Infiniti FX Een overzicht
Bekijk hier een compleet overzicht van de auto Infiniti FX, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder
Actueel aanbod voor Infiniti FX
-
Infiniti FX 3.0 D V6
€ 15.000,-- 69.000 km
- 10/2011
- 175 kW (238 PK)
- Tweedehands
- 1 vorige eigenaar
- Automatisch
- Diesel
-
9 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. - - (g/km)
Particulier, BE-1050 ixelles -
Infiniti FX 3.0 D V6 S
€ 13.999,-Finale publieke prijs alle kosten en taksen inbegrepen. - 210.000 km
- 09/2010
- 175 kW (238 PK)
- Tweedehands
- 2 vorige eigenaren
- Automatisch
- Diesel
-
9 l/100 km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be. -
238 g/km (comb.)
Meer informatie over het brandstofverbruik en CO2-uitstoot van nieuwe voertuigen kan worden geraadpleegd bij alle verkooppunten en op: www.febiac.be.
Handelaar, BE-6700 Arlon
Interesse in een Infiniti FX
Alle artikelen
Test: Infiniti Q60S 3.0t AWD – Verrassende outsider
Test: Infiniti Q30 1.5d – GLA in vermomming
Test: Infiniti QX30 – Op niveau
Special: Renault – Paleis 5 – Fluence en Clio Grandtour en RS zijn de sterren bij Renault
Special: Seat – Paleis 9 – Olé, olé voor Leon en Toledo
Test: Mini Countryman Cooper d – De geest en de letter
Alternatieve modellen
Nissan brengt de Infiniti FX in 2009 naar Europa
Toen de Japanse autofabrikant Nissan eind jaren 80 in Noord-Amerika met zijn premiummerk Infiniti van start ging, volgde hij daarmee een trend. Aanvankelijk was het doel van Infiniti of het in dezelfde tijd ingevoerde luxemerk van Toyota, Lexus, om een betere positie te verwerven in het groeiende segment van de grote sedans. In de loop der tijd ontwikkelden de Japanners voor hun nieuwe merken echter modelfamilies van Sport Utility Vehicles (SUVs) tot aan coupés. Nissan maakte Infiniti tot een uiterst sportief merk met bijvoorbeeld de als sedan en coupé gebouwde Infiniti G35. Pas relatief laat kozen de verantwoordelijken ervoor om de voertuigen van het merk ook op de Europese markt te brengen, namelijk vanaf 2008/2009. Eén van de eerste modellen voor Europa was de Infiniti FX.
De Infiniti FX wordt neergezet als cross-over SUV met een sportief karakter
De eerste generatie van de sport SUV Infiniti FX, die van 2003 tot 2008 gebouwd werd, werd in eerste instantie op de Noord-Amerikaanse markt aangeboden. Het bijzondere aan de Infiniti FX van deze bouwfase was het feit dat hij hetzelfde platform had als de sportauto Nissan 370Z. Ook het voorkomen van de Infiniti FX moest bijpassend dynamisch worden. In het design werden daarom coupévormen en de carrosseriekenmerken van een SUV met elkaar verenigd. De Infiniti FX had voor een voertuig uit deze klasse echter een ongebruikelijk lage wegligging. Toen in 2009 de tweede generatie gebouwd werd, koos de fabrikant ervoor om de Infiniti FX vanaf nu ook op de Europese markten te brengen. De cross-over SUV kreeg een gewelfde voorkant en een uitgesprokener coupéprofiel. De wielbasis groeide een aantal centimeter tot 2,88 meter en de totale lengte van de Infiniti FX was voortaan 4,85 meter.
De motoren van de Infiniti FX
De Infiniti FX werd aanvankelijk in twee motoruitvoeringen aangeboden, met een V6- of een V8-motor. Deze hadden een prestatievermogen van 209 kW (284 pk) c.q. 239 kW (325 pk). In de tweede generatie stonden er vervolgens drie benzinemotoren ter beschikking, waarvan de beste een prestatievermogen van 287 kW (390 pk) had. Vervolgens verscheen er in 2010 nog een dieselmodel met een drie liter V6-motor. Deze dieselmotor die door partners Renault en Nissan was ontwikkeld, had een prestatievermogen van 175 kW (238 pk). Daarmee kon de Infiniti FX in 8,3 seconden van nul naar honderd accelereren. Het gemiddelde brandstofverbruik lag volgens de fabrikant op negen liter diesel per honderd kilometer (238 g/km CO2).