Dit factuur is een voorbeeld - u kunt uw voorkeurstarief met de dealer bespreken en een individueel leaseaanbod afsluiten.
Kilometerstand
147.710 km
Transmissie
Manueel
Bouwjaar
01/1985
Brandstof
Benzine
Vermogen
120 kW (163 PK)
Verkoper
Particulier
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Andere
- Categorie
- Tweedehands
- Aandrijving
- Achter
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 147.710 km
- Bouwjaar
- 01/1985
Technische Gegevens
- Vermogen
- 120 kW (163 PK)
- Transmissie
- Manueel
Energieverbruik
- Brandstof
- Benzine
Kleur en Bekleding
- Koetswerkkleur
- Blauw
- Soort lak
- Andere
- Kleur interieur
- Zwart
Beschrijving
In de schaduw van de machtige 911 staat een van de best sturende auto's uit de jaren 80. Er was weinig dat de Porsche 944 kon evenaren qua dynamische prestaties, met zijn bijna 50:50 gewichtsverdeling, koppelrijke viercilindermotor en briljant afgestelde chassis. En dat gold ook voor de 911.
De 944, die in 1981 op de autosalon van Frankfurt werd gelanceerd, was in feite een uitgebreide evolutie van de succesvolle 924, met brede wielen, nog bredere wielkasten en een nieuwe, door Porsche ontwikkelde motor. Gezien het beperkte budget van het bedrijf moest er een slimme oplossing worden gevonden voor de ontwikkeling van die motor. Daarom vormden de architectuur en het basisontwerp van de V8 van de 928 de bouwstenen voor de nieuwe 2,5-liter motor. Balansasjes verzachtten veel van de ruwheid die gepaard gaat met viercilinders met een grote cilinderinhoud, en de Bosch Motronic-brandstofinjectie droeg bij aan een vermogen van 163 pk. Het was meteen een hit en nam de plaats in van de gecompromitteerde 924. In 1985 werd het oude, van de 924 afgeleide dashboard vervangen door een veel moderner ogend exemplaar.
En dat is precies het modeljaar dat wij te koop aanbieden. Deze zogenaamde 944 Mk2 verliet de fabriek in september 1985, afgewerkt in prachtig en zeldzaam Copenhagen Blue met een zwart lederen interieur. Hij heeft het optionele Targa-dak, dat gemakkelijk in de grote kofferbak kan worden opgeborgen, en prachtige Fuchs-velgen. De auto heeft slechts één eigenaar gehad in Duitsland, twee in Nederland en staat nu op een Belgisch kenteken als klassieke auto. Twee jaar geleden is er bij 145.000 km een volledige onderhoudsbeurt inclusief riemen uitgevoerd en in 2023 zijn er ook nieuwe banden gemonteerd. Deze 944 biedt een geweldige rijervaring en alles werkt zoals het hoort. Het dashboard van de tweede generatie heeft geen scheurtjes en ziet er als nieuw uit, en het 964 RS-stuurwiel voegt net dat beetje extra sportiviteit toe aan het mooie interieur.
Dit is waarschijnlijk een van de beste 944's op de markt in een zeldzame en prachtige kleurencombinatie. De auto heeft een relatief lage en authentieke kilometerstand, volledig verifieerbaar met het onderhoudsboekje, en onvergelijkbaar met de gemiddelde Porsche 944 die te koop wordt aangeboden. Een unieke kans om een top exemplaar van deze fijne sportwagen uit de jaren tachtig te verwerven.
De 944, die in 1981 op de autosalon van Frankfurt werd gelanceerd, was in feite een uitgebreide evolutie van de succesvolle 924, met brede wielen, nog bredere wielkasten en een nieuwe, door Porsche ontwikkelde motor. Gezien het beperkte budget van het bedrijf moest er een slimme oplossing worden gevonden voor de ontwikkeling van die motor. Daarom vormden de architectuur en het basisontwerp van de V8 van de 928 de bouwstenen voor de nieuwe 2,5-liter motor. Balansasjes verzachtten veel van de ruwheid die gepaard gaat met viercilinders met een grote cilinderinhoud, en de Bosch Motronic-brandstofinjectie droeg bij aan een vermogen van 163 pk. Het was meteen een hit en nam de plaats in van de gecompromitteerde 924. In 1985 werd het oude, van de 924 afgeleide dashboard vervangen door een veel moderner ogend exemplaar.
En dat is precies het modeljaar dat wij te koop aanbieden. Deze zogenaamde 944 Mk2 verliet de fabriek in september 1985, afgewerkt in prachtig en zeldzaam Copenhagen Blue met een zwart lederen interieur. Hij heeft het optionele Targa-dak, dat gemakkelijk in de grote kofferbak kan worden opgeborgen, en prachtige Fuchs-velgen. De auto heeft slechts één eigenaar gehad in Duitsland, twee in Nederland en staat nu op een Belgisch kenteken als klassieke auto. Twee jaar geleden is er bij 145.000 km een volledige onderhoudsbeurt inclusief riemen uitgevoerd en in 2023 zijn er ook nieuwe banden gemonteerd. Deze 944 biedt een geweldige rijervaring en alles werkt zoals het hoort. Het dashboard van de tweede generatie heeft geen scheurtjes en ziet er als nieuw uit, en het 964 RS-stuurwiel voegt net dat beetje extra sportiviteit toe aan het mooie interieur.
Dit is waarschijnlijk een van de beste 944's op de markt in een zeldzame en prachtige kleurencombinatie. De auto heeft een relatief lage en authentieke kilometerstand, volledig verifieerbaar met het onderhoudsboekje, en onvergelijkbaar met de gemiddelde Porsche 944 die te koop wordt aangeboden. Een unieke kans om een top exemplaar van deze fijne sportwagen uit de jaren tachtig te verwerven.
Prijsevaluatie
Prijsevaluaties van auto 's van voor 1995 worden niet getoond, omdat de waarde van te veel verschillende factoren afhangt.
Leasing
Verkoper
Particulier- BTW verrekenbaar
- Lijst gebaseerd op informatie aangegeven door de producent.
- Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.

