Bericht: Hyundai i20 Facelift – Iets meer présence, iets betere uitrusting

Het moment is aangebroken voor de Hyundai i20 om zich op te frissen. De restyling brengt een iets minder anonieme Hyundai i20 en wat meer uitrusting.

De meest Duitse onder de kleine Aziaten zit in de helft van zijn huidige levensloop, en dus is de tijd rijp voor enkele kleine aanpassingen. Het eerste wat opvalt is een uiterlijk waarmee hij iets meer tracht te verleiden. Daaraan ontbrak het hem voorheen.

Twee kleuren

De Hyundai i20 wilde vooral ernst uitstralen, veiligheid en overal passen. Maar daardoor had hij misschien wat te veel de risico’s geschuwd. Met zijn nieuw uitgewerkte voorbumper, zijn nieuwe lichtblokken achteraan en de mogelijkheid om zijn dak een contrasterende kleur te geven, lijkt Hyundai eindelijk wat meer ruimte te geven aan fantasie. Hierdoor wordt de i20 op slag wat meer begerenswaard.

Op technisch vlak zien we geen wijzigingen in het motoraanbod. De atmosferische benzines blijven behouden. Er is een 1.2 met 75 pk of met 84 pk en een 1.4 met 100 pk. Daarnaast is er de aangename 1.0 driecilinder turbobenzine met 100 pk of met 120 pk. Maar die laatste kan nu ook een zeventraps dubbelekoppelingsbak (7DCT) krijgen. Start/stop is in het hele gamma verwerkt.

Hyundai verbetert ook het veiligheidsaanbod. Zo krijgt de i20 botsingwaarschuwing, actieve rijvakcorrectie, een vermoeidheidssensor en automatische regeling van de lichten.

Alle aanpassingen hebben zowel betrekking op de vijfdeurs i20 als de driedeurs ‘Coupé’ en de Active ‘crossover-achtige’. De nieuwe prijzen zijn nog niet bekend.

Klaar voor de volgende stap?

Artikel delen

Alle artikels

KGM Torres: na EV en benzine, nu de hybride (2025)

Autonieuws

Dacia Bigster: 1.450 km actieradius dankzij LPG (2025)

Autonieuws

Special: Autoscout24 reed exclusief mee tijdens de Rally van Ieper (2025)

Autonieuws
Ontdek meer