Dit factuur is een voorbeeld - u kunt uw voorkeurstarief met de dealer bespreken en een individueel leaseaanbod afsluiten.
Kilometerstand
7.223 km
Transmissie
Manueel
Bouwjaar
01/1963
Brandstof
Benzine
Vermogen
70 kW (95 PK)
Verkoper
Autobedrijf
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Coupé
- Categorie
- Oldtimer
- Aandrijving
- Achter
- Aantal stoelen
- 4
- Deuren
- 2
- Advertentienr.
- DZ-48-15
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 7.223 km
- Bouwjaar
- 01/1963
- Keuring
- Nieuw
- Onderhoudhistoriek
- Ja
Technische Gegevens
- Vermogen
- 70 kW (95 PK)
- Transmissie
- Manueel
- Cilinderinhoud
- 1.571 cm³
- Versnellingen
- 5
- Cilinders
- 4
- Gewicht
- 835 kg
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
Uitrusting
- Comfort en gemak
- Airconditioning
- Armsteun
- Lederen bekleding
- Entertainment en Media
- Radio
- Veiligheid
- Mistlampen
Kleur en Bekleding
- Koetswerkkleur
- Grijs
- Oorspronkelijke kleur
- Silber Metallic (grijs metall
- Soort lak
- Metallic
- Kleur interieur
- Rood
- Interieur
- Volledig leder
Beschrijving
English/German Below.
"Design must be functional, and functionality must be translated into visual aesthetics without relying on gimmicks that need to be explained." – Ferdinand Porsche
De Porsche 356 – met zijn elegant afgeronde spatborden en een vloeiende daklijn die naadloos overgaat in een prachtig gevormde achterkant – heeft generaties autoliefhebbers weten te betoveren.
Dit specifieke exemplaar werd in 1963 nieuw geleverd in Verona. In 2014 begon het aan een nieuw hoofdstuk in Duitsland, en in 2015 was het tijd om het technische niveau verder te tillen — uiteraard met behoud van zijn Matching Numbers. Via Kienle vond de auto uiteindelijk zijn weg naar een Nederlandse Porsche-liefhebber – en niet zomaar één, maar iemand met oog voor detail en een diepe passie voor perfectie.
Vanaf 2015 werd de 356 volledig geoptimaliseerd: de motor werd fijngesteld en nauwkeurig afgesteld, het ontstekingssysteem werd vernieuwd, en nog veel meer. Het resultaat? Een aandrijflijn die het woord ‘sensatie’ precies levert zoals je het wilt.
Met het oog op rallygebruik werd de Porsche voorzien van enkele doelgerichte upgrades, waaronder:
Sebring sportuitlaat
Koplampbeschermers
Lederen motorkapsluiting voor die authentieke rallylook
Tripmaster Classic
70L brandstoftank
Twin dubbele carburateurs met open luchtfilters
Extra verstralers
Dit alles wordt geleverd met een FIVA Identity Card.
Maar zoals zo vaak gebeurt bij echte passieprojecten, werd deze Porsche uiteindelijk té mooi om ‘alleen maar’ mee te rijden. Na slechts een paar rally’s kreeg hij een ereplek in het kantoor van de eigenaar – puur om dagelijks bewonderd te worden vanwege zijn verbluffend elegante lijnen.
En laten we eerlijk zijn: wie wil er nu niet elke dag kijken naar zo’n prachtig, Matching Numbers-exemplaar? Of ben jij juist iemand die liever rijdt? Wacht dan niet – neem direct contact met ons op!
--
English.
"Design must be functional, and functionality must be translated into visual aesthetics without relying on gimmicks that need to be explained." – Ferdinand Porsche
The Porsche 356 — with its elegantly rounded fenders and a flowing roofline that merges seamlessly into a beautifully sculpted rear — has captivated generations of car enthusiasts.
This particular example was first delivered new in Verona in 1963. In 2014, it began a new chapter in Germany, and by 2015, it was time to take its engineering to the next level — naturally, while retaining its Matching Numbers. Through Kienle, the car eventually found its way to a Dutch Porsche enthusiast — and not just any enthusiast, but someone with a keen eye for detail and a deep passion for perfection.
From 2015 onward, the 356 was fully optimized: the engine was fine-tuned and precisely adjusted, the ignition system was renewed, and much more. The result? A powertrain that delivers the word “sensation” exactly the way you want it to.
With rally use in mind, the Porsche received several purposeful upgrades, including: Sebring sport exhaust
Headlight guards
Leather bonnet strap for that authentic rally look
Tripmaster Classic
70L fuel tank
Twin dual carburetors with open air filters Additional headlights
All of this comes with a FIVA Identity Card.
But as often happens with true passion projects, this Porsche eventually became too beautiful to use just for driving. After only a few rallies, the car found its place in the owner’s office — simply to be admired daily for its stunning, elegant lines.
And let’s be honest: who wouldn't want to gaze every day at such a gorgeous, matching-numbers example? Or are you someone who prefers to drive? Then don’t wait — get in touch with us directly!
--
German.
"Design muss funktional sein, und Funktionalität muss in eine visuelle Ästhetik übersetzt werden, ohne sich auf Spielereien zu stützen, die erklärt werden müssen.“ – Ferdinand Porsche
Der Porsche 356 – mit seinen elegant geschwungenen Kotflügeln und der fließenden Dachlinie, die nahtlos in ein kunstvoll geformtes Heck übergeht – hat Generationen von Autoliebhabern in seinen Bann gezogen.
Dieses besondere Exemplar wurde 1963 erstmals neu in Verona ausgeliefert. 2014 begann ein neues Kapitel in Deutschland, und bereits 2015 war es an der Zeit, die Technik auf das nächste Level zu bringen – selbstverständlich unter Beibehaltung der Matching Numbers. Über Kienle fand der Wagen schließlich seinen Weg zu einem niederländischen Porsche-Enthusiasten – nicht irgendeinem, sondern einem mit einem ausgeprägten Sinn für Details und einer tiefen Leidenschaft für Perfektion.
Ab 2015 wurde der 356 vollständig optimiert: Der Motor wurde feinjustiert und präzise eingestellt, das Zündsystem erneuert und vieles mehr. Das Ergebnis? Ein Antrieb, der das Wort „Fahrgefühl“ auf den Punkt bringt.
Für den Einsatz bei Rallyes erhielt der Porsche mehrere gezielte Upgrades, darunter:
Sebring-Sportauspuff
Scheinwerferschutzgitter
Lederhaubenriemen für den authentischen Rallye-Look
Tripmaster Classic
70-Liter-Tank
Doppelte Vergaser mit offenen Luftfiltern
Zusätzliche Zusatzscheinwerfer
All das kommt mit einer FIVA Identity Card.
Doch wie es bei echten Liebhaberprojekten oft geschieht, wurde dieser Porsche schließlich zu schön, um ihn nur zum Fahren zu nutzen. Nach nur wenigen Rallyes bekam er einen Ehrenplatz im Büro des Besitzers – einfach, um ihn täglich für seine atemberaubend eleganten Linien zu bewundern.
Und mal ehrlich: Wer würde nicht gerne jeden Tag auf ein solch wunderschönes Matching-Numbers-Exemplar blicken? Oder gehörst du zu denen, die lieber fahren? Dann zögere nicht – kontaktiere uns direkt!
Meer informatie
Laadvermogen: 415 kg
GVW: 1.250 kg
Emissieklasse: Euro 0
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Schade: schadevrij
Aantal sleutels: 2
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Inbegrepen afleverpakket: Afleverpakket: Nieuwe APK Volle tank
Aanvullende opties en accessoires
Comfort & Interieur
Overig
"Design must be functional, and functionality must be translated into visual aesthetics without relying on gimmicks that need to be explained." – Ferdinand Porsche
De Porsche 356 – met zijn elegant afgeronde spatborden en een vloeiende daklijn die naadloos overgaat in een prachtig gevormde achterkant – heeft generaties autoliefhebbers weten te betoveren.
Dit specifieke exemplaar werd in 1963 nieuw geleverd in Verona. In 2014 begon het aan een nieuw hoofdstuk in Duitsland, en in 2015 was het tijd om het technische niveau verder te tillen — uiteraard met behoud van zijn Matching Numbers. Via Kienle vond de auto uiteindelijk zijn weg naar een Nederlandse Porsche-liefhebber – en niet zomaar één, maar iemand met oog voor detail en een diepe passie voor perfectie.
Vanaf 2015 werd de 356 volledig geoptimaliseerd: de motor werd fijngesteld en nauwkeurig afgesteld, het ontstekingssysteem werd vernieuwd, en nog veel meer. Het resultaat? Een aandrijflijn die het woord ‘sensatie’ precies levert zoals je het wilt.
Met het oog op rallygebruik werd de Porsche voorzien van enkele doelgerichte upgrades, waaronder:
Sebring sportuitlaat
Koplampbeschermers
Lederen motorkapsluiting voor die authentieke rallylook
Tripmaster Classic
70L brandstoftank
Twin dubbele carburateurs met open luchtfilters
Extra verstralers
Dit alles wordt geleverd met een FIVA Identity Card.
Maar zoals zo vaak gebeurt bij echte passieprojecten, werd deze Porsche uiteindelijk té mooi om ‘alleen maar’ mee te rijden. Na slechts een paar rally’s kreeg hij een ereplek in het kantoor van de eigenaar – puur om dagelijks bewonderd te worden vanwege zijn verbluffend elegante lijnen.
En laten we eerlijk zijn: wie wil er nu niet elke dag kijken naar zo’n prachtig, Matching Numbers-exemplaar? Of ben jij juist iemand die liever rijdt? Wacht dan niet – neem direct contact met ons op!
--
English.
"Design must be functional, and functionality must be translated into visual aesthetics without relying on gimmicks that need to be explained." – Ferdinand Porsche
The Porsche 356 — with its elegantly rounded fenders and a flowing roofline that merges seamlessly into a beautifully sculpted rear — has captivated generations of car enthusiasts.
This particular example was first delivered new in Verona in 1963. In 2014, it began a new chapter in Germany, and by 2015, it was time to take its engineering to the next level — naturally, while retaining its Matching Numbers. Through Kienle, the car eventually found its way to a Dutch Porsche enthusiast — and not just any enthusiast, but someone with a keen eye for detail and a deep passion for perfection.
From 2015 onward, the 356 was fully optimized: the engine was fine-tuned and precisely adjusted, the ignition system was renewed, and much more. The result? A powertrain that delivers the word “sensation” exactly the way you want it to.
With rally use in mind, the Porsche received several purposeful upgrades, including: Sebring sport exhaust
Headlight guards
Leather bonnet strap for that authentic rally look
Tripmaster Classic
70L fuel tank
Twin dual carburetors with open air filters Additional headlights
All of this comes with a FIVA Identity Card.
But as often happens with true passion projects, this Porsche eventually became too beautiful to use just for driving. After only a few rallies, the car found its place in the owner’s office — simply to be admired daily for its stunning, elegant lines.
And let’s be honest: who wouldn't want to gaze every day at such a gorgeous, matching-numbers example? Or are you someone who prefers to drive? Then don’t wait — get in touch with us directly!
--
German.
"Design muss funktional sein, und Funktionalität muss in eine visuelle Ästhetik übersetzt werden, ohne sich auf Spielereien zu stützen, die erklärt werden müssen.“ – Ferdinand Porsche
Der Porsche 356 – mit seinen elegant geschwungenen Kotflügeln und der fließenden Dachlinie, die nahtlos in ein kunstvoll geformtes Heck übergeht – hat Generationen von Autoliebhabern in seinen Bann gezogen.
Dieses besondere Exemplar wurde 1963 erstmals neu in Verona ausgeliefert. 2014 begann ein neues Kapitel in Deutschland, und bereits 2015 war es an der Zeit, die Technik auf das nächste Level zu bringen – selbstverständlich unter Beibehaltung der Matching Numbers. Über Kienle fand der Wagen schließlich seinen Weg zu einem niederländischen Porsche-Enthusiasten – nicht irgendeinem, sondern einem mit einem ausgeprägten Sinn für Details und einer tiefen Leidenschaft für Perfektion.
Ab 2015 wurde der 356 vollständig optimiert: Der Motor wurde feinjustiert und präzise eingestellt, das Zündsystem erneuert und vieles mehr. Das Ergebnis? Ein Antrieb, der das Wort „Fahrgefühl“ auf den Punkt bringt.
Für den Einsatz bei Rallyes erhielt der Porsche mehrere gezielte Upgrades, darunter:
Sebring-Sportauspuff
Scheinwerferschutzgitter
Lederhaubenriemen für den authentischen Rallye-Look
Tripmaster Classic
70-Liter-Tank
Doppelte Vergaser mit offenen Luftfiltern
Zusätzliche Zusatzscheinwerfer
All das kommt mit einer FIVA Identity Card.
Doch wie es bei echten Liebhaberprojekten oft geschieht, wurde dieser Porsche schließlich zu schön, um ihn nur zum Fahren zu nutzen. Nach nur wenigen Rallyes bekam er einen Ehrenplatz im Büro des Besitzers – einfach, um ihn täglich für seine atemberaubend eleganten Linien zu bewundern.
Und mal ehrlich: Wer würde nicht gerne jeden Tag auf ein solch wunderschönes Matching-Numbers-Exemplar blicken? Oder gehörst du zu denen, die lieber fahren? Dann zögere nicht – kontaktiere uns direkt!
Meer informatie
Laadvermogen: 415 kg
GVW: 1.250 kg
Emissieklasse: Euro 0
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Schade: schadevrij
Aantal sleutels: 2
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Inbegrepen afleverpakket: Afleverpakket: Nieuwe APK Volle tank
Aanvullende opties en accessoires
Comfort & Interieur
- Achterbank in delen neerklapbaar
- Armsteun voor
- Hoofdsteunen voor
- Toerenteller
Overig
- 3 punts veiligheidsgordel
- 90L benzine tank
- analoge klok
- Rally Lampen
- Sebring uitlaat
- Sportuitlaatsysteem
- Tripmaster
- USB aansluiting
Leasing
Exclusieve leasing aanbieding van Cool Classic Club
Eenmalige kosten
- Aanbetaling
- € 0,-
- shared.listItem.leasing.transferCost
- Keine Angabe
- shared.listItem.leasing.registrationCost
- € 0,-
- detailpage.leasing.total
- € 0,-
Algemene gegevens
- Totaal leasebedrag
- € 8.904,-
- Contract type
- Kilometerleasing
- Kilometerstand p.a.
- 10.000 km
- Leasing Factor
- 0,66
Maandelijkse kosten
- Duratie
- 24 Monate
- Maandelijkse afbetaling
- € 371,-
Aanvullende informatie
- Meer km kosten
- € 0,0000
- Verminderde km vergoeding
- € 0,0000
TIP
detailpage.leasing.loanBrokerage SEAT Bank/Leasing Zweigniederlassung der Volkswagen Bank GmbH, Gifhorner Straße 57, 38112 Braunschweig
Die Angaben entsprechen zugleich dem 2/3 Beispiel nach § 6a Abs. 3 PAngV.
Verkoper
AutobedrijfCool Classic Club
Verkoper op AutoScout24 sinds 2018ContactpersoonRobbert Buijs
- BTW verrekenbaar
- Prijs voor handelaren
- Lijst gebaseerd op informatie aangegeven door de producent.
- Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.