BMW voegt een nieuwe motor toe aan zijn meest iconische model: de M2. Het gaat niet om een hybride aandrijflijn zoals bij de M5, noch om een krachtigere versie van de beroemde zes-in-lijn. Nee, het is… een 2-liter viercilinder! Pardon?
Voor de racerij
Geen paniek: BMW geeft nog niet toe aan de Europese regels door de cilinderinhoud van zijn M2 te verkleinen. De sportieve coupé wordt nog steeds aangedreven door de sublieme zes-in-lijn. Deze nieuwe versie met viercilinder heet M2 Racing. Hij volgt op de M235i Racing, M240 Racing en M2 CS Racing, en biedt een raceversie van het productiemodel. Het doel? Betaalbaarheid.
De M2 Racing is dus uitgerust met de 2,0-liter turbobenzinemotor uit de M135. Omdat deze uitvoering niet aan de normale homologatieregels hoeft te voldoen, is het vermogen vastgesteld op 313 pk en 420 Nm koppel. Daarmee haalt het compacte model een topsnelheid van 270 km/u.
98 000 €
Volgens BMW is de reden achter deze motorkeuze de uiteindelijke kostprijs. Met een prijs van € 98.000 exclusief belastingen komt de M2 met een kuipstoel en een rolkooi. Hoewel dat bedrag fors klinkt, zou dit volgens BMW een van de meest toegankelijke raceauto’s zijn.