Ga naar hoofdinhoud
Bugatti terugroepactie losse schroef (2022) banner

Alles voor de klant: Bugatti roept één enkele auto terug voor... losse schroef

Als je een fortuin neertelt voor een auto, verwacht je natuurlijk de hoogste kwaliteit. Dat weet Bugatti ook. Het prestigemerk riep daarom één auto terug voor... een losse schroef.

Das Beste oder nichts mag dan wel een oude slogan van Stuttgart zijn, in Molsheim hebben ze bewezen dat dit ook geldt voor klantenservice. Bugatti liet de gefortuneerde eigenaar van een Chiron weten dat ze graag nog eens naar zijn auto hadden gekeken. Het merk bood aan om de auto te komen ophalen en weer netjes in orde terug af te zetten. Met excuses voor het ongemak natuurlijk.

Geen risico

Het probleem? Een schroef in het voorste frame die niet vast genoeg gedraaid zou zijn. Bugatti kwam het probleem op het spoor na een interne controle van zijn productieproces, waaruit bleek dat een van de schroefsystemen maar op halve kracht draaide. Het lijkt een detail, maar Bugatti neemt natuurlijk liever geen risico’s met de veiligheid van zijn klanten. Zeker niet wanneer ze de 1.500 pk van hun Chiron de vrije loop geven.

Bugatti terugroepactie losse schroef (2022) sfeerbeeld

Hoogst uitzonderlijk

Terugroepacties zijn niet ongebruikelijk bij automerken, maar meestal gaat het om grote aantallen auto’s in één keer. Een merk als Bugatti verkoopt jaarlijks wereldwijd slechts een 80-tal auto’s, waardoor terugroepacties hoogst uitzonderlijk zijn. Al glipt er ook op het hoogste niveau dus af en toe iets door de mazen van het net...

Klaar voor de volgende stap?

Artikel delen

Alle artikels

BEBE20250430 Citroën C5 Aircross Header

Citroën C5 Aircross: bekende technologie, nieuw jasje (2025)

Autonieuws
BEBE20250430 BMW M2 Header

De BMW M2 krijgt een... viercilinder?! (2025)

Autonieuws
BEBE20250430 Research Header

5 recente auto’s die je compleet bent vergeten (maar wel best goed zijn)

Autonieuws
Ontdek meer