Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.
mercedes-benz-400-l-01.jpg

Mercedes-Benz 400

Mercedes-Benz 400 Een overzicht

Bekijk hier een compleet overzicht van de auto Mercedes-Benz 400, inclusief details van de belangrijkste kenmerken, motorisering, uitrusting en andere nuttige informatie over het model. Lees verder

Tweedehands vanaf:
*Laagste prijs op AutoScout24 in de afgelopen maand

Interesse in een Mercedes-Benz 400

Mercedes-Benz 400 tweedehands auto
Mercedes-Benz 400 dealeraanbiedingen

Onze expertise over jouw zoekopdracht

Alternatieve modellen

De Mercedes 400 is één van de oudste modellen van voertuigfabrikant Daimler-Benz. De Mercedes 400 werd nog ontwikkeld door de toenmalige hoofdconstructeur Ferdinand Porsche. Vanaf 1924 verscheen de Mercedes 400 aanvankelijk onder de naam  Mercedes 15/70/100 PS op de markt. Na de oprichting van de Benz NV werd het model in 1926 omgedoopt tot Mercedes 400. Tot aan het einde van de productie van de Mercedes 400 werden er 1.913 voertuigen geproduceerd, waaronder 911 onder de typebenaming Mercedes 400. De Mercedes 400 werd in 1929 opgevolgd door de Mercedes Ní¼rnberg 460.

De Mercedes 400 was verkrijgbaar in meerdere varianten. Naast een zeszits toerwagen, een Pullman-sedan en een cabriolet met eveneens zes zitplaatsen, was de Mercedes 400 ook als landaulet en coupé bestelbaar. De Mercedes 400 beschikte over een seriemotor met zes cilinders. Deze had een cilinderinhoud van 3.920 cm³. Met zijn destijds aanzienlijke prestatievermogen van 51 kW (70 pk) haalde de Mercedes 400 een maximale snelheid van 114 km/u. Het prestatievermogen van de Mercedes 400 kon met behulp van een rootscompressor bovendien verhoogd worden naar 74 KW (100 pk). Het voertuig beschikte over een starre voor- en achteras, die opgehangen waren aan bladveren. De achterwielen van de Mercedes 400 werden met een vierversnellingsbak in beweging gebracht. Kabelremmen zorgden bij alle wielen voor een goed remgedrag. In 1927 werden er enkele veranderingen aan de Mercedes 400 aangebracht. Zo hing de vering van de achteras vanaf nu niet meer aan halfelliptische bladveren, maar aan een ander soort veren. Bovendien werd het remgedrag van de Mercedes 400 verbeterd door de zuiglucht van de kabelremmen te bevorderen. De Mercedes 400 was in zijn tijd al het topmodel uit de verkoopcollectie van Mercedes. Maar ook vandaag is de oldtimer een gewild verzamelobject.