuiging, begeleid door een Tubi-stijl uitlaatsysteem dat zorgt voor een verslavend en rijk geluid – helemaal in lijn met andere Ferrari’s uit die periode. Dankzij het perfect uitgebalanceerde chassis voelt de auto zowel wendbaar als stabiel aan, wat hem een genot maakt om te rijden, zowel op bochtige wegen als tijdens langere ritten. Zelfs bij een koude start schakelt de versnellingsbak soepel – een detail dat de kwaliteit van dit specifieke exemplaar onderstreept. En met zijn 2+2-configuratie, ruime interieur en lichte cabine is het bovendien een van de meest bruikbare Ferrari’s van zijn generatie – een auto om écht van te genieten én te delen.
In onze werkplaats heeft deze Mondial T onlangs een volledige motorrevisie gehad. Distributieriemen, vloeistoffen, filters en de remmen zijn vernieuwd, zodat hij technisch perfect in orde is en klaar is voor vele zorgeloze kilometers. Mechanisch verkeert hij in topstaat en ook cosmetisch is hij zeer goed verzorgd. De carrosserie is in uitstekende staat, het interieur vertoont minimale slijtage en alle functies – van airconditioning tot instelbare ophanging – werken perfect.
Ook de geschiedenis en documentatie zijn overtuigend. In 2011, onder eigendom van Pisani Anna Maria, werd de auto bekroond met de prestigieuze ASI Gold Plate door de Automotoclub Storico Italiano. Sinds 2020 is hij ingeschreven in België, waar hij nu wordt aangeboden met Belgische papieren. Bij de auto horen het originele leren Ferrari-mapje met afgestempeld onderhoudsboekje en garantiebewijs, de ASI-fiche en Gold Plate, een map met onderhoudsfacturen en Belgische inschrijvingsdocumenten.
Een Mondial T in zo’n zeldzame kleurstelling, met volledige documentatie en een recente grote onderhoudsbeurt, is meer dan alleen een toegankelijke Ferrari. Het is de perfecte combinatie van bruikbaarheid en rijplezier – een échte rijders-Ferrari met praktisch gebruiksgemak, balans en geluid die het bezit tot een waar genoegen maken.
FR:
Cet exemplaire a été livré neuf en 1990 par Adelmauto SRL en Sicile, dans l’ultra rare teinte Blu Sera Metallizzato (504 C) avec un intérieur en cuir rouge. Une configuration spectaculaire qui met parfaitement en valeur les lignes élégantes mais dynamiques du modèle – et presque jamais vue sur une Mondial.
Au volant, la Mondial T est une véritable Ferrari pour conducteur passionné. Le V8 délivre sa puissance avec vigueur, accompagné d’une ligne d’échappement de type Tubi qui produit une sonorité aussi envoûtante qu’addictive, digne des Ferrari de l’époque. Grâce à son châssis parfaitement équilibré, la voiture se montre agile tout en restant stable, ce qui la rend agréable aussi bien sur routes sinueuses que sur longues distances. Même à froid, la boîte de vitesses fonctionne en douceur – un détail qui illustre la qualité de cet exemplaire. Et avec sa configuration 2+2, son habitacle spacieux et baigné de lumière, elle est aussi l’une des Ferrari les plus utilisables de sa génération – une voiture à partager et à savourer pleinement.
Dans notre atelier, cette Mondial T a récemment bénéficié d’un service complet avec moteur déposé. Les courroies de distribution, fluides, filtres et freins ont été remplacés, garantissant un fonctionnement optimal. Sur le plan mécanique, elle est irréprochable et prête à parcourir de nombreux kilomètres en toute sérénité. Esthétiquement, elle est tout aussi remarquable : la carrosserie est en excellent état, l’intérieur présente très peu d’usure, et tous les équipements – de la climatisation à la suspension réglable – fonctionnent parfaitement.
L’historique et la documentation sont tout aussi convaincants. En 2011, alors propriété de Pisani Anna Maria, la voiture a reçu la prestigieuse plaque d’or ASI décernée par l’Automotoclub Storico Italiano. Depuis 2020, elle est immatriculée en Belgique, où elle est désormais proposée avec des papiers belges. Elle est accompagnée de sa pochette Ferrari d’origine en cuir contenant le carnet d’entretien tamponné et la carte de garantie, la fiche ASI et la plaque d’or, un classeur de factures d’entretien ainsi que les documents d’immatriculation belges.
Une Mondial T dans une combinaison de couleurs aussi rare, avec une documentation complète et une récente révision majeure, est bien plus qu’une Ferrari accessible. C’est un équilibre parfait entre convivialité et sensations, une vraie Ferrari de conducteur alliant praticité, équilibre et une sonorité qui rend son utilisation tout simplement jubilatoire.
- Rare and stunning Blu Sera Metallizzato
- Only 30,300 km since new
- Recently completed engine out service
The Mondial T marked the final and most advanced evolution of Ferrari’s Mondial series, produced between 1989 and 1993. With its innovative “T layout” featuring a 3.4 litre 300 bhp dry sump V8 from the Ferrari 348 mounted longitudinally with a transverse gearbox, it delivered sharper handling, more balanced dynamics and a far more sophisticated chassis and suspension setup. Add to that power steering, ABS and adjustable suspension, and it becomes clear why the T version is the rarest and most desirable Mondial.
This particular car was delivered new in 1990 by Adelmauto SRL in Sicily, finished in the exceptionally rare Blu Sera Metallizzato (504 C) with a red leather interior. It is a striking specification that perfectly suits the car’s elegant yet purposeful lines, and one that is almost never seen on a Mondial.
Behind the wheel, the Mondial T is every bit a driver’s Ferrari. The V8 delivers its power with real urgency, accompanied by a tubi style exhaust to produce asoundtrack that is as rich and addictive as any Ferrari of the era. Thanks to its perfectly balanced chassis, the car feels agile yet composed, making it a joy to drive both on winding roads and on longer journeys. Even when cold, the gearbox shifts smoothly, a detail that underlines the quality of this particular example. And with its 2+2 configuration, generous elbow room and light filled cabin, it is also one of the most usable Ferraris of its generation, a car you can genuinely share and enjoy.
In our workshop, this Mondial T recently benefitted from a complete engine out service. Timing belts, fluids, filters and the brakes were renewed, ensuring that it performs exactly as intended. Mechanically it is superb and ready for countless carefree kilometers, cosmetically it presents equally well. The bodywork is in excellent condition, the interior shows minimal wear and all functions from the air conditioning to the adjustable suspension operate perfectly.
The history and documentation are just as convincing. In 2011, under the ownership of Pisani Anna Maria, the car was awarded the prestigious ASI Gold Plate by the Automotoclub Storico Italiano. Since 2020 it has been registered in Belgium, where it is now offered with Belgian papers. Accompanying the car are its original Ferrari leather pouch with stamped service booklet and warranty card, the ASI fiche and Gold Plate, a binder of maintenance invoices and Belgian registration documents.
A Mondial T in such a rare color combination, with complete documentation and a recent major service, is more than just an accessible Ferrari. It is the perfect blend of usability and excitement, a genuine driver’s Ferrari with practicality, balance and sound that make it an absolute pleasure to own.
NL:
- Zeldzame en prachtige Blu Sera Metallizzato
- Slechts 30.300 km sinds nieuw
- Onlangs voorzien van een volledige "engine-out service"
De Mondial T vormde de laatste en meest geavanceerde evolutie van Ferrari’s Mondial-serie, geproduceerd tussen 1989 en 1993. Met zijn innovatieve “T-layout” – een 3.4 liter V8 met droge carter van 300 pk uit de Ferrari 348, in lengterichting gemonteerd met een dwars geplaatste versnellingsbak – bood hij een scherper rijgedrag, betere balans en een veel geavanceerder chassis en ophanging. Voeg daar stuurbekrachtiging, ABS en instelbare ophanging aan toe, en het wordt duidelijk waarom de T-versie de zeldzaamste en meest begeerlijke Mondial is.
Dit specifieke exemplaar werd in 1990 nieuw geleverd door Adelmauto SRL in Sicilië, afgewerkt in het uitzonderlijk zeldzame Blu Sera Metallizzato (504 C) met rood lederen interieur. Het is een opvallende specificatie die perfect past bij de elegante maar doelgerichte lijnen van de auto – een combinatie die je zelden ziet op een Mondial.
Achter het stuur is de Mondial T een échte rijders-Ferrari. De V8 levert zijn vermogen met overtuiging, begeleid door een Tubi-stijl uitlaatsysteem dat zorgt voor een verslavend en rijk geluid – helemaal in lijn met andere Ferrari’s uit die periode. Dankzij het perfect uitgebalanceerde chassis voelt de auto zowel wendbaar als stabiel aan, wat hem een genot maakt om te rijden, zowel op bochtige wegen als tijdens langere ritten. Zelfs bij een koude start schakelt de versnellingsbak soepel – een detail dat de kwaliteit van dit specifieke exemplaar onderstreept. En met zijn 2+2-configuratie, ruime interieur en lichte cabine is het bovendien een van de meest bruikbare Ferrari’s van zijn generatie – een auto om écht van te genieten én te delen.
In onze werkplaats heeft deze Mondial T onlangs een volledige motorrevisie gehad. Distributieriemen, vloeistoffen, filters en de remmen zijn vernieuwd, zodat hij technisch perfect in orde is en klaar is voor vele zorgeloze kilometers. Mechanisch verkeert hij in topstaat en ook cosmetisch is hij zeer goed verzorgd. De carrosserie is in uitstekende staat, het interieur vertoont minimale slijtage en alle functies – van airconditioning tot instelbare ophanging – werken perfect.
Ook de geschiedenis en documentatie zijn overtuigend. In 2011, onder eigendom van Pisani Anna Maria, werd de auto bekroond met de prestigieuze ASI Gold Plate door de Automotoclub Storico Italiano. Sinds 2020 is hij ingeschreven in België, waar hij nu wordt aangeboden met Belgische papieren. Bij de auto horen het originele leren Ferrari-mapje met afgestempeld onderhoudsboekje en garantiebewijs, de ASI-fiche en Gold Plate, een map met onderhoudsfacturen en Belgische inschrijvingsdocumenten.
Een Mondial T in zo’n zeldzame kleurstelling, met volledige documentatie en een recente grote onderhoudsbeurt, is meer dan alleen een toegankelijke Ferrari. Het is de perfecte combinatie van bruikbaarheid en rijplezier – een échte rijders-Ferrari met praktisch gebruiksgemak, balans en geluid die het bezit tot een waar genoegen maken.
FR:
- Couleur rare et superbe : Blu Sera Metallizzato
- Seulement 30.300 km depuis sa première mise en circulation
- Révision complète avec moteur déposé récemment effectuée
Cet exemplaire a été livré neuf en 1990 par Adelmauto SRL en Sicile, dans l’ultra rare teinte Blu Sera Metallizzato (504 C) avec un intérieur en cuir rouge. Une configuration spectaculaire qui met parfaitement en valeur les lignes élégantes mais dynamiques du modèle – et presque jamais vue sur une Mondial.
Au volant, la Mondial T est une véritable Ferrari pour conducteur passionné. Le V8 délivre sa puissance avec vigueur, accompagné d’une ligne d’échappement de type Tubi qui produit une sonorité aussi envoûtante qu’addictive, digne des Ferrari de l’époque. Grâce à son châssis parfaitement équilibré, la voiture se montre agile tout en restant stable, ce qui la rend agréable aussi bien sur routes sinueuses que sur longues distances. Même à froid, la boîte de vitesses fonctionne en douceur – un détail qui illustre la qualité de cet exemplaire. Et avec sa configuration 2+2, son habitacle spacieux et baigné de lumière, elle est aussi l’une des Ferrari les plus utilisables de sa génération – une voiture à partager et à savourer pleinement.
Dans notre atelier, cette Mondial T a récemment bénéficié d’un service complet avec moteur déposé. Les courroies de distribution, fluides, filtres et freins ont été remplacés, garantissant un fonctionnement optimal. Sur le plan mécanique, elle est irréprochable et prête à parcourir de nombreux kilomètres en toute sérénité. Esthétiquement, elle est tout aussi remarquable : la carrosserie est en excellent état, l’intérieur présente très peu d’usure, et tous les équipements – de la climatisation à la suspension réglable – fonctionnent parfaitement.
L’historique et la documentation sont tout aussi convaincants. En 2011, alors propriété de Pisani Anna Maria, la voiture a reçu la prestigieuse plaque d’or ASI décernée par l’Automotoclub Storico Italiano. Depuis 2020, elle est immatriculée en Belgique, où elle est désormais proposée avec des papiers belges. Elle est accompagnée de sa pochette Ferrari d’origine en cuir contenant le carnet d’entretien tamponné et la carte de garantie, la fiche ASI et la plaque d’or, un classeur de factures d’entretien ainsi que les documents d’immatriculation belges.
Une Mondial T dans une combinaison de couleurs aussi rare, avec une documentation complète et une récente révision majeure, est bien plus qu’une Ferrari accessible. C’est un équilibre parfait entre convivialité et sensations, une vraie Ferrari de conducteur alliant praticité, équilibre et une sonorité qui rend son utilisation tout simplement jubilatoire.
Prijsevaluatie
Prijsevaluaties van auto 's van voor 1995 worden niet getoond, omdat de waarde van te veel verschillende factoren afhangt.
Leasing
Verkoper
AutobedrijfContactpersoon
Victor Sanders
Verkoper
Spreekt: English, Nederlands, Français
- BTW verrekenbaar
- Lijst gebaseerd op informatie aangegeven door de producent.
- Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.