Dit factuur is een voorbeeld - u kunt uw voorkeurstarief met de dealer bespreken en een individueel leaseaanbod afsluiten.
Porsche 996911 Turbo / Manual / 1st paint / Boxsterred int.
€ 96.9965
Geen Informatie
Kilometerstand
84.500 km
Transmissie
Manueel
Bouwjaar
09/2002
Brandstof
Benzine
Vermogen
309 kW (420 PK)
Verkoper
Autobedrijf
Basisgegevens
- Carrosserietype
- Coupé
- Voertuigtype
- Tweedehands
- Aandrijving
- 4x4
- Aantal stoelen
- 4
- Deuren
- 2
- Landversie
- Duitsland
- Garantie
- 12 maand
Voertuiggeschiedenis
- Kilometerstand
- 84.500 km
- Bouwjaar
- 09/2002
- Laatste onderhoudsbeurt
- 04/2024
- Vorige eigenaren
- 3
- Onderhoudhistoriek
- Ja
- Niet-rokers auto
- Ja
Technische Gegevens
- Vermogen
- 309 kW (420 PK)
- Transmissie
- Manueel
- Cilinderinhoud
- 3.600 cm³
- Versnellingen
- 6
- Cilinders
- 6
- Gewicht
- 1.935 kg
Energieverbruik
- Emissieklasse
- Euro 3
- Brandstof
- Super 95
- Brandstofverbruik
12,9 l/100 km (comb.)
Uitrusting
Kleur en Bekleding
- Koetswerkkleur
- Zilver
- Oorspronkelijke kleur
- Arctic Silver L92U
- Soort lak
- Metallic
- Kleur interieur
- Rood
- Interieur
- Volledig leder
Beschrijving
Porsche 911 Turbo (996) – 2002 (Modeljaar 2003)
Arctic Silver Metallic (L92U) – Boxsterrood volleder (ME) – Handgeschakeld – Mezger-motor – 100% origineel – Eerste lak – Duitse wagen (C00)
Deze Porsche 911 Turbo (996) uit 2002, modeljaar 2003, is een uitzonderlijk mooi en origineel exemplaar dat zich in werkelijk indrukwekkende staat bevindt. De wagen is uitgevoerd in Arctic Silver Metallic met een volledig Boxsterrood lederen interieur, een van de meest stijlvolle en zeldzame kleurcombinaties ooit op een 996 Turbo.
De zilver-rode combinatie is een duidelijke knipoog naar de iconische Porsche 550 Spyder uit de jaren ’50, die vaak in dezelfde kleurencombinatie werd geleverd, en later opnieuw werd gebruikt bij de lancering van de eerste Boxster (986).
Op een 911 Turbo is dit kleurenschema uiterst zeldzaam en bijzonder geliefd bij kenners en verzamelaars.
Onder de motorkap ligt de legendarische 3.6-liter twin-turbo Mezger-motor (M96/70), rechtstreeks afgeleid van de GT1 Le Mans-winnaar, goed voor 420 pk en 560 Nm koppel, gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak en permanente vierwielaandrijving. Prestaties: 0–100 km/u in 4,2 seconden en een topsnelheid van 305 km/u. De Mezger-motor geldt als een van de meest betrouwbare en mechanisch pure motoren die Porsche ooit bouwde — zonder de zwakke punten van de standaard 996-blokken — en vormt het hart van wat velen beschouwen als de laatste écht analoge 911 Turbo.
Deze wagen werd nieuw geleverd in Duitsland (C00) en bleef daar zijn hele leven. De eerste eigenaar hield hem van 2002 tot 2009, de tweede van 2009 tot 2020 en de derde van 2020 tot 2025.
De volledige historiek is perfect gedocumenteerd: alle eigenaars zijn gekend, er zijn meer dan 34 geregistreerde kilometer- en datumindicaties, de originele Duitse Fahrzeugbrief is aanwezig, samen met alle boorddocumenten, onderhoudsboekjes en een map met facturen ter waarde van meer dan €13.500. De auto werd consequent en uitsluitend bij Porsche onderhouden, en werd recent volledig nagezien bij Porsche Classic, inclusief factuur en inspectierapport ter inzage.
De staat van deze Turbo is ronduit uitzonderlijk. De wagen is 100% origineel, nog volledig in eerste lak, en het interieur verkeert in een bijna ongelooflijke conditie — het Boxsterrood volleder oogt alsof het uit een Jahreswagen met amper 10.000 km komt. Ook de techniek is volledig up-to-date: de wagen werd recent voorzien van nieuwe banden en verkeert zowel optisch als mechanisch in topvorm.
Een bijzonder detail is dat dit exemplaar werd besteld zonder schuifdak (code 652), ook wel ‘slicktop’ genoemd — een uiterst zeldzame en gewilde configuratie onder kenners, die zorgt voor een strakkere daklijn, iets lager gewicht en een meer pure uitstraling.
Verder is de wagen rijk uitgerust met o.a. Litronic bi-xenon koplampen, Bose sound system, automatische airconditioning, PSM (Porsche Stability Management), zij-airbags, memoryzetel links, stoelverwarming, cruise control, PCM 2 navigatie, telefoonmodule, CD-navigatiemodule, CD-wisselaar, 3-spaaks airbagstuur en CD-opbergvak.
Bij zijn introductie betekende de 996 Turbo een technologisch keerpunt voor Porsche: het was de eerste Turbo met watergekoelde cilinderkoppen, VarioCam Plus variabele kleptiming en twee K16-turbo’s met intercoolers. De wagen leverde supercar-prestaties met het comfort en de gebruiksvriendelijkheid van een dagelijkse 911 — en groeide sindsdien uit tot een van de meest gewilde moderne klassiekers.
Dit specifieke exemplaar onderscheidt zich door zijn volledig originele staat, perfecte historiek, zeldzame slicktop-configuratie, manuele transmissie en de exclusieve Arctic Silver / Boxsterrood uitvoering. Een unieke kans voor de verzamelaar die enkel genoegen neemt met het allerbeste.
Zoals steeds bij Carrera-Sport-Classics:
Wereldwijde levering
Meertalige communicatie (NL/FR/DE/EN)
+32 495 23 35 81
www.carrera-sport-classics.be
Arctic Silver Metallic (L92U) – Boxsterrood volleder (ME) – Handgeschakeld – Mezger-motor – 100% origineel – Eerste lak – Duitse wagen (C00)
Deze Porsche 911 Turbo (996) uit 2002, modeljaar 2003, is een uitzonderlijk mooi en origineel exemplaar dat zich in werkelijk indrukwekkende staat bevindt. De wagen is uitgevoerd in Arctic Silver Metallic met een volledig Boxsterrood lederen interieur, een van de meest stijlvolle en zeldzame kleurcombinaties ooit op een 996 Turbo.
De zilver-rode combinatie is een duidelijke knipoog naar de iconische Porsche 550 Spyder uit de jaren ’50, die vaak in dezelfde kleurencombinatie werd geleverd, en later opnieuw werd gebruikt bij de lancering van de eerste Boxster (986).
Op een 911 Turbo is dit kleurenschema uiterst zeldzaam en bijzonder geliefd bij kenners en verzamelaars.
Onder de motorkap ligt de legendarische 3.6-liter twin-turbo Mezger-motor (M96/70), rechtstreeks afgeleid van de GT1 Le Mans-winnaar, goed voor 420 pk en 560 Nm koppel, gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak en permanente vierwielaandrijving. Prestaties: 0–100 km/u in 4,2 seconden en een topsnelheid van 305 km/u. De Mezger-motor geldt als een van de meest betrouwbare en mechanisch pure motoren die Porsche ooit bouwde — zonder de zwakke punten van de standaard 996-blokken — en vormt het hart van wat velen beschouwen als de laatste écht analoge 911 Turbo.
Deze wagen werd nieuw geleverd in Duitsland (C00) en bleef daar zijn hele leven. De eerste eigenaar hield hem van 2002 tot 2009, de tweede van 2009 tot 2020 en de derde van 2020 tot 2025.
De volledige historiek is perfect gedocumenteerd: alle eigenaars zijn gekend, er zijn meer dan 34 geregistreerde kilometer- en datumindicaties, de originele Duitse Fahrzeugbrief is aanwezig, samen met alle boorddocumenten, onderhoudsboekjes en een map met facturen ter waarde van meer dan €13.500. De auto werd consequent en uitsluitend bij Porsche onderhouden, en werd recent volledig nagezien bij Porsche Classic, inclusief factuur en inspectierapport ter inzage.
De staat van deze Turbo is ronduit uitzonderlijk. De wagen is 100% origineel, nog volledig in eerste lak, en het interieur verkeert in een bijna ongelooflijke conditie — het Boxsterrood volleder oogt alsof het uit een Jahreswagen met amper 10.000 km komt. Ook de techniek is volledig up-to-date: de wagen werd recent voorzien van nieuwe banden en verkeert zowel optisch als mechanisch in topvorm.
Een bijzonder detail is dat dit exemplaar werd besteld zonder schuifdak (code 652), ook wel ‘slicktop’ genoemd — een uiterst zeldzame en gewilde configuratie onder kenners, die zorgt voor een strakkere daklijn, iets lager gewicht en een meer pure uitstraling.
Verder is de wagen rijk uitgerust met o.a. Litronic bi-xenon koplampen, Bose sound system, automatische airconditioning, PSM (Porsche Stability Management), zij-airbags, memoryzetel links, stoelverwarming, cruise control, PCM 2 navigatie, telefoonmodule, CD-navigatiemodule, CD-wisselaar, 3-spaaks airbagstuur en CD-opbergvak.
Bij zijn introductie betekende de 996 Turbo een technologisch keerpunt voor Porsche: het was de eerste Turbo met watergekoelde cilinderkoppen, VarioCam Plus variabele kleptiming en twee K16-turbo’s met intercoolers. De wagen leverde supercar-prestaties met het comfort en de gebruiksvriendelijkheid van een dagelijkse 911 — en groeide sindsdien uit tot een van de meest gewilde moderne klassiekers.
Dit specifieke exemplaar onderscheidt zich door zijn volledig originele staat, perfecte historiek, zeldzame slicktop-configuratie, manuele transmissie en de exclusieve Arctic Silver / Boxsterrood uitvoering. Een unieke kans voor de verzamelaar die enkel genoegen neemt met het allerbeste.
Zoals steeds bij Carrera-Sport-Classics:
Wereldwijde levering
Meertalige communicatie (NL/FR/DE/EN)
+32 495 23 35 81
www.carrera-sport-classics.be
Prijsevaluatie
Momenteel is er voor dit voertuig geen prijsevaluatie beschikbaar.
Leasing
- BTW verrekenbaar
- Lijst gebaseerd op informatie aangegeven door de producent.
- Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen.
- Specificatie van de fabrikant voor nieuwe voertuigen. Afhankelijk van de kilometerstand, het rijgedrag, de leeftijd van de batterij en het laadgedrag, kan de radius van occasies aanzienlijk variëren.

