Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.
infiniti-fx-l-01.jpg

Infiniti FX

1 / 4
infiniti-fx-l-01.jpg
infiniti-fx-l-02.jpg
infiniti-fx-l-03.jpg
infiniti-fx-l-04.jpg

Infiniti FX Een overzicht

Bekijk hier een compleet overzicht van de auto Infiniti FX, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder

Tweedehands vanaf:
*Laagste prijs op AutoScout24 in de afgelopen maand
van 0 tot 100 km/u:5.6 - 8.3s
Maximumsnelheid:212 - 300 km/h
CO2-uitstoot (gecombineerd):238 - 320 g CO2/km
Verbruik (gecombineerd):9 - 13.2 l/100km
Afmetingen (l/b/h) vanaf:4865 x 1925 x 1660 mm
Portieren:5
Kofferruimte:0 - 0 liter
Aanhangergewicht:445 - 546 kg

Nissan brengt de Infiniti FX in 2009 naar Europa

Toen de Japanse autofabrikant Nissan eind jaren '80 in Noord-Amerika met zijn premiummerk Infiniti van start ging, volgde hij daarmee een trend. Aanvankelijk was het doel van Infiniti of het in dezelfde tijd ingevoerde luxemerk van Toyota, Lexus, om een betere positie te verwerven in het groeiende segment van de grote sedans. Lees meer

Interesse in een Infiniti FX

Infiniti FX tweedehands auto
Infiniti FX dealeraanbiedingen

Alle artikelen

Alternatieve modellen

Nissan brengt de Infiniti FX in 2009 naar Europa


Toen de Japanse autofabrikant Nissan eind jaren ’80 in Noord-Amerika met zijn premiummerk Infiniti van start ging, volgde hij daarmee een trend. Aanvankelijk was het doel van Infiniti of het in dezelfde tijd ingevoerde luxemerk van Toyota, Lexus, om een betere positie te verwerven in het groeiende segment van de grote sedans. In de loop der tijd ontwikkelden de Japanners voor hun nieuwe merken echter modelfamilies van Sport Utility Vehicles (SUV’s) tot aan coupés. Nissan maakte Infiniti tot een uiterst sportief merk met bijvoorbeeld de als sedan en coupé gebouwde Infiniti G35. Pas relatief laat kozen de verantwoordelijken ervoor om de voertuigen van het merk ook op de Europese markt te brengen, namelijk vanaf 2008/2009. Eén van de eerste modellen voor Europa was de Infiniti FX.


De Infiniti FX wordt neergezet als cross-over SUV met een sportief karakter


De eerste generatie van de sport SUV Infiniti FX, die van 2003 tot 2008 gebouwd werd, werd in eerste instantie op de Noord-Amerikaanse markt aangeboden. Het bijzondere aan de Infiniti FX van deze bouwfase was het feit dat hij hetzelfde platform had als de sportauto Nissan 370Z. Ook het voorkomen van de Infiniti FX moest bijpassend dynamisch worden. In het design werden daarom coupévormen en de carrosseriekenmerken van een SUV met elkaar verenigd. De Infiniti FX had voor een voertuig uit deze klasse echter een ongebruikelijk lage wegligging. Toen in 2009 de tweede generatie gebouwd werd, koos de fabrikant ervoor om de Infiniti FX vanaf nu ook op de Europese markten te brengen. De cross-over SUV kreeg een gewelfde voorkant en een uitgesprokener coupéprofiel. De wielbasis groeide een aantal centimeter tot 2,88 meter en de totale lengte van de Infiniti FX was voortaan 4,85 meter.


De motoren van de Infiniti FX


De Infiniti FX werd aanvankelijk in twee motoruitvoeringen aangeboden, met een V6- of een V8-motor. Deze hadden een prestatievermogen van 209 kW (284 pk) c.q. 239 kW (325 pk). In de tweede generatie stonden er vervolgens drie benzinemotoren ter beschikking, waarvan de beste een prestatievermogen van 287 kW (390 pk) had. Vervolgens verscheen er in 2010 nog een dieselmodel met een drie liter V6-motor. Deze dieselmotor die door partners Renault en Nissan was ontwikkeld, had een prestatievermogen van 175 kW (238 pk). Daarmee kon de Infiniti FX in 8,3 seconden van nul naar honderd accelereren. Het gemiddelde brandstofverbruik lag volgens de fabrikant op negen liter diesel per honderd kilometer (238 g/km CO2).

Beoordelingen voor Infiniti FX

3 Beoordelingen

5,0