Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.
corvette-stingray-l-01.jpg

Corvette C8

1 / 5
corvette-stingray-l-01.jpg
corvette-stingray-l-02.jpg
corvette-stingray-l-03.jpg
corvette-stingray-l-04.jpg
corvette-stingray-l-05.jpg

Corvette C8 Een overzicht

Bekijk hier een compleet overzicht van de auto Corvette C8, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder

Nieuw vanaf:
Tweedehands vanaf:
*Laagste prijs op AutoScout24 in de afgelopen maand

Corvette C8 – Stoere Amerikaanse supercar van 490 pk

Een gebruikte Corvette C8 is perfect voor de liefhebber van dure sportwagens. De V8-motor van 6.2 liter levert moeiteloos 490 pk zodat je lekker vaart kunt maken op het circuit. In de mooie cockpit zijn alle instrumenten op jou gericht, zodat je de auto super makkelijk kunt bedienen. Dankzij het strakke uiterlijk, waarbij deurhendels en motorkap volledig zijn weggewerkt, heeft de auto een stoere buitenkant. Door de optiepakketten is elke Corvette weer anders uitgerust. Zo wordt het nooit saai. Lees meer

Interesse in een Corvette C8

Corvette C8 tweedehands auto
Corvette C8 nieuwe auto
Corvette C8 dealeraanbiedingen

Alle artikelen

Alternatieve modellen

De Corvette C8 is een waardige opvolger van de C7

De Chevrolet Corvette C8 debuteerde op 18 juli 2019 als opvolger van de Corvette C7. De C8 is de eerste Corvette met een middenmotor, dus dat maakt het model bijzonder. Het eerste productiemodel van de C8 Corvette is de Stingray met zijn nieuwe 6.2 L LT2 V8-motor van ruim 490 pk die in het midden gemonteerd is. De Stingray is verkrijgbaar als 2-deurs targa-top of als een hardtop-cabriolet.

De buitenkant van de nieuwe Chevrolet Corvette C8 Stingray heeft een gedurfde, futuristische uitstraling met exotische proporties. Maar het is nog steeds onmiskenbaar een Corvette. De auto is slank en gespierd, met een atletische sculpturale vorm die vanuit elke hoek een gevoel van beweging en kracht uitstraalt.

Het vakmanschap ligt op het hetzelfde niveau als bij supercars. Bij het ontwerpen van de Stingray waren premium materialen en aandacht voor detail cruciaal. Zo is de auto aan de binnenkant afgewerkt met handmatig gesneden en genaaide lederen componenten met dikke persstiksels.

De deurklinken, kofferbak en motorkap zijn compleet weggewerkt voor een strak en gestroomlijnd uiterlijk en verbeterde aerodynamica. De compleet nieuwe LT2 V8-motor is zichtbaar door een venster aan de achterkant. De motor kan nog extra verlicht worden met LED-verlichting.

De nieuwe indeling met middenmotor zorgt voor een nieuw interieur met daarin een paar digitale displays voor het instrumentenpaneel en het infotainmentsysteem. De opstelling is gericht op de bestuurder en scheidt de bestuurder van de bijrijder. Er zijn 3 stoelopties: GT1, GT2 en Competition Sport. De laatste is ontworpen voor de serieuze, circuit-gerichte bestuurder.

De Chevrolet Corvette C8 Stingray is ontworpen voor superieur rijcomfort op de snelweg en een goed uitgebalanceerde handling op de baan. De nieuwe Stingray beschikt over overklapbare dempers die nieuwe rijeigenschappen creëren. Als bestuurder kun je direct input geven voor extra controle over de auto. Wil je vooral weekendtrips maken met de auto, dan biedt de kofferbak van 357 liter voldoende ruimte voor een paar kleine weekendtassen.

De Corvette C8 wordt in de Verenigde Staten gemaakt in de fabriek in Bowley Green in Kentucky. Een nieuwe (dichte) C8 kost daar zo’n $60.000. Wil je de auto hier kopen, reken dan op een bedrag van ongeveer €150.000. De prijs voor een tweedehands Corvette C8 kan lager zijn, maar dat hoeft niet.

Corvette C8 en de Porsche 911

Zo op het eerste gezicht lijken de Corvette C8 met het Z51-prestatiepakket en de Porsche 911 Carrera S uit 2020 erg op elkaar. De Corvette is 10 centimeter langer, 7,5 centimeter breder en 5 centimeter lager. Zet je de twee auto’s naast elkaar, dan merk je nauwelijks iets van dat verschil. Van de zijkant zie je goed hoe de daklijn, voorspatborden en A-lijn bijna identiek zijn.

De Corvette is 100 kilo zwaarder, mede dankzij het luxe 3LT interieur. De auto draagt 61 procent van zijn gewicht op de achterwielen, voor de Porsche is dat 64 procent. De 6,2 liter V-8 van de Corvette levert 52 pk extra ten opzichte van de Porsche.

De 6-cilinder boxer benzinemotor met turbocompressor van de 911 heeft 108 Nm minder koppel dan de Corvette, maar dat zie je niet terug in de snelheid. Beide auto’s razen in minder dan 3 seconden van 0 naar 100 km/u.

Met de Porsche duurt het slechts 2,9 seconden, maar de Corvette heeft slechts 2,8 nodig, waardoor het de snelste Corvette uit de geschiedenis is tussen 0 en 100 km/u. Deze snelheid houdt de Corvette ook vast bij hogere snelheden en blijft ook daar iets sneller dan de Porsche.

Ongetwijfeld is de Corvette de goedkoopste auto (in dollars dan). De Porsche biedt bijna net zoveel pk’s, maar voor alle opties mag je bijbetalen.Het argument voor de Porsche is altijd geweest dat je voor dat extra geld de verfijning van een Porsche krijgt. Waar de Corvette staat voor spierballen en brute kracht, staat de Porsche voor een maatpak en chirurgisch gereedschap.

Corvette C8 en de Jaguar F-Type

In vergelijking met de Jaguar F-Type krijg je met de Corvette 200 pk extra, veel betere prestaties, een middenmotor en maar 50 liter minder bagageruimte. De Chevy C8 Corvette heeft een 6,2 liter V8-motor van 490 pk en de Jaguar heeft slechts een 2-liter 4-cilinder motor van 296 pk. Beide hebben een 8-traps automatische versnellingsbak. De topsnelheid van de Corvette ligt rond 321 km/u, terwijl de Jaguar 250 km/u haalt. Van 0-100 km/u doet de C8 in 2,8 seconden, terwijl de Jaguar daar 5,4 seconden over doet. De Corvette is dus duidelijk de snelste van deze twee.

Motoren

In de Corvette C8 zit een atmosferische LT2 6.2L V8 VVT benzinemotor met directe injectie en Active Fuel Management (cilinder deactivering). De motor heeft 2 kleppen per cilinder en variabele kleptiming. Deze motor levert met een prestatie-uitlaat een vermogen van 490-495 pk. Het koppel is 637 Nm bij 5.150 tpm.

Ben je fan van Corvette, dan weet je dat de huidige C7 ZR1 binnen 2,8 seconden van 0 naar 100 km/u kan rijden. Volgens Corvette kun je met het optionele Z51-prestatiepakket ook in minder dan 3 seconden naar 100 km/u rijden met de C8 Stingray.

Uitrusting en opties

De Corvette is verkrijgbaar met een vast dak en als cabriolet met een inklapbaar dak. Het dak kan bij snelheden tot 30 km/u met 6 elektromotoren worden geactiveerd. Zo lukt het ook om bij zeer hoge of lage temperaturen het dak te openen. De cabriolet weegt maar 35 kilo meer dan de coupé. Het dak is verkrijgbaar in carrosseriekleur of Carbon Flash.

Zowel de coupé als de cabrio zijn standaard voorzien van o.a.:

  • 8 inch touchscreen
  • hexagonaal stuur
  • 2 USB-poorten
  • climate control

Voor de C8 Stingray zijn 3 uitrustingsniveaus beschikbaar: 1LT, 2LT en 3LT. Daarnaast zijn er 3 ophangingsinstellingen mogelijk:FE1, FE3 en FE4, die overeenkomen met de twee optionele Z51 Performance-pakketten. Voor de stoelen zijn 3 opties beschikbaar: GT1, GT2 en Competition Sport. Het interieur is bekleed met leer, microsuede of hoogwaardig textiel met een carbon of aluminium afwerking. Bovendien is de Performance Data Recorder geüpgraded met een camera van hogere resolutie camera en een nieuwe interface. Optioneel is een virtuele cameraspiegel van GM, die de video van de achteruitrijcamera op de achteruitkijkspiegel projecteert.

Z51 Prestatiepakket

Met het optionele Z51-prestatiepakket voeg je een sportuitlaatsysteem toe aan de Stingray, waardoor het totale vermogen wordt verhoogd naar 495 pk.In het pakket zit het volgende:

  • Michelin PS4 zomerprestatiebanden
  • Opschorting van prestaties
  • Verstelbare vering met schroefdraad
  • Grotere remrotoren met Z51-afbeeldingen
  • Verbeterde koelsystemen
  • Een elektronisch sperdifferentieel met een specifieke asverhouding
  • Unieke achterspoiler en voorsplitter
  • Koelinlaat voorrem
  • Prestatie-uitlaatsysteem

Voor fans van stoere Amerikaanse sportwagens

Het gespierde uiterlijk van de Corvette zal je aanspreken als je houdt van Amerikaanse sportwagens. De 490 pk onder de motorkap en de supersnelle acceleratie maken dit tot een prima auto voor op de baan, mocht je dat leuk vinden. Alles in de cockpit is gericht op racen en als bestuurder heb je hier een prima zitpositie.