Ga naar hoofdinhoud

Nieuwe design – bekende functies

Ontdek nu ons nieuw design, die we stap voor stap over de hele website heen gaan implementeren.

Nog één ding...

Bedankt dat je deel uitmaakt van de testgroep die als eerste de sneak previews te zien krijgt. Je zult nog een paar kleuren zien, zodat we jouw feedback kunnen gebruiken voor ons definitieve ontwerp.

Cupra Ateca facelift zit ‘m in de details

Nadat Seat vorige week haar Ateca een opfriskuur gaf, is Cupra klaar met het sportief broertje. Die blijft buiten nieuwe looks vasthangen aan het gekende recept.

Wie hoopte op een Cupra Ateca met stekker is er aan voor de moeite. Want de opgefriste versie blijft vasthouden aan de klassieke verbrandingsmotor. Dat 2-liter grote blok met vier cilinders zet benzine om naar 300 pk en 400 Nm koppel. Kracht die via een 7-trapsautomaat naar de vier wielen mag.

Letterlijke facelift

Tot dusver geen nieuwigheden onder de zon. Want met een sprint van 4.9 seconden naar de honderd en een top van 247 km/u blijven de prestaties identiek. De facelift is dan ook letterlijk… een facelift!

Cupra Ateca facelift

Zo paste Cupra het gehele front aan de van de Ateca. Van koplamp, over grille tot koelsleuf onderaan. Waarmee meteen ook het gehele designbudget opgesoupeerd was, want de achterkant gaat ongewijzigd door het leven.

Meer scherm

Binnenin rekt Seat / Cupra dan weer het infotainmentscherm uit tot 9.2-duims. De 10.25-duims digitale instrumtencluster pal voor je neus is dan weer standaard. Een nieuw Pre-crash-systeem sluit de ramen en het panoramisch dak bij een nakend ongeval.

Cupra Ateca facelift

Een nieuwe adaptieve cruisecontrole past zich tenslotte automatisch aan tot de lokale snelheden via verkeersbordherkenning en GPS-data. Stiekem hadden we net iets meer verwacht van deze update. Een brok meer pk's, een aangepast onderstel of zelfs een plug-invariant. Dan toch maar zo'n Cupra Leon Break?

Klaar voor de volgende stap?

Alle artikels

Audi e-tron doet aan sport: e-tron S!

Autonieuws

Land Rover Defender ook als lichte vracht: Defender Hard Top

Autonieuws

Toekomst Autosalon Genève onduidelijk

Autonieuws
Ontdek meer