De CS, dat is nog zoveel meer dan een M. Dat bewees BMW al eerder met de M3 CS en met de M4 CS. CS brengt onder meer een carbon dak, carbon motorkap en een beter uitgewerkte spoiler. Maar hij brengt vooral 450 pk uit zijn 3-liter zes-in-lijn turbobenzine, 40 pk meer dan de BMW M2 Competition uit dezelfde motor haalt. Dat, én 550 Nm koppel voor 1.550 kilogram (zwaarder dan we dachten), stelt hem in staat om 100 km/u te halen in 4 seconden rond met de zeventraps dubbelekoppelingsbak. Zijn topsnelheid bedraagt 280 km/u.
Manueel schakelen en achterwielaandrijving
We zien in het veel sportievere interieur ook een pook van een manuele versnellingsbak opduiken. In combinatie met de achterwielaandrijving belooft dit ouderwets rijplezier zoals we het ons ook uit de M145i herinneren.
Racen
Ideaal is hij nog 100 kilogram lichter, maar ook nu al zal hij met zijn 19-duim Cup-banden indruk maken op circuit en op de gewone weg. Maar wie er één wil zal snel moeten zijn. BMW zal slechts 2.200 exemplaren van de M2 CS produceren. Daarvan zijn er slechts 131 voorzien voor België en Luxemburg. De prijs is hoog – 96.500 euro – maar zijn exclusiviteit garandeert wel dat de prijs op niveau kan blijven de komende jaren. Misano-blauw is zijn favoriete kleur, en hij vormt ook de basis van de nieuwe M2 CS racewagen die BMW Motorsport aan klanten aanbiedt voor het seizoen 2020. Nu is het alleen nog wachten op een M die de M3 CSL overtreft, een auto die inmiddels meer dan 70.000 euro moet kosten en daarmee duurder is geworden dan de klassieke E30 M3.